Tesla môže čoskoro dosiahnuť “magickú hranicu”, ktorá zníži ceny elektromobilov

0

Tesla nedávno sprístupnila svoje výrobné závody investorom a analytikom z Wall Street v rámci prezentačných prehliadok. Jedna z investorských spoločností, Worm Capital, po návšteve Gigafatory 1 povedala, že Tesla by mala tento rok dosiahnuť dôležitý “míľnik” v rámci výrobných cien batérií, a to 100 $/kWh.

Ak sa jej to skutočne podarí, bola by na dobrej ceste k dosiahnutiu “magickej hranice” týkajúcej sa výrobných cien batérií. Tou má byť cena 100 $ za 1 kWh kapacity v rámci celého akumulátorového balenia. To má podľa viacerých analýz priniesť zníženie cien elektromobilov na úroveň porovnateľných spaľovacích automobilov.

Treba však zdôrazniť, že vyhlásenie spoločnosti Worm Capital sa týkalo vyrobenej ceny batériových článkov a nie kompletnej batérie pre elektromobily. Avšak táto cena naznačuje, že dosiahnutie spomínanej “magickej  hranice” by nemuselo Tesle trvať dlho.

Nižšie ceny elektromobilov alebo vyššie marže?

Pôvodný cieľ kalifornskej spoločnosti je dosiahnutie výrobnej ceny 1 kWh v rámci kompletnej batérie na úrovni 100 $ okolo roku 2020. Zdá sa však, aj na základe aktuálnej správy, že by sa jej to mohlo podariť skôr. To by jej umožnilo znížiť ceny svojich elektromobilov pri zachovaní terajšej marže alebo tieto marže zvýšiť. Ako sa Tesla rozhodne bude zrejme záležať aj od konkurencie a tlaku investorov na dosahovanie ziskov spoločnosti.

Rozhodne konkurenčný boj a dopyt

Ak by sa podarilo konkurenčným výrobcom, resp. ich dodávateľom vyrábať batérie za podobné ceny, mohol by sa konečne rozpútať skutočný konkurenčný boj v oblasti predaja elektrických automobilov, pretože by sa nemuseli automobilky obávať nízkej ziskovosti z ich predaja, ako je tomu teraz. A to by určite prinieslo aj zníženie cien.

Ťažko však povedať, kedy by mohlo dôjsť aspoň k priblíženiu ich cien k cenám porovnateľných “spaľovákov”. Zrejme až keď dosiahnu podobné náklady na batérie všetci podstatní “hráči” v priemysle. Snáď to aj vďaka napredovaniu kórejských a čínskych výrobcov batérií nepotrvá dlho.

Volkswagen Group bude mať tiež čo povedať

Automobilka Audi minulý rok vyhlásila, že bude nakupovať batérie do svojho modelu “e-tron” za cenu 100 € (116 $), čo nie je vôbec zle. Treba však povedať, že sa jedná zrejme o batérie v rámci kontraktov koncernu Volkswagen Group v hodnote minimálne 40 miliárd €. Takže sa dá predpokladať, že sa jedná o ceny so zarátanou “množstevnou zľavou”.

Tzn., že dodávateľ ešte nemusí byť schopný aktuálne vyrábať batérie za podobnú cenu, nakoľko predpokladá, že VW Group začne odoberať jeho batérie vo väčšom množstve až neskôr, keď podstatnejšie stúpne dopyt po e-autách, a to aj vplyvom prísnejších emisných noriem, limitov či kreditov.

Nuž budeme si musieť počkať, ako sa situácia v skutočnosti vyvinie. Zdá sa však, že minimálne Tesla je na dobrej ceste, pričom nepochybujeme o tom, že obrovské ázijské multi-miliardové podniky či koncerny budú skôr či neskôr Tesle plne konkurencieschopné. Škoda len, že v tomto smere zaspala dobu Európa. EÚ to však chce zmeniť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Začala sa stavať najväčšia európska továreň na batérie. Dokáže konkurovať Tesle?
Najlacnejšia Tesla Model 3 pôjde do predaja s novou a lepšou batériou
Najväčšia batéria sveta od Tesly ušetrila za pol roka 9 miliónov $

Zdroj: Electrek, titulná fotografia: cleantechnica.com

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!