Zvoláva Tesla vyše 285 000 áut kvôli nebezpečnému Autopilotu? Nie, vec sa má úplne inak

2

Médiá sú aktuálne plné titulkov, ktoré naznačujú, že väčšina majiteľov elektromobilov Tesla v Číne musí navštíviť servis kvôli odstráneniu problému so systémom Autopilot, ktorý súvisí s bezpečnosťou. Neprekvapí však, že veci sa majú úplne inak.

Tesla ponúka minimálne jedny z najbezpečnejších, ak nie najbezpečnejšie automobily v rámci jednotlivých tried. To vyplýva z oficiálnych bezpečnostných testov NHTSA či Euro NCAP, ale aj z reálnych nehôd. Dáta pritom ukazujú, že Tesly s aktivovaným systémom Autopilot sú podstatne menej náchylné k nehode. A to v porovnaní s Teslami bez aktívneho Autopilota, ale aj priemerom v rámci ostatných automobilov. Nielen podľa Tesly, ale napr. aj Centra automobilového výskumu v Duisburgu.

Tesla je však častým terčom FUD správ, ktoré súvisia aj s bezpečnosťou jej elektromobilov. Zdá sa pritom, že médiá informujú o každej nehode a častokrát z nej automaticky obviňujú systém Autopilot. A ten je na muške aj tentokrát, avšak v súvislosti s údajnou zvolávaciu akciou.

Drobná aktualizácia tempomatu

Mnohé, aj „svetové“ médiá zverejnili články s titulkami, ktoré vyvolávajú dojem, že Tesla zvoláva do svojich servisov viac ako 285 000 elektromobilov v rámci čínskeho trhu. A to kvôli odstráneniu problému, ktorý súvisí s bezpečnosťou systému Autopilot.

Veci sa však majú inak aj v tomto prípade. Ako informuje Tesmanian, Tesla vykonala drobnú softvérovú zmenu. Po nej vozidlo upozorní vodiča na aktiváciu adaptívneho tempomatu (ten je súčasťou systému Autopilot) už aj zvukovým signálom. Táto zmena má pritom bezpečnostný charakter, nakoľko vďaka nej bude mať vodič k dispozícii ďalšiu formu upozornenia na aktivovaný tempomat, čo je dobré najmä pre prípad, že by tak urobil nevedomky.

Nezaregistrovanie aktivácie tempomatu omylom by čisto teoreticky mohlo viesť k bezpečnostnému riziku, čo v prípade takejto situácie platí vo všeobecnosti pre každé auto s adaptívnym tempomatom.

Tesla teda v podstate urobila jednoduchý upgrade, a to z vlastnej iniciatívy, pričom zmenu nahlásila príslušnému čínskemu regulačnému úradu, ktorý tak ako Tesla dodatočne informoval zákazníkov, resp. spotrebiteľov o chystanej aktualizácii.

Ako je pritom u Tesly zvykom, upgrade prebehne na diaľku prostredníctvom softvérovej aktualizácie (OTA), takže rozhodne nejde o zvolávaciu akciu do servisov. Majiteľ Tesly tak túto zmenu príjme rovnako jednoducho ako napr. softvérovú aktualizáciu v smartfóne a nemusí ísť s vozidlom do servisu, ako by tomu bolo v prípade iných áut.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemecký inštitút podporuje systém Tesla Autopilot, lebo významne znižuje nehodovosť
Tesla Model 3 je najlepšia aj najhoršia v rámci „asistovanej jazdy“ podľa Euro NCAP
Tesla Autopilot „dosiahol“ najnižšiu pomernú nehodovosť v histórii meraní

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár