Množstvo zamestnancov Tesly údajne odišlo do Apple. Prečo a čo na to Tesla?

0

CNBC informuje, že od konca roka 2017 odišlo z Tesly do spoločnosti Apple množstvo zamestnancov. Pozrime sa na to, ako to je, čo za tým stojí a čo na to hovorí Tesla.

CNBC sa vo svojej správe odvoláva na údaje portálu LinkedIn, podľa ktorých 46 nových zamestnancov, ktorí prišli do Apple v tomto roku, pracovalo predtým v spoločnosti Tesla. Neznámy zdroj CNBC tvrdí, že nie všetci títo zamestnanci majú pracovať na „tajnom“ projekte Titan, v rámci ktorého má Apple vyvíjať vlastný autonómny elektromobil.

Akých pracovných pozícií sa to týka?

Ex-zamestnanci Tesly majú dnes pracovať aj na pozíciách výrobných, bezpečnostných a softvérových inžinierov či odborníkov v oblasti dodávateľského reťazca, mimo projektu Titan. Tí by sa mali pritom podieľať na vývoji softvéru, displejov, optiky a batériových technológií.

Samozrejme najvýznamnejším „prírastkom“ Apple je Doug Field, ktorý pôsobil v Tesle ako hlavný inžinier a mal na zodpovednosť produkciu kľúčového produktu značky, a to elektromobilu Tesla Model 3. Do Tesly pritom prišiel z Apple, kde pracoval ako viceprezident pre HW inžinierstvo Mac. Teraz tam má viesť spolu Bobom Mansfieldom „Project Titan„.

Údajné dôvody odchodu

Dôvodom odchodu zamestnancov z Tesly do Apple má byť výška platov a stúpajúca cena akcií. Odhaduje sa totiž, že Apple ponúka cca 1,5-krát vyššie mzdy pre pozície softvérových a výrobných inžinierov či technikov. Výška platov je v tomto regióne pritom veľmi dôležitá, nakoľko San Francisco Bay Area je jednou z najdrahších oblastí z hľadiska životných nákladov.

Napriek tomu, mnohým sa neodchádzalo z Tesly ľahko. Jeden z bývalých inžinierov povedal, že práca v Tesle bola najvýznamnejšou profesionálnou skúsenosťou jeho života. Podľa neho je Tesla najlepšou spoločnosťou na svete, ktorá tvrdo pracuje na riešení problémov, ktoré ovplyvňujú nás všetkých, ako aj budúce generácie.

Čo na to Tesla?

Tesla poprela, že aktuálne odchádza zo spoločnosti viac ľudí ako za posledné roky. Ich údaje tieto tvrdenia nepodporujú. Dodala, že nedávno získala nové talenty z Apple a iných spoločností. Spoločnosť Tesla sa ďalej vyjadrila o „boji“ o talenty s Apple, a to nasledovne:

„Tesla je ťažšou cestou. Apple má 100-krát viac peňazí ako my, takže si môže dovoliť platiť viac. Bojujeme s extrémne ťažkou konkurenciou v podobe zavedených automobiliek, ktoré vyrobili v minulom roku 100-násobne viac áut ako my. Je to samozrejme veľmi náročné, keďže my nemáme ani peniaze na reklamu, indosovanie či dotovanie zliav. My môžeme prežiť a stavať len na kvalite našich výrobkov. Napriek tomu veríme v naše poslanie a že stojí za to obetovať náš čas, napriek prívalu negativity od tých, ktorí si želajú náš neúspech. Svet sa musí pohnúť smerom k udržateľnej energii a musí to urobiť teraz.“    

Na záver treba povedať, že pomerne veľká fluktuácia zamestnancov technologických gigantov v okolí Silicon Valley nie je čím neobvyklým. Takže „ladenie“ článku od CNBC treba brať určite s „nadhľadom“, čoho dôkazom môže byť aj „rešerš“ portálu CleanTecnica. Ten zistil, že zo 40 správ o Tesle uverejnených na CNBC v sledovanom období, bolo až 31 ladených negatívne a len 2 pozitívne. Takže sa pýtame, či je Tesla naozaj takou „negatívnou“ spoločnosťou…?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
500 000 záujemcov o 2 500 pracovných miest v Tesle za rok 2017. Aké sú nároky?
Sľubované európske prekvapenie od Tesly minimálne z časti odhalené
Hlavný inžinier Tesly sa vracia do Apple. Bude pracovať na elektromobile?

Zdroj: CNBC, titulný obrázok: Apple/Tesla cez treehugger 

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár