Subaru predstavilo svoj prvý elektromobil. Spolupráca s Toyotou sa nezaprie

5

Automobilka Subaru dnes predstavila svoj prvý elektromobil Subaru Solterra. Kompaktné elektrické SUV bolo vyvinuté spoločne s Toyotou, čo nemožno zaprieť, keďže sa od modelu bZ4X zrejme líši len v detailoch.

Subaru uvádza, že model Solterra bude základným stavebným kameňom aj pre ich ďalšie elektrické modely. Rovnako ako ostatné SUV japonskej značky, aj elektrická novinka je vybavená vylepšeným riadiacim systémom X-MODE AWD, ktorý „zvyšuje pocit bezpečia“ mimo bežných cestných komunikácií.

Rozmery vozidla sú identické ako v prípade modelu Toyota bZ4X, t.j.: 4 690 x 1 860 x 1 650 x 2 850 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Zhodný je aj polomer otáčania – 5,7 m. Svetlá výška dosahuje hodnotu 210 mm. Veľkosť batožinového priestoru Subaru neuvádza, ten by však mal byť podobný, ak nie rovnaký ako u „dvojičky“ od Toyoty, teda okolo 452 l.

Dve verzie

Aj Subaru Solterra bude k dispozícii s pohonom prednej nápravy (FWD) a oboch náprav (AWD). „Predokolka“ je vybavená elektromotorom s výkonom 150 kW. „Štvorkolka“ poskytuje vďaka dvom elektromotorom výkon 160 kW. Subaru neinformuje o krútiacom momente, maximálnej rýchlosti či zrýchlení, a tak si pre získanie predstavy pomôžeme hodnotami modelu bZ4X: 265/336 Nm, 160 km/h, 8,4/7,7 s.

Prvý elektromobil od Subaru je vybavený batériou s kapacitou 71,4 kWh, ktorá má zabezpečiť odhadovaný dojazd 530, resp. 460 km podľa cyklu „WLTC, Japan standard“. Nevieme, či sa „japonský štandard“ nejako líši od toho medzinárodného, ktorý sa zvykne označovať ako WLTP, každopádne zatiaľ ide o nehomologované hodnoty.

Nabíjací systém Subaru Solterra podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 150 kW (cez CCS2). Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW. Subaru je strohé na informácie aj z tejto oblasti, a tak si musíme opäť pomôcť Toyotou bZ4X, ktorá sa má na 80 % kapacity nabiť cca za 30 min. Model bZ4X bude neskôr dostupný aj s trojfázovou palubnou nabíjačka s výkonom 11 kW, ktorú by mohlo dostať aj Subaru (zrejme za príplatok).

Solárna strecha a zrejme aj elektronické riadenie

Elektrická novinka od Subaru bude takisto dostupná s voliteľnou solárnou strechou, ktorá má podľa Toyoty modelu bZ4X v priebehu roka zabezpečiť dojazd 1 800 km. To bude ale určite veľmi závislé od lokality a okolitých podmienok.

Subaru Solterra by tiež malo byť vybavené systémom elektronického riadenia, ktorý nahrádza mechanické spojenie medzi volantom a prednými kolesami.

Prví Európania sa majú dočkať prvého elektromobilu značky Subaru okolo polovice budúceho roku, kedy bude uvedený na trh. Ceny sa zatiaľ nespomínajú.

Zdroj: Subaru

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota predstavila svoj prvý globálny elektromobil bZ4X
Automobilka Subaru oznámila, že elektrifikuje celé svoje portfólio
Toyota oznámila svoju 11,5-miliardovú batériovú stratégiu. Vyvíja 3 typy batérií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Tak, tak! Nie je čo povedať, iba ak to, že SUBARU opisuje, ako naši politici diplomové práce !!! (je to „Kotúľ vpred, či kotúľ vzad“ ? 🙂 ) ………

  2. Degenerácia DNA v priamom prenose! Subaru ako predokolka? Tak toto je odvážne odstrihnutie od dlhoročného budovania značky. Dostali sa pod mentálne zaostalú Toyotu. Výsledkom je úpadok…

Pridajte komentár