Spoločnosť Tesla nedávno oznámila míľnik vo výrobe svojho veľmi dôležitého produktu, a to batériových článkov formátu 4680, ktoré majú priniesť lepšie vlastnosti za nižšiu cenu. Objavila sa tiež správa, že Tesla predala spoločnosť Wiferion, ktorú kúpila len pred pár mesiacmi.
Jedným z dôležitých produktov spoločnosti Tesla na ceste k naplneniu nesmierne ambicióznych plánov sú jej vlastné „revolučné“ batériové články predstavené ešte v roku 2020. Tie majú v spojitosti so štrukturálnym batériovým packom podľa vyjadrení spoločnosti priniesť o 54 % vyšší dojazd a o 56 % nižšie výrobné náklady (referenčné rámce však nie sú známe).
Tesla pritom vstúpila do nových vôd, keďže batérie 4680 začala vyrábať vo vlastnej réžii. V tejto oblasti je pritom v značnom sklze. Avšak aktuálne oznámenie spoločnosti naznačuje, že v nedávnom období urobila v rámci produkčnej kapacity značné pokroky.
20 miliónov za 4 mesiace
Tesla pred pár dňami vo svojej továrni Giga Texas vyrobila 20-miliónty batériový článok. Podľa Troy Teslike 10-miliónty článok vyprodukovala v polovici júna. Takže na ďalších 10 mil. ks potrebovala „už len“ 117 dní. Pri tom, čo je doteraz známe, by to malo v priemere stačiť na výrobu 446 ks elektrického pickupu Tesla Cybertruck za týždeň, ak počítame, že bude vybavený batériou s kapacitou 120 kWh.

Zdroj: Tesla/Youtube
Keďže však produkčná kapacita rastie pravdepodobne exponenciálne, Troy Teslike odhaduje, že Tesla by mohla byť aktuálne schopná vyrobiť za týždeň batérie pre cca 650 Cybertruckov. To samozrejme ani zďaleka nestačí na plánovanú masový výrobu tohto elektrického pickupu, naznačovať to však môže, že Tesla je v tomto smere konečne na dobrej ceste.
Tesla sa predala Wiferion po veľmi krátkom čase
V júni tohto roku sa objavili prvé informácie, že Tesla kupuje nemeckú spoločnosť Wiferion. Tá vznikla v roku 2016 a špecializuje sa na indukčné nabíjacie systémy pre elektrické vozidlá a roboty.
Medzi produkty spoločnosti patria nabíjacie a batériové systémy či inteligentné bezdrôtové nabíjanie robotov. Spoločnosť sa tiež označuje za „popredného poskytovateľa automatizovaného bezkontaktného prenosu energie v odvetví“.

Zdroj ilustračného obrázku: Wiferion
Potom, čo Wiferion prešiel pod Teslu a stal sa dcérskou spoločnosťou „Tesla Enginering GmbH“, zmenil sa obchodný účel tejto spoločnosti. Po novom mala poskytovať produkty a služby v oblasti výkonovej elektroniky a v iných technických oblastiach. A to na podporu vývoja elektromobilov a stacionárneho skladovania energie, ako aj produkcie energie, vrátane fotovoltiky.
A aktuálne sa vďaka portálu The Robot Report dozvedáme, že Tesla predala spoločnosť Wiferion len pár mesiacov po jej akvizícii. A to nemeckej spoločnosti PULS. Podľa zdrojov tohto portálu si však Tesla ponechá inžinierov zo spoločnosti Wiferion. Takže sa zdá, že bude pokračovať v súvisiacich plánoch.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rozbor novej batérie „Tesla 4680“ odhalil aj prekvapenia
Tesla priznáva problémy s výrobou nových batérií 4680 a informuje o produkčnej kapacite
„Revolučné“ batérie od Tesly zlacnia elektromobily, ale ich výroba je obrovskou výzvou, tvrdia odborníci
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Indukčné nabíjanie je viac vhodné pre bezobslužné elektrické vozidlá, napr. vo výrobných linkách, a to nebude hlavný záujem Tesly.
Preco myslis, ze nebude?
Ved prave o tom cele roky Elon hovori – robotaxi.
Je tiez jasne, ze taka vec sa nevyvija dva tyzdne, takze vstrednodobom horizonte (dajme tomu 5r) to vidim ako krok spravnym smerom.
Hlavne je problém že fyziku neoklames. Bezdrôtové nabíjanie znamená straty. Čím väčšia vzdialenosť tým väčšie. A keď sa počíta že sa bude veľmi veľa nabíjať ktorý blázon by platil za stratenú energiu? Proste stále je najlepšia možnosť kábel. Ale v Tesla to majú vymyslené. Budú mať robota a ten dá nabíjať auto .
Mario, ano straty su, ale da sa to urobit aj lepsie…napr.ze sa plosina mierne pridvihne k podvozku auta, resp.sa auto znizi zvesenim podvozku, prip.vysunutim indukcnej cievky z podvozku auta. Rieseni je vela, straty budu zanedbatelne oproti stratam nutnej ludskej obsluhy.
Máš pravdu pre robotaxi, tam to sedí. Druhú pravdu má Mário. Akosi je teraz ticho o robotoch, ktoré budú chodiť po parkoviskách, a možno aj pevné stojany, ktoré dokážu nabíjať cez zásuvku vlastným robotickým ramenom. To sa bude musieť v čase „utriasť“!
Nechcel by som indukčné nabíjanie ani keď mi za to budú platiť.
Malá zmena frekvencie nabíjania od elektromechanického servismana Jožka Mrkvičku a máš ultrasilnú mikrovlnku.
A kľudne on-line a na diaľku. Bez dôkazov…
Veľmi, veľmi nebezpečná vecička (dúfam, že tu neprispievajú len kuchári a bagristi ale aj technici, ktorí vedia o čom hovorím).
Ehm, za mna elektrikara, viem o com hovoris, ale taky Jozko mrkvicka uz mohol zmodifikovat i tu mikrovlnku, ale neurobil tak.
Tieto katastroficke scenare – strasiaky naivnych, zda sa, funguju dobre hlavne v rusku a zda sa, ze i na slovensku. Trolfabrika ma u nas vybornu predajnost ako vidim.
Nevidim dovod Jozka modifikovat nabijacky. Resp.mi pride daleko nebezpecnejsie parkovat spalovak s plnou nadrzou na parkovisku, kde by rovnaky Jozko mrkvicka mohol na nadrz prilepit za 20 sekund dialkovo ovladanu rozbusku. A tiez sa to robi hlavne v mafianskych statoch. Asi by som to sem neplietol zbytocne, je to mimi kontext.