Čínsky elektromobil Suda za 19 000 € predávaný v EÚ bol otestovaný. Ako dopadol?

10

Cenovo pomerne dostupný čínsky elektrický sedan Suda SA 01 sa predáva v Nemecku od konca minulého roka. A má sa dostať aj na ďalšie európske trhy. Ako dopadol v testoch motoristickej asociácie ADAC?

Na začiatok uvádzame základné špecifikácie čínskeho elektromobilu, aby sme vedeli, s čím máme tu česť. Suda SA 01 disponuje elektromotorom s výkonom 80 kW a batériou s kapacitou 39,5 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 210 km (WLTP).

Maximálna rýchlosť vozidla sa zastaví na hodnote 134 km/h. Palubná nabíjačka má výkon 3 kW. Batéria podporuje DC nabíjanie prostredníctvom CCS konektora, avšak maximálnym výkonom len 22 kW. Neskôr má byť k dispozícii 50-kW DC nabíjanie.

Vo výbave 4,42 metrov dlhého sedanu nenájdeme napr. airbagy či ESP (malosériové vozidlá nemusia mať podľa legislatívy EÚ tieto bezpečnostné prvky). Štandardom však okrem iného je ABS, 3-bodové bezpečnostné pásy, posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, klimatizácia, rádio, parkovací asistent či hlasové ovládanie.

Zistenia z testu

Čo sa týka testu vozidla, ktorý realizoval ADAC, začneme najskôr pozitívnymi zisteniami. Podľa nemeckého autoklubu ponúka Suda SA 01 slušné množstvo priestoru pre cestujúcich aj batožinu, centrálny dotykový displej infotainmentu reaguje dobre a prístrojový panel vodiča je čitateľný. ADAC tiež vyzdvihol jednoduchú prevádzku a zrýchlenie vozidla.

Negatíva prevládli

Žiaľ, nemecký autoklub našiel oveľa viac negatív, vrátane závažných nedostatkov. Najväčším problémom je určite bezpečnostná stránka vozidla. ADAC vykonal crash testy pri rýchlosti 64 km/h, ktoré simulovali čelnú zrážku a zistil, že kvôli absencií airbagu môže dôjsť k vážnemu poraneniu hlavy a hrudníka.

Spolujazdca zas ohrozujú komponenty z pod palubnej dosky, ktoré môžu spôsobiť zranenie kolena a stehna. K ochrane posádky neprispeli v úplnej miere ani bezpečnostne pásy, keďže nie sú vybavené predpínačmi. Ďalším veľkým problémom bolo to, že vozidlo často nedokázalo komunikovať s DC nabíjacími stanicami.

Pochvalu si nevyslúžila ani jazdná stabilita, ktorú ovplyvnila absencia ESP. Vozidlo sa totiž po úhybnom manévri dostalo do šmyku už pri rýchlosti 70 km/h. Moderné vozidlá s ESP pritom podľa ADAC nemajú problém ani pri rýchlostiach nad 90 km/h.

ADAC tiež kritizoval dlhú brzdnú dráhu – 42 m pri pri brzdení z rýchlosti 100 km/h, spracovanie, vrátane chýb laku a kvalitu materiálov. Celkovo tak elektromobil Suda SA 01 nepresvedčil nemecký autoklub, informuje v rámci zhrnutia testu portál Ecomento.

Avšak cena…

Aj keď nejde o vozidlo, ktoré zodpovedá bežným európskym bezpečnostným štandardom a ktoré nemá optimálne jazdné vlastnosti či dielenské spracovanie a neponúka kvalitné materiály, svojich majiteľov si zrejme nájde aj po tomto teste.

Dôvod je jednoduchý, a to cena. Tá je napriek tomu, že by sme si určite vedeli predstaviť aj nižšiu cenu, za akú sa predáva v Nemecku – 18 990 €, bezkonkurenčná nielen vzhľadom na veľkosť vozidla. Po tamojších dotáciách navyše tento sedan vyjde cca na 10 000 €. Prvá várka vozidiel v počte 200 kusov sa pritom vypredala cca za 6 týždňov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?
Čo hovorí expert Sandy Munro na elektromobil Changli za 1 200 $?
Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ako môže v dnešnej dobe ešte niekto ukázať na verejnosti nové auto bez airbagov a bez ESP?
    A je úplne jedno, že to legislatíva v „malosériovkách“ nevyžaduje. To tu sa môžu ľudia kľudne dokaličiť prípadne aj zabiť? Však tých áut predsa nie je veľa, tak čo! ??? A či čo?
    To sa pokojne môžeme vrátiť k Škodám 105, Fiatom 126 p a prípadne k Trabantom…

    • Všetko je relatívne. Ak si zoberiete v podobnej cenovej úrovni Renault Twizi a Citroen AMI, tak Suda je bezpečnejšia. V pomere cena/výkon dokonca výrazne lepšia kúpa. Ich úspech bude určite nasledovať viacero výrobcov čínskych BEV. Na ich trhu predávajú vyše 400 modelov a majú výrazne lepšiu pestrosť ponuky a konkurencie než v ÉU. Bude si z čoho vyberať…

  2. Je to lacne BEV pre tych co este stale jazdia na starych Favoritoch, Feliciach, Daewoo, Fiatoch … ktore vidim po cestach a parkoviskach, tam tiez nemaju aribagy, esp … tak im chybat nebudu ani v tomto, ale aspon nebudu cmudit. Pre nas lepsie ak budu jazdit na tomto ako na 20+ rocnych rozhasenych crepoch.
    Kludne by som aj podporil BEVdotaciou formou srotovneho ak zlikviduju 20+ rocne auto. Mame na SK dost vysoky priemerny vek aut.

  3. V Nemecku je stále dotácia na elektroautá 9000-eur!To znamená,že tých 200-kusov dodaných,sa v Nemecku kúpilo po 10-tisíc eur!Na jar minilého roku/2020/,v čase začínajúcej korona-krízy,Nemecko zdvihlo minimálne dôchodky z 450 na 950!!!–eur.Zase sa v tomto článku pre Slovákov porovnáva -NEPOROVNATELNÉ!!Pretože na Slovensku by sa dialo to isté,čo v Nemecku pri takýchto “ SUPER “ výhodách!!!Pochopil to už niekto konečne???

    • Jozef, prosím ťa, odkiaľ máš info o zdvihnutých minimálnych nemeckých dôchodkoch v minulom roku zo 450 na 950 Eur? Daj nejaký zdroj! Pracujem v Nemecku, do dôchodku mám síce ešte ďaleko, ale toto je asi zdroj krištáľová guľa, alebo Tvoja vlastná kalkulácia, alebo sa ti to iba snívalo.
      No tak – daj ten zdroj!

  4. Ehm.. Tak zasa ten aferami preslávený ADAC 😉
    Svoje VW si toľko netestuju a nekritizujú, ale keď sa objaví konkurencia, tak šup šup VW platí veľký „test“ ADACu.
    Id3 prečo nekritizujú?

    A číňanci majú pravdu s 80kW výkonu, veď načo viac. Podobne.. načo ESP (i keď popravde to tam snáď len zabudli zapnúť), airbagy tiež nie sú doménou aj mnohých mladších áut, v ktorých už vystrelili a slovak si kúpil jazdenku bez nich ;(
    Bezpečnosť a to tu pripomínam všetkým, začína v prvom rade u šoféra.
    A nie dat amaterom do rúk auto s 200kw motormi, keď absolútne nevedia na čo slúži zotrvacnost a ako ju využívať. Alebo si vôbec neuvedomujú akou zbraňou je 200kw motor a ich neopatrná noha na pedali. A ako píše Taur, bolo by fajn, keby Slováci mohli vymeniť tie svoje staré 20+ročné rakovinaky za EV. By ich ten výkon, ticho a upgrade ešte milo prekvapili.

Pridajte komentár