Suzuki je z pohľadu elektromobility ďalšou spiacou automobilkou. Japonci však avizujú 9 menších a cenovo dostupnejších elektromobilov, pričom prvý z nich, ktorý sa zrejme už onedlho dostane na európsky trh, bude subkompaktné SUV Suzuki eVX vyvinuté v spolupráci s Toyotou.
Autocar s odvolaním sa na vyjadrenia jedného z vedúcich predstaviteľov Suzuki pre analytikov informuje, že sériový model Suzuki eVX, ktorý by mal konkurovať modelom ako Hyundai Kona Electric, Kia EV3, Citroen e-C3 Aircross či Škoda Epiq, bude predstavený v januári budúceho roka, pričom krátko na to má byť uvedený na trh.
A aj keď sa bude tento „prvý globálny elektromobil“ značky vyrábať v Indii, prioritou má byť európsky trh. A ďalším dôležitým trhom bude aj domáce Japonsko. India má byť pritom výrobným centrom elektromobilov Suzuki pre globálny trh.
Spustenie hromadnej výroby má byť naplánované na začiatok budúceho roka, pričom tamojšie kapacity počítajú s produkciou 150 000 ks ročne. Suzuki eVX sa vyvíja v spolupráci s Toyotou, ktorá doteraz svojimi elektromobilmi neoslnila. A Toyota bude tento spoločný model predávať pod vlastnou značkou. Ten má prísť na trh niekoľko mesiacov po Suzuki. S najväčšou pravdepodobnosťou bude vychádzať z konceptu Urban SUV, ktorý sa nápadne podobá na model eVX.
Čo ešte vieme?
Aktuálne správy z Indie neprezrádzajú žiadne technické informácie ohľadom modelu eVX, a tak si môžeme zopakovať, čo doteraz ohľadom svojho prvého globálneho elektromobilu prezradila automobilka Suzuki.
Koncepčný model mal rozmery 4 300 x 1 800 x 1 600 mm (dĺžka x šírka x výška), čo by sériový model radilo medzi väčšie subkompakty. Suzuki tiež uviedlo, že model eVX má „4×4 DNA“. Zdá sa teda, že sériový model ponúkne aj pohon oboch náprav, či by bolo vzhľadom na segment veľmi netypické.
Pri predstavení prvého koncepčného modelu spomínalo Suzuki batériu s kapacitou 60 kWh a dojazd 550 km podľa indického jazdného cyklu MIDC, ktorý bude pravdepodobne podstatne „benevolentnejší“ ako WLTP. V prípade druhé konceptu sa už spomínal dojazd 500 km bez uvedenia cyklu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Suzuki avizuje 9 menších elektromobilov, vrátane e-Jimny, v rámci svojej novej stratégie
Menšie elektro-SUV od BYD, ktoré stojí doma od 12 400 €, sa chystá na európsky trh
Cenovo dostupnejšie e-SUV od Vinfastu príde do EÚ s extra zárukou
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Nemám rád, keď sa na mne niekto učí! Rád by som si vyberal z dobrých, lepších a ešte lepších BEV! Nemusia byť najlepšie! Zobuďte ma, keď sa u nás objavia! 🙂
Vyrábať v Indii a predávať v Európe. Super nápad, na to by nikto neprišiel… Ale – za čo si ho kúpime? Zostaneme chudobní na kapuste a zemiakoch – a oni môžu v Indii vyrábať, koľko chcú – my kupovať nebudeme.
Čína EU brutálne predbehla. Minimálne v elektrických skútroch a a motorkách už aj India. A robia obrovské technologické pokroky. Odporúčam pozrieť predstavenie novej platformy Ola. Procesor s vlastným dizajnom, vlastné batérie 4680, brutálne zjednodušená a integrovaná platforma na spôsob Tesla. Európania môžu čučať už aj na Indov, ako sa to robí…
Ako hlboko si klesla Európa!
Všetko zlé je na niečo dobré…konečne Európa pochopí že sa musí zbaviť závislosti na USA, Rusku…550 miliónový trh občanov …solventných?!
IK má pravdu! Aj India, aj keď pomalšie, naberá kurz a zlepšuje sa v priemyselných činnostiach! Kto pracuje s položkami z dovozu, vidí to na informáciách o krajine pôvodu, odkiaľ čo pochádza. V Indii si tiež mnohí lídri priemyslu nechávajú vyrábať a kompletovať technologicky náročné produkty. A zem je to tiež veľká ……
kym z konceptu bude seriovo vyrabane auto, svet bude uz uplne niekde inde