„Navrhujeme súťaž na vývoj elektromobilu za 16 000 $“, hovorí vládna agentúra USA

7

USA sa obáva prílevu „lacných“ čínskych elektromobilov na svoj trh. Predstaviteľ vládnej agentúry USA pritom navrhuje vypísať súťaž na vývoj cenovo dostupného elektromobilu, ktorý by dokázal odraziť čínsku konkurenciu.

EÚ a USA si uvedomujú možné riziká, ktoré vyplývajú z príchodu cenovo dostupných čínskych elektromobilov na domáce trhy. A v rámci prvých opatrení plánujú zvýšiť dovozné clá. USA dokonca chystá zvýšenie tarify zo súčasných 25 na 100 %.

Ako informuje Insideevs na základe správy od The Information, predstaviteľ vládnej agentúry Arpa-E patriacej pod Ministerstvo energetiky USA, navrhuje iné opatrenie, ktoré má pomôcť domácemu automobilovému priemyslu konkurovať „lacným“ elektromobilom z Číny.

Americký konkurent modelu BYD Seagull

Spomínaným návrhom je vypísanie vládnej súťaže, ktorej cieľom by bol vývoj elektromobilu s výrobnou cenou 12 000 $ (cca 11 000 €) a predajnou cenou 16 000 $ (cca 15 000 €) zrejme bez DPH, ktorý by dokázal konkurovať napr. modelu BYD Seagull. Za návrhom prezentovaným na nedávnej konferencií agentúry Arpa-E stojí Halle Cheeseman – programový manažér dohliadajúci na programy batérií novej generácie v Arpa-E (Agentúra pre pokročilé výskumné projekty v energetike).

Podnietenie inovácií a zlacnenie výroby

Od návrhu, ktorého súčasťou je aj prerozdelenie 30 mil. $ medzi tímy súťažiace počas 3 rokov, si Cheeseman sľubuje podnietenie inovácií. A dodal, že je potrebné robiť veci inak, pretože „sme hrozne bití“. Tým zrejme narážal na cenovú nekonkurencieschopnosť amerických výrobcov voči tým čínskym.

Ako jedno z riešení vidí Cheeseman urýchlenie zavádzania robotiky a výroby dielov pomocou 3D tlače. To by podľa neho malo prispieť k zefektívneniu produkčných liniek či výrobe ľahších aj efektívnejších elektromobilov a viesť k zníženiu výrobných nákladov.

Podpora urýchlenia inovácií zrejme nemôže byť nikdy na škodu, je však otázne, kedy by boli prípadné užitočné výstupu projektu komercionalizovateľné. Zdá sa tak, že nielen USA, ale aj EÚ najskôr skúsia zvýšenie ciel. V tomto prípade je však otázkou, čo prinesie prípadná protireakcia, ktorej sa obáva najmä americký a európsky automobilový priemysel. Ten má totiž dôležité záujmy na čínskom trhu, ktorý je pre nich najväčší na svete.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Európa potrebuje Marshallov plán pre elektromobily, vrátane dotačného fondu, hovorí šéf ACEA
Čínsky BYD chce dobyť európsky trh s EV. Pomôžu aj lacnejšie modely a EÚ-továrne
Elektromobily z Číny, vrátane Tesiel, sa môžu predražiť. EÚ podniká kroky k clám
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Ja som to tu už písal pred rokmi, že zo strany ministerstva hospodárstva treba vypísať svetovú alebo európsku súťaž na elektromobily veľkosti cca Tesla 3 s cenovým stropom cca 15 tis. €, min. dojazd x km atď, s víťazom podpísať zmluvu na dodanie x tisíc ks a bolo by vymaľované. Ešte lepšie by možno bolo spojiť sily a vytvoriť Aircar na spôsob Airbusu. VW a Renault už rokovali, ale nič z toho nie je. Egoizmus víťazí.

    • To by bolo až príliš „ľudské“! Vieš prečo doteraz v Bratislave nepostavili nemocnicu BORY?! Lebo to niekomu veľmi vyhovovalo, a zapracoval na tom, aby štát BORY nepostavil !!! Tam je pes zakopanýýýýýýýý!

  2. Uvaľovaním ciel zo strany USA sa začala svetová obchodná vojna, následkom ktorej vypukla v r. 1929 svetová hospodárska kríza, nasledovaná II. svetovou vojnou. Clá sú cesta do pekla.

Pridajte komentár