Prvými európskymi e-autami od Subaru budú modely XV a Forester

2

Prvými elektrifikovanými modelmi značky Subaru budú modely Subaru XV e-Boxer a Subaru Forester e-Boxer. Oba hybridy sú vybavené pohonom kombinujúcim elektromotor s technológiou Boxer a symetrickým pohonom všetkých kolies. Nová generácia Forestera pritom príde na novej platforme, s technológiou rozpoznávanie tváre, novým systémom X-Mode a automatickým brzdením pri cúvaní.

Subaru XV a úplne nový Forester sú prvými dvoma modelmi značky, využívajúcimi e-BOXER. Ide o novú generáciu pohonu Subaru, ktorá kombinuje elektrickú podporu motora s dvoma kľúčovými technológiami značky: BOXER motorom a symetrickým pohonom všetkých kolies. Subaru e-BOXER pozostáva z upravenej prevodovky Lineartronic, v ktorej je integrovaný elektrický motor napájaný z vysoko výkonnej lítium-iónovej batérie; meniča jednosmerného prúdu a invertora.

Pohonná jednotka

Hybridné modely Subaru XV e-Boxer a Subaru Forester e-Boxer si zachovávajú typický symetrický pohon všetkých kolies, ktorý však kombinuje s novým pohonným reťazcom e-BOXER. Ten je zložený z 2,0-litrového plochého horizontálneho štvorvalcového motora s priamym vstrekovaním paliva, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spojeného s konštrukčne upravenou prevodovkou Lineartronic. Dosahuje hladkú, o 30 % lineárnejšiu akceleráciu a vysoký krútiaci moment.

Systém Subaru e-BOXER prispôsobuje rozdelenie výkonu medzi spaľovací 2,0-litrový motor a elektromotor v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok. Disponuje 3 jazdnými režimami: jazdou na spaľovací motor, čistým EV režimom a jazdou s podporou elektromotora.

Pri rozbiehaní alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa auto iba elektrický motor, jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od podmienok jazdy a stavu nabitia batérie dokážu hybridy Subaru XV e-Boxer a Subaru Forester e-Boxer v EV režime prejsť vzdialenosť do 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť do 40 km/h. V strednom pásme rýchlosti jazdy sa využíva energia spaľovacieho aj elektrického motora, výsledkom je výborná odozva na plyn, lineárne zrýchľovanie a úspora paliva. Pri vysokých rýchlostiach jazdí auto na 2,0 DI BOXER, pričom sa nabíja batéria.

subaru e-boxer

Zdroj: Subaru

Systém e-BOXER prináša nižšiu spotrebu paliva v meste a pri jazde štýlom stop-and-go, kedy v závislosti od štýlu jazdy vodiča dokáže znížiť spotrebu o 11 % v porovnaní s doterajším 2,0 l benzínovým motorom.

Modely Subaru XV e-Boxer a Subaru Forester e-Boxer naďalej zostávajú hrdinami dobrodružstiev na výpravách do destinácií mimo spevnených ciest: predurčuje ich na to 220 milimetrov svetlej výšky a vysoké úrovne nájazdových i prejazdových uhlov.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): tlačová správa

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota sa púšťa do elektromobilov spoločne s Mazdou a Subaru
Nová doba! Ferrari potvrdilo hybridné SUV „Purosangue“
Prvým plug-in hybridom od Alfa Romeo bude kompaktné CUV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

2 komentáre

Pridajte komentár