Tesla Autopilot „dosiahol“ najnižšiu pomernú nehodovosť v histórii meraní

1

Spoločnosť Tesla od Q3/2018 zverejňuje štvrťročné výsledky nehodovosti svojich elektromobilov, pričom porovnáva aj vozidlá s a bez aktivizovaného systému Tesla Autopilot. 1. kvartál 2020 bol pritom pre „Autopilota“ historicky najúspešnejším z hľadiska pomernej nehodovosti.

Tesla dôkladne monitoruje prevádzku všetkých svojich vozidiel, ktoré sa preháňajú po cestách. V prípade ich nehody putujú súvisiace dáta do neurónovej siete. A to aj z rozsiahleho kamerového systému, ktorý umožňuje Tesle identifikovať príčinu nehody a získané dáta použiť na zdokonaľovanie jej bezpečnostných systémov.

V 1. štvrťroku 2020 zaznamenala Tesla v rámci svojej celosvetovej flotily vozidiel priemerne 1 dopravnú nehodu na 7,53 mil. najazdených km, keď vodiči využívali systém čiastočne autonómneho riadenia Autopilot. A to je podľa Insideevs historicky najlepší výsledok.

U vozidiel, ktorých vodiči jazdili bez použitia systému Autopilot, zaregistrovala kalifornská spoločnosť v priemere 1 nehodu na 3,2 mil. km. V prípade vozidiel, ktoré nevyužívali ani Autopilota a ani aktívne bezpečnostné prvky, pripadala 1 nehoda na každých 2,29 mil. km.

Tesla pritom uvádza, že podľa najnovších štatistík Amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) dochádza v USA k nehode v priemere počas každých 771 000 km. Dodáva ale, že počas tohto kvartálu sa okrem počtu nehôd výrazne znížil aj počet najazdených km (neuvádza o koľko). Takže výpovedná hodnota výsledkov môže byť o niečo nižšia ako v prípade predchádzajúcich kvartálov.

V súvislosti s týmito výsledkami Insideevs uvádza, že relevantnosť daného porovnania môžu ovplyvňovať rôzne jazdné scenáre, metodika registrácie nehôd, vek vozidiel (do výsledkov NHTSA sú zahrnuté aj staré vozidlá) či sezónnosť (rozdielne svetelné či poveternostné podmienky).

Takže dané výsledky a porovnania treba brať zrejme s určitou rezervou. Na druhej strane, rozdiely sú tak výrazné, že majú určitú výpovednú hodnotu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Autopilot už zvládne prejazd križovatkami so semaformi a „stop-kami“
Tesly si sa samé nájdu parkovacie miesto, potom čo vystúpite. „Čoskoro“
Slovák šéfujúci „Tesla AI“ vysvetľoval, ako sa ich elektromobily učia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Určite je treba brať tieto údaje ako veľmi relatívne a možno i tendenčné i vzhľadom na to, ako sa uvedené 3 skupiny vytvorili, a koľko vodičov skupiny majú! Tí, sami o sebe opatrnejší, kupujú a používajú viac vozidlá s viacerými aktívnymi bezpečnostnými prvkami, a umocňujú tak vlastný prístup k bezpečnej jazde!

Pridajte komentár