Bude prvé elektrické Subaru lacnejšie ako jeho dvojička od Toyoty?

2

Spoločnosti Toyota a Subaru vyvinuli svoj prvý dedikovaný elektromobil spoločne (Toyota b4XZ a Subaru Solterra), pričom ide v podstate o dvojičky, ktoré sa líšia len v detailoch. Zvedaví sme pritom boli aj na to, či si budú podobne blízke aj v prípade ceny. No a aktuálne môžeme urobiť prvé porovnania, keďže ceny na prvých trhoch konečne zverejnilo tiež Subaru. Dozvedeli sme sa pritom aj ďalšie špecifikácie.

Rozmery oboch spomínaných vozidiel sú identické, t.j.: 4 690 x 1 860 x 1 650 x 2 850 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). A Subaru Solterra bude takisto ako dvojička od Toyoty dostupné v dvoch verziách. A to s pohonom prednej nápravy (FWD) a oboch náprav (AWD).

Nové špecifikácie

Na základe informácií z prvých trhov, v rámci ktorých je možné Solterru rezervovať, sa zdá, že Japonci budú spočiatku dodávať verziu AWD, ktorá ponúkne výkon 160 kW. Aktuálne sme pritom spoznali aj hodnotu krútiaceho momentu, a to 337 Nm, ako aj údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h – 6,9 s.

Pri predstavení svojej novinky Subaru uviedlo, že vozidlo bude disponovať batériou s kapacitou 71,4 kWh, ktorá zabezpečí odhadovaný dojazd 460 km podľa cyklu „WLTC, Japan standard“. Nórsky web aktuálne informuje o dojazde 466 km (WLTP).

Dozvedáme sa tiež, že Subaru Solterra sa má nabiť na 80 % za 30 min, a to vďaka už skôr známej podpore maximálneho nabíjacieho výkonu 150 kW. Spoznali sme aj svetlú výšku, ktorá je rovnaká ako v prípade Toyoty bZ4X, t.j. 21 cm.

Mnohí boli samozrejme zvedaví na ceny Subaru Solterra, a to aj v kontexte už skôr známych cien modelu Toyota bZ4X. Čo sa týka Európy, cenník sme našli len v rámci nórskeho trhu. Zastúpenia značky na najväčších európskych automobilových trhoch ako Nemecko, Veľká Británia či Francúzsko, v tomto smere zatiaľ „mlčia“. Zdá sa pritom, že spočiatku bude medzi prioritné trhy patriť USA, kde bol cenník vozidla nedávno predstavený v rámci oficiálnej tlačovej správy.

Spomínané Nórsko je tak zatiaľ zrejme európskou „výnimkou“ (veď je to „Mekka elektromobility„). Cena Subaru Solterra sa tam pritom po prepočte pohybuje od cca 50 000 € do 53 000 € (v Nórsku sa na elektromobily nevzťahuje DPH), v závislosti od stupňa výbavy. Pre porovnanie, ceny Toyoty bZ4X vo verzii „AWD“ sa v Nórsku pohybujú v rozmedzí 45 000 až 54 000 €, v závislosti od stupňa výbavy.

subaru solterra

Zdroj obrázku: Subaru

A hrubé porovnanie cien môžeme urobiť aj v prípade amerického trhu, kde stojí Solterra „AWD“ cca 42 000 až 49 000 € (bez DPH) a bZ4X cca 40 000 až 46 000 € (bez DPH). Samozrejme, tieto porovnania treba brať s rezervou, keďže výbavy jednotlivých variantov sa môžu líšiť. Ten, kto očakával, že Subaru Solterra bude lacnejšie ako Toyota bZ4X, však bude zrejme sklamaný. U nás sa mimochodom cena modelu bZ4X pohybuje v rozmedzí 48 000 (FWD) až 63 000 €. Verzia „AWD“ začína na cene cca 55 000 €.

Americkí predajcovia majú mať Solterru k dispozícii od leta tohto roku. Pri predstavení modelu automobilka Subaru sľubovala, že na európsky trh príde ich novinka v polovici roku 2022. Nuž, uvidíme.

subaru solterra interier

Zdroj: Subaru

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota bZ4X ponúkne vyšší ako odhadovaný dojazd a záruku na batériu až 1 milión km
Automobilka Subaru oznámila, že elektrifikuje celé svoje portfólio
Prvý globálny elektromobil od Toyoty dostal slovenský cenník. Wallbox je zdarma

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Jediné riešenie, ako si vytrucovať korektné ceny, je n e k u p o v a ť !!! … Toto som napísal už u Xpengu P5, a trvám na tom. Našťastie ani nie som aktuálne odkázaný akékoľvek nové auto kupovať!

  2. Dnes je BEV „móda“, za ktorú sa dobre platí! Rozumnejšie ceny, a pritom za lepšie autá, budú, ak sa dožijeme, až ta po roku 2030 ….

Pridajte komentár