Aj súčasné batérie Tesly sa dočkajú zvýšenia energetickej hustoty

0

Očakáva sa, že v septembri Tesla predstaví batériu novej generácie z vlastnej kuchyne. To však neznamená, že prestane využívať batériové články 2170, ktoré pre Teslu vyrába v Giga Nevada spoločnosť Panasonic. Tá totiž oznámila, že aj v najbližších rokoch bude priebežne zvyšovať energetickú hustotu batérií vyrábaných pre Teslu. A nielen to.

Súčasné batérie spoločnosti Tesla sú považované za špičku v priemysle. A to najmä novšie batériové články 2170, ktoré nájdeme v batériách elektromobilov Tesla Model 3 a Model Y. Tie sú výsledkom spolupráce Tesly a Panasonicu, pričom ich výroba prebieha pod patronátom japonskej spoločnosti v továrni Tesla Giga Nevada, ktorá bola skôr známa ako Gigafactory 1.

Najmodernejšie batériové články, ktoré Tesla používa v batériách svojich dvoch najnovších modelov, s označením 2170 (21 x 70 mm), sú cylindrické (valcovitý tvar) li-ion batérie NCA – Nickel-Cobalt-Aluminium (nikel-kobalt-hliníkové články).

Podľa neoficiálnych údajov by mali mať gravimetrickú hustotu energie okolo 250 Wh/kg, resp. objemovú hustotu energie okolo 700 Wh/l. No a podľa Yasuakiho Takamota, šéfa batériových operácií spoločnosti Panasonic v USA, pôjdu batérie „Tesla 2170″ v tomto smere ešte ďalej, uviedol pre agentúru Reuters.

Plus 20 %, mínus kobalt…

Panasonic sa totiž chystá v priebehu 5 rokov zvýšiť energetickú hustotu batériových článkov, ktoré dodáva Tesle, o 20 %. Nevieme však či na objemovej alebo gravimetrickej úrovni, resp. či na oboch úrovniach. Každopádne by to malo znamenať, že Tesla sa bude v najbližších 5 rokoch spoliehať aj na batérie vyrábané Panasonicom.

Panasonic pritom už nie je jej jediným dodávateľom batériových článkov. Tesla totiž v rámci svojich elektromobilov „Made in China“ používa batériové články od LG Chem a CATL („nízkoenergetické“ LFP batérie bez kobaltu).

No a o batériách bez obsahu drahého a kontroverzného kobaltu hovoril aktuálne aj Yasuaki Takamoto. Tieto batérie sa podľa neho chystajú skomercionalizovať o 2 až 3 roky. Nie je však jasné, či pôjde o batérie 2170 alebo novú technológiu.

Takamoto tiež povedal, že sa im už podarilo zlepšiť energetickú hustotu článkov 2170, a to o viac ako 5 %, pričom od septembra začne Panasonic konvertovať svoje výrobné linky v Tesla Giga Nevada tak, aby boli pripravené na ďalšie zvýšenie energetickej hustoty článkov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V európskej továrni Tesly sa budú vyrábať aj „úplne nové batérie“
Tesla potvrdila existenciu „utajovaného“ batériového projektu Roadrunner
Tesly by mohli mať „chemický predlžovač dojazdu“. Vďaka hybridnej batérii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár