Prvé indické elektrické SUV je lacnejšie ako Škoda Citigoe iV

10

Automobilový koncern Tata Motors predstavil „prvé indické elektrické SUV s dlhým dojazdom“, ktoré sa už onedlho dostane na domáci trh. Tata Nexon EV ponúkne relatívne dostatočné parametre, a to za cenu, ktorá je nižšia ako v prípade malých mestských hatchbackov Škoda Citigoe iV a VW e-up 2020.

Indická vláda bojuje s veľkým znečistením ovzdušia v mestách, a to aj prostredníctvom masívnej podpory elektromobility. Indický minister dopravy K.R. Jyothilal vyhlásil, že motorové vozidlá majú „prepnúť“ na elektrický, CNG či LNG pohon do 5 rokov.

Registrácia konvenčných vozidiel má byť pritom obmedzená na 10 rokov. Na elektromobily sa nebude vzťahovať žiadne časové obmedzenie. Do platnosti má vstúpiť aj legislatíva, ktorá hovorí o povinnom budovaní nabíjacích staníc na „čerpačkách“. Uvažuje sa tiež o zákaze predaje spaľovacích automobilov, a to od roku 2030.

Okrem toho vyčlenila tamojšia vláda cca 45 mil. € na dotácie pre elektrické a hybridné vozidlá. Model Tata Nexon EV s patentovanou technológiou Ziptron má byť podľa šéfa automobilky Guentera Butscheka elektromobil, ktorý spĺňa potreby indických vodičov, pričom rúca všetky bariéry, ktoré bránia prijatiu elektrických vozidiel, uvádza Electrive.

Tata Nexon EV

Tata Nexon EV so svetlou výškou 20 cm disponuje elektromotorom s výkonom 129 konských síl a krútiacim momentom 245 Nm. Vďaka nemu zrýchli z 0 na 60 km/h za 4,6 s a z 0 na 100 km/h za 9,9 s. 30,2 kWh li-ion batéria má podľa výrobcu zabezpečiť dojazd okolo 300 km (na základe interných testov).

Cez výkonovo nešpecifikovanú DC nabíjačku sa má toto 4-metrové elektrické SUV nabiť na 80 % za 60 min. Na „bežnej“ AC nabíjačke to má trvať 8 hodín (20 – 100 %). Vo výbave nájdeme napríklad 7″ dotykový displej, podporu systémov Android Auto a Apple CarPlay či jazdných asistentov.

Cena elektromobilu Tata Nexon EV sa pohybuje po prepočte v rozmedzí 19 000 až 22 000 € v závislosti od verzie, informuje Mercomindia. Pre porovnanie, najdostupnejšie elektromobily na našom trhu, mestské hatchbacky Škoda Citigoe iV a VW e-up 2020, začínajú bez aktuálnych cenových bonusov na sume 21 190 €, resp. 22 170 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Turecká národná automobilka chystá 5 elektromobilov. Prvý ukáže čoskoro
Prvý mexický elektromobil sa chystá do výroby. Má stáť 18 000 $
Poliaci založili štátnu spoločnosť pre výrobu elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

    • Ale v článku sa píše, že: Registrácia konvenčných vozidiel má byť pritom obmedzená na 10 rokov.
      To už si každý rozmyslí, či si kúpi lacný elektromobil alebo spaľovák na 10 rokov, po ktorých ho už môže zahodiť.

  1. Tak to je úplne super! Ďalšia krajina sa pridáva! Sú k tomu donútení, keď sa nechcú v tých mestách zadusiť! A India rozhodne nie je iba taká maličká škvrnka na mape!
    Mnohí majú predsudky – nikdy v živote by som si nekúpil auto napr. z Číny, alebo trebárs z Turecka, z Indie…!
    Ale prečo? Keď bude dobrá kvalita, dobrá cena a zaistený servis? Autá predsa musia spĺňať európske štandardy, ináč by sa nemohli predávať v EÚ!
    A – kde sú vyrobené „chytré“ telefóny? Odkiaľ pochádza veľké množstvo hračiek? Kde sú nátresky zákazníkov – v drahých butikoch alebo „u Číňana“?
    Kúpte si LED žiarovku od renomovaného nemenovaného výrobcu „zo Západu“. Na krabičke je taký nenápadný nápis „Vyrobené v Číne“.
    Tak – kde to teda väzí?

    • Niekde som čítal, že ten fakt, že kopa výrobcov si necháva svoje produkty vyrábať v Číne si bežní Číňania vyhodnotili tak, že sme hrozne leniví.

      • Hahaha, vraj leniví! Drahí sme! Tam je pes zakopaný! Číňan bude makať celý mesiac za prachy, za ktoré by Európan nerobil ani deň!
        Tam sa napríklad mnoho výrobkov balí ručne, lebo nejaký baliaci automat by sa nikdy nezaplatil, manuálna práca je lacnejšia. OK?

        • Ja som len písal, ako si to vyhodnocujú bežní Číňania. To, že sme „drahí“ vieme a je to dané tým, že si platíme zdravotné nemocenské a sociálne poistenie a máme voľné soboty, sviatky a dovolenky atď, to v Číne nie je a preto sú výrobky z Číny nekalá konkurencia, čo treba zohľadniť v clách, kým nás všetkých Čína nekúpi.

  2. Zrušenie uhoľných elektrární a kúrenie drevom to by som chcel vedieť kedy toto zrušia. uhoľné bane zrejme áno pretože nie sú rentabilné dneska je všetko len o peniazoch nie o ľuďoch čo tam robia je jedna vec, ale tá druhá kúrenie drevom v domácnostiach na Slovensku a možno aj kade-tade veď u nás na Slovensku nemajú obce ani kanalizácie niektorí ani vodovody a chceli by zrušiť kúrenie drevom už v roku 2020 ale stále tomu neverím. Okrem toho istý holandský vedec prišiel z teóriou že s tou electro-mániou ktorá sa rozbehla cez EÚ parlament to nebude také jednoduché a ľahké pretože, napríklad diesel euro 6 sú dnes vraj už čistejšie ako hybridy a elektromobil si hocikto len tak nebudem môcť kúpiť.

    • DODO, daj link na toho holandského vedca s tou jeho teóriou „že vraj“. Musí to podložiť dôkazmi.
      Vieš, Dodo, každý, kto má do …. niečoho niečo, dokáže vyplodiť nejakú teóriu.
      Lebo ináč sa bude iba písať:
      istý japonský vedec prišiel s teóriou…
      istý kanadský vedec prišiel s teóriou…
      istý ruský vedec prišiel s teóriou…
      istý nemecký vedec prišiel s teóriou…
      A tak ďalej, Dodo…
      Vieš?

Pridajte komentár