Šéf Tesly Elon Musk reagoval na nedávne neoficiálne správy ohľadom toho, že Apple vyvíja autonómny elektromobil s „prielomovými“ batériami. Spochybnil pritom reálnosť niektorých konkrétnych informácií a pridal prekvapujúce slová o pomerne nedávnej ponuke predaja Tesly spoločnosti Apple.
Agentúra Reuters prišla pred necelými 2 dňami so správou, že podľa jej zdrojov spoločnosť Apple pracuje na vozidle určenom „pre spotrebiteľov“. V centre pozornosti má pritom stáť „prielomová“ batéria, ktorá má priniesť radikálne zníženie nákladov a zvýšenie dojazdu.
Podľa zdrojov Reuters je jej základom „jedinečný monočlánkový dizajn“, vďaka čomu je možné eliminovať okrem iného použitie modulov. Tým sa ušetrí miesto a batéria ponúkne vyšší podiel aktívnych materiálov. Apple má popritom skúmať aj batériovú chémiu LFP.
Na tieto správy reagoval šéf výskumu investičnej spoločnosti Ark Invest, Brett Winton, ktorý sa zameriava na moderné technológie, vrátane batérií. V rámci svojho tweetu pritom uviedol, že Apple zjavne sledoval „Tesla Battery Day“ (kde Tesla predstavila svoju štrukturálnu batériu s článkami 4680) a robil si poznámky, ktoré sa dostali k agentúre Reuters.
Tento príspevok následne Elon Musk komentoval slovami: „Zvláštne, ak je to pravda“ a dodal, že Tesla už používa LFP batérie v rámci svojich elektromobilov so stredným dojazdom, ktoré sa vyrábajú v Číne (tie Tesle dodáva čínska spoločnosť CATL).
Pokračoval, že „monočlánok“ je z elektrochemického hľadiska nemožný, pretože by mal príliš nízke maximálne napätie – zhruba 100-násobne. A položil si otázku, či skôr nemysleli vzájomne poprepájané batériové články ako v prípade štrukturálnej batérie od Tesly.
Musk ponúkol „svoju“ spoločnosť Applu
Po spomínaných vyjadreniach Musk dodal prekvapujúci tweet, že počas najtemnejšieho obdobia výrobného programu elektromobilu Tesla Model 3 oslovil Tima Cooka (šéf Applu), aby prediskutovali akvizíciu Tesly Applom za desatinu jej súčasnej trhovej hodnoty. Cook však odmietol stretnutie ohľadom tejto záležitosti.
Musk pritom už viackrát priznal, že počas tzv. výrobného pekla Tesly Model 3, keď pracovali na masovom zvýšení jej produkcie, sa dostali do bodu, kedy boli blízko bankrotu. Spoločnosť Tesla našťastie všetko ustála aj sama, a to vďaka svojej nezlomnej vôli a tvrdej práci (Elon Musk vtedy prespával priamo v továrni) a dnes je tam, kde je.
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr (CC BY 2.0)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Apple chcel údajne kúpiť Teslu. Koľko za ňu ponúkal?
Elon Musk priznal, že zamestnanci SolarCity zachránili Teslu pred krachom
Množstvo zamestnancov Tesly údajne odišlo do Apple. Prečo a čo na to Tesla?
8 komentárov
Elona Muska obdivujem a držím mu palce, aby sa mu podarilo uskutočniť všetky vízie, do ktorých sa pustil. Je správne bláznivý na to, aby sa pustil do vecí, na ktoré si nikto iný netrúfne. Má môj obdiv.
Aj môj. Dúfam, že ustojí všetkých závistlivcov.
dufam ze hlavne cim skor pride na trh chip od neuralinku … co rozpraval u Joe Rogana v podcaste v maji 2020 tak nieco neskotucne co sa s tym bude dat … hovori o tom od 15:40 …outube.com/watch?v=RcYjXbSJBN8…
Tak, treba uznať, že Tesla ako taká napreduje nie krokmi ale skokmi v porovnaní s ostatnými automobilkami. Samozrejme, prihliadnuc na to, že Tesla vyvíja svoje autá ako elektromobily už od začiatku. Sú síce veci, ktoré by som si v týchto autách prial, prípadne ktoré by som aj vynechal, ale aj tak je to pre mňa medzi elektromobilmi jednička. Či už po technologickej stránke alebo čo sa dizajnu týka. Už len čakám na ten refresh interiéru a exteriéru modelov S a X. Ak teda naozaj príde. Hlavne teda modelu X. Ten je pre mňa asi najzaujímavejší z celej flotily Tesly. Síce čakám netrpezlivo aj model Y z Berlína. Na ten som taktiež veľmi zvedavý. A ak by sa dojazdom X a Y vyrovnali, tak by to bolo rozhodovacie martýrium.
je otazka casu kedy sa Tesla kvalitou nielen technologiou posunie smerom hore, potom ostatne automobilky horko zaplačú
Veď už teraz plačú automobilky. Stále len nejaký Teslakiller. Sa ju snažia predbehnúť, alebo aspoň dobehnúť, ale pritom jej sami týmto vzdávajú poctu. Akoby to bol etalón elektromobility. Ale vlastne asi aj je. Ale vlastne máte pravdu. ešte kvalitou by sa mohli polepšiť a bude to takmer dokonalé. Teraz už len servis a možnosť objednať a vyzdvihnúť si toto vozidlo na Slovensku.
HU
Ako si to mám vysvetliť, to „HU“?