Turbínový predlžovač dojazdu pre elektromobily je pripravený na výrobu

13

Pekinská technologická spoločnosť Techrules oznámila, že je pripravená vyrábať svoj turbínový generátor energie, ktorý predlžuje dojazd elektrických vozidiel. Ten je pritom možné využiť aj v rámci nabíjacích staníc.

Spoločnosť Techrules hovorí, že vďaka jej patentovanému turbínovému generátoru TREV (Turbine-Recharging Electric Vehicle) budú elektromobilom postačovať menšie batérie, dôsledkom čoho sa zníži ich hmotnosť, ako aj výrobné náklady, čo umožní ich masovejšie rozšírenie a urýchli prechod na alternatívne pohony.

Najskôr superšportový hybrid

Čínska spoločnosť takto pred rokom vystavovala na autosalóne v Ženeve svoj superšportový hybrid Techrules Ren. Ten bol poháňaný elektromotormi s celkovým výkonom 1 305 koní, ktoré dopovala len 28 kWh batéria. Napriek tomu výrobca uvádzal dojazd až 1 170 km. A to s odkazom na systém TREV, ktorý dokáže nabíjať batériu za jazdy.

Menej výkonná a lacnejšia turbína

„Naše vozidlo Ren s dvojitou 80 kW turbínou TREV vyvolalo obrovský záujem o túto technológiu. A to v rámci OEM výrobcov z celého sveta, ktorí chcú využiť jej schopnosti v osobných a úžitkových vozidlách. Rozhodli sme sa preto zmeniť pôvodnú stratégiu a vyvinuli sme menšiu a lacnejšiu verziu turbíny s výkonom 15 kW, ktorá je vhodnejšia pre tento typ vozidiel,“ hovorí William Jin, generálny riaditeľ spoločnosti Techrules.

Dodáva, že nová turbína im umožní oveľa rýchlejšiu komercializáciu technológie TREV, pričom spoločnosť má byť schopná spustiť jej masovú výrobu do konca tohto roka.

Rôzne druhy paliva

Technológia hybridného pohonu TREV, využívajúca turbínový generátor, sa má vyznačovať bezprecedentnou úrovňou účinnosti a výkonu, ako aj ultra-nízkym dopadom na životné prostredie, obzvlášť pri využití obnoviteľných palív.

Celý hybridný systém dokáže fungovať na benzín či naftu, oveľa dôležitejšia je však „podpora“ obnoviteľných palív ako etanol a bioplyn.

Principiálne podobný „predlžovač dojazdu“ bol donedávna dostupný aj elektromobile BMW i3. Technológia s názvom REX využívala na nabíjanie batérie malý 2-valcový benzínový motor zo skútra. Nedávno však BMW stiahlo túto verziu z ponuky. Predlžovač dojazdu, v podobe špeciálneho wankelovho motora, však budú využívať budúce hybridy od Mazdy.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Techrules

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily by sa mohli vďaka novej technológii batérie tankovať
Tesla vyvinula batériu s lepším výkonom, životnosťou a cenou
AFC Energy predviedla nabíjaciu stanicu, ktorá si vyrobí elektrinu z vodíka

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Podľa la všetkého ide o to ze sa táto technológia dá použiť aj na klasické plug-in-hybridi ako aj v elektromobiloch. Co je dôležité kým sa vybuduje poriadna infraštruktúra nabíjacích staníc.

    • takze si to zrekapitulejme…
      Elektromobily – Uhlikova stopa: vyroba baterii
      Dieslove a benzinove motory: vyroba vyfukov, ktore treba aj dopravit v kamionoch, ktore spaluju naftu, tazba platiny (kvoli katalyzatorom), vyroba olejovych filtrov a ich doprava do automobiliek a predajní, likvidacia olejovych filtrov, vyroba filtrov pevnych castic, ich distribucia a vymena, vyroba olejov – tazba ropy na vyrobu olejov, rafineria ropy na oleje, doprava olejov do predajni a ich likvidacia, vyroba nafty a benzinu – tazba ropy, spracovanie ropy v rafineriach a ich nasledny odvoz milionmi kamionov kazdy den na cerpacie stanice, vyroba sviecok pre benzinove motory, ich doprava milionmi kamionmi do predajni a automobiliek, emisne kontroly za ktore musia ludia platit kazde dva roky, vyroba motoro v a prevodoviek, ktore su narocne na energiu a uhlikovu stopu maju obrovsku…mohol by som pokracovat, ale uz sa mi nechce… No tvrdit, ze elektromobil ma horsiu uhlikovu stopu je totalne chore… na zaver: len vyroba palivovej nadrze do auta a tesneni a cerpacich stanic je dalsia katastrofa..plus ekologicke katastrofy pri tazbe ropy a prevoze… je toho este omnoho viac, co elektroauta nepotrebuju a spalovacie auta ano … tesnenia na vyfuky, piestne pruzky, olejove vane, olejove cerpadla atd atd atd …

    • A to Ste ako prosím vypočítali? Predpokladám že ste to niekde čítal. Tak si to prosím spočítajte samy. Nieje to nič ťažké stačí na to matematika základnej školy. To by potom bolo ekologickéjšie a ekonomickejšie mať doma na balkóne generátor a vyrábať si vlastnú elektriku.

  2. Budem sa opakovať. Páru vytlačili z hry nafťáky a benziňáky. Elektrika bude to isté, akurát to bude mať rýchlejší spád. Ale nebojte sa, tak ako jazdia parné lokomotívy v skanzenoch, niekto dá šancu aj súčasným spalovákom a bude to krásna nostalgia.

  3. Dal som na strechu 2 panely spolu 240w,autobateriu 2×73.Na konci jesene som okrem 5l benzínu do kosačky všetok benzín natankovať do auta.
    Keď padne cena batérie na hubu,a motory budú v kolesách,nebude dôvod na benzín.

Pridajte komentár