Subaru ukázalo viac zo svojho prvého elektromobilu Solterra, pričom sa potvrdili predpoklady

2

Subaru konečne prezradilo, resp. hlavne ukázalo viac z chystaného elektrického SUV Subaru Solterra, ktoré je prvým elektromobilom značky. Potvrdili sa pritom očakávania. Je to totiž viac ako blízky príbuzný modelu Toyota bZ4X.

Subaru v rámci svojej aktuálnej tlačovej správy uvádza, že elektromobil Solterra, ktorý sa začne predávať v polovici budúceho roku, je ich najvyspelejším automobilom všetkých čias. A aj keď je vybavený úplne novou technológiou pohonu, ponúkne pre Subaru typický „legendárny“ symetrický pohon všetkých kolies. Chýbať pritom nemá ani dostatočná svetlá výška. Zdá sa teda, že Subaru Solterra sa nebude báť ani ľahšieho terénu.

Ide o výsledok spolupráce s Toyotou

Ako už Subaru informovalo skôr, ich prvý elektromobil je výsledkom spolupráce s Toyotou. „Vzájomná spolupráca zahŕňala širokú škálu oblastí, vrátane produktového plánovania, dizajnu či hodnotenia výkonnosti, uviedlo spoločnosť Subaru a dodala:

„Počas tohto vývoja obe spoločnosti navzájom spojili svoje silné stránky, napríklad dlhoročnú technológiu pohonu všetkých kolies z dielne Subaru a výnimočnú technológiu elektrifikácie vozidiel od Toyoty, aby vytvorili nové SUV s vlastnosťami, aké môže ponúknuť len čistý elektromobil.“

No a aktuálne zverejnené fotografie potvrdili, čo sa predpokladalo na základe prvého teaseru. Teda to, že modely Subaru Solterra a Toyota bZ4X budú v podstate dvojičky, ktoré sa budú líšiť najmä znakom na kapote a detailmi.

Podľa doterajších informácií od oboch značiek sa pritom zdá, že pôjde o model nižšej strednej triedy, ktoré ponúkne vnútorný priestor o triedu väčšieho vozidla. Zaujímavé tiež je, že Subaru a Toyota používajú vlastné označenie pre platformu (e-SUBARU, resp. e-TNGA.), na ktorej vyrástli tieto dvojičky, aj keď je jasné, že zdieľajú spoločnú platformu.

Možné technológie na palube

Žiaľ ani Subaru aktuálne neprezradilo špecifikácie spoločného elektrického SUV. A tak aspoň pripomíname, čo uviedla Toyota na adresu svojho modelu bZ4X, keďže to by teoreticky mohol ponúknuť aj model od Subaru. Ide pritom o systém riadenia bez mechanickej väzby „steer-by-wire“ či palubný solárny systém, ktorý nabíja batériu, keď nie je vozidlo v pohybe.

Aktuálne fotografie taktiež naznačujú, že Subaru Solterra by do vienka nemuselo dostať „unikátne tvarovaný“ volant, o ktorom Toyota tvrdí, že „vďaka nemu nie je vodič v zatáčkach nútený robiť prehmaty po venci volantu, čím sa napĺňa filozofia čo najpriamejšieho ovládania vozidla.“ Nie je však vylúčené, že by mohlo ísť o voliteľnú položku v rámci doplnkovej výbavy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobilka Subaru oznámila, že elektrifikuje celé svoje portfólio
Toyota predstavila svoj prvý „globálny“ elektromobil – SUV bZ4X
Prvými európskymi e-autami od Subaru budú modely XV a Forester

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. A čo konkrétne na pohone 4×4 vymyslelo Subaru pri elektromobile… Že treba použiť minimálne jeden elektromotor vpredu a druhý vzadu? … Kvalitné marketingové drísty, lebo vyrobiť 4×4 pohon pri elektromobile je jednoduchšie ako pri spalovaku…

  2. Každá líška svoj chvost chváli! Nečakajme, že automobilka napíše, že vyvinula technicky priemerné auto. Vždy je možné niečo vylepšiť na mechanike a hlavne elektronike 4×4, a prezentovať to ako novú technológiu na báze „legendárneho symetrického pohonu“ a la SUBARU.

Pridajte komentár