Uznávaný odborník na automobilový priemysel a zvyšovanie efektivity výroby áut Sandy Munro nedávno viedol rozhovor s Elonom Muskom. Dozvedeli sme sa pritom viacero zaujímavých informácií. Okrem iného aj to, že nové Tesly Model S a X už nebudú používať olovené 12V batérie, prečo mal Model 3 problémy s kvalitou laku a prečo vynovený Model 3 nemá nové konštrukčné prvky.
Napriek tomu, že elektromobily (nielen) značky Tesla sú vybavené kapacitne veľkými batériami, ich svetlá, okná či infotainment vozidla sú napájané zo samostatnej batérie. Vo všeobecnosti pritom ide o rovnaký druh batérie ako v prípade konvenčných áut – 12V „olovenú“ batériu.
Ako informuje Electrek, modely S a X mali problémy so životnosťou svojich 12V batérií, ktorá bola kratšia, ako je bežné. Tesla sa to najskôr snažila riešiť softvérovou aktualizáciou. „Facelift“ vlajkových lodí Tesly však napokon priniesol úplné nahradenie týchto batérií.
Elon Musk totiž v rozhovore so Sandym Munrom povedal, že vynovené Tesly Model S a Model X dostanú 12V batérie technológie li-ion. Tie majú podľa šéfa kalifornskej spoločnosti oveľa väčšiu kapacitu a životnosť, pričom sa zhodujú s hlavnou batériou. A dodal, že je v pláne prechod na 48V architektúru.
Problémy s lakom, FSD a „megacasting“
Musk v rámci rozhovoru tiež pripustil, že v prípade čerstvo nalakovaných Modelov 3 nemal ich lak vždy dostatok času na zaschnutie. To môže byť podľa Insideevs vysvetlením pre problémový lak vozidiel, ktoré vzišli z výroby počas tzv. „produkčného pekla“, keď sa Tesla snažila dostať výrobu na veľkoobjemovú úroveň.
Teraz sa však zdá, že tieto problémy by mohli byť minulosťou, pričom Sandy Munro bol nadšený kvalitou laku vynoveného Modelu 3 „2021“. Munro taktiež uviedol, že nový Model 3, ktorý testoval, mal najkomfortnejšie sedačky, v akých sedel. Tie si pritom Tesla vyrába sama.
Na „veterána automobilového priemyslu“ urobil dojem aj systém Full-Self Driving (FSD), dodal však, že Autopilot musí lepšie čeliť rozdielnym cestám v rámci jednotlivých amerických štátov. Na adresu FSD zas Musk povedal, že ten bude môcť vziať vodiča domov, ak deteguje, že spí alebo do nemocnice, ak zistí, že má zdravotné problémy. A to by mohla dokázať verzia, ktorá príde po beta testovaní.
Naopak, Munro bol sklamaný z toho, že vynovená Tesla Model 3 nemá jednodielny zadný „megaodliatok“. Musk na to reagoval slovami, že nie je možné vymeniť pneumatiky autobusu za jazdy pri rýchlosti 130 km/h. Tým zrejme narážal na to, že nové konštrukčné riešenia Tesly je veľmi náročné zapracovať do vyladenej prebiehajúcej veľkovýroby.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové Tesly Model S a X sa dočkali aj významného zvýšenia rýchlosti nabíjania
Reverzné inžinierstvo Tesly Model Y odhaľuje ďalšie vylepšenia oproti Modelu 3
Nové Tesly Model S a X automaticky zvolia smer jazdy a „vyhodia“ smerovku
Jeden komentár
No, čo na to?! Uvidíme! Malý krok pre ….