Indická spoločnosť Strom Motors predstavila maličký mestský elektromobil Strom R3 v roku 2018. A aktuálne naň spustila predobjednávky. Čo ponúknu Indovia za cenu cca 5 100 €?
Malé, vyslovene mestské cenovo dostupné elektromobily začínajú pribúdať. A na tento trend reaguje aj indická spoločnosť Strom Motors, ktorá chystá predaj modelu s pre nás zaujímavým názvom Strom R3.
Tento ultra-kompaktný elektromobil s rozmermi 2 915 mm x 1 510 mm x 1 545 mm (dĺžka x šírka x výška) ponúka len 2 dvere a 3 kolesá. Avšak výrobca sľubuje naozaj bohatý batožinový priestor, a to s celkovým objemom 400 l (300 l vzadu + 100 l vpredu).
Pohotovostná hmotnosť vozidla jazdiaceho na 13-palcových oceľových kolesách s pneumatikami s profilom 155/80 je 550 kg. Elektromotor s výkonom 15 kW a krútiacim momentom 90 Nm by tak mohol postačovať na to, aby vozidlo v pohode odviezlo 2 alebo 3 pasažierov (v závislosti od konfigurácie).
- Zdroj: Strom Motors
- Zdroj: Strom Motors
- Zdroj: Strom Motors
V rámci mestského využitia bude určite dodatočná aj maximálna rýchlosť 80 km/h, ako aj dojazd 200 km. Testovací cyklus dojazdu ani kapacitu batérie výrobca neuvádza. Vieme však, že ide o li-ion batériu, ktorá sa dokáže nabiť na 100 % za 3 hod.
Určite poteší aj rekuperačný systém či dokonca možnosť voľby jazdných režimov – Eco, Normal a Sports. V rámci prednej nápravy nájdeme hydraulické kotúčové brzdy, zadné koleso si vystačí s bubnovou brzdou.
Bohatá výbava
Strom R3 ponúkne na tak malý a lacný elektromobil naozaj bohatú výbavu, a to napríklad: sedadlo vodiča nastaviteľné v 12 polohách, 4,3″ digitálnu prístrojovú dosku, 7″ dotykový displej infotainmentu, klimatizáciu, bezkľúčový prístup, 4G konektivitu, hlasové ovládanie, navigáciu či 20 GB „hudobné úložisko“.
Výrobca na svojej stránke uvádza cenu 450 000 Rs, čo je cca 5 100 €. Na batériu poskytuje záruku 3 roky alebo 100 000 km, podľa toho, čo nastane skôr. To nie je na batériu typu li-ion veľa (zrejme kvôli možnej absencii BMS/TMS), to však nutne neznamená, že batéria toho nezvládne podstatne viac.

Zdroj: Strom Motors
Zdroje: India Car News, Strom Motors
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Wuling s cenou od 3 600 € láme predajné rekordy
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR
Japonská ropná spoločnosť ponúkne mikro-elektromobil za 7 800 €
15 komentárov
Toto sa v Európe nepresadí. Spoločensky je to tak, ako bol Velorex vo svojej dobe!
Dovolím si nesúhlasiť. Už dávno neplatí, že ten, kto nemá Mercedes, je spoločensky niekde nižšie.
Dosť vysoko nad „spoločenskosťou“ prevláda ekonomika a praktičnosť.
Pravdepodobne sa to presadí maximálne na domácom trhu. Inde narazia na tvrdú konkurenciu z Číny. Tam je jasný náskok v cene, ale hlavne kvalite. Viď Wuling Hong Guang MINI EV za 3500 USD. India v EV stále nevie efektívne dohnať čínsky valec.
A ako tradične dodávam, ani India nemá dostatočné kapacity na výrobu batérií.
Dovolím si nesúhlasiť! V EU bude základom kategória A! Ani MB Smatry sa moc nepresadili, a to sú technicky a veľkosťou o niečo ďalej. Až čas ukáže!
do tohto cuda juda by som nesadol, ani keby mi za to zaplatili…
Práve toto môže byť ten spoločenský handicap pre uplatnenie sa v EU. Myslím si, že už Škoda Citigo a VW Up sú na prahu akceptovanej veľkosti „malého autíčka“.
Tie keci vedú iba ignoranti elektromobilov,ten čo ich vlastní vie čo znamená v meste a v zápche elektromobil.
Toto čudo judo sa mi veľmi páči. Navyše verím, že Slovák už prestane byť ufnukaný ako malé decko, a začne konečne používať viac hlavu ako svoje urazené pocity, že nemá na úbohý mercedes. Lebo ani ten už nie je „značkou“ ako kedysi. Navyše EQC ako vyhlásený tesla-killer modelu Y úplne vyhorel a navyše nám všetkým ukázal, ako veľmi už nedokáže konkurovať komfortom, luxusom a to teda už vôbec nehovoriac o cene. Tou bol v podstate vždy bezkonkurenčný 😉
EQC je predajne úspešné. Znížili plánovú výrobu zo 60 tisíc ročne na 30 tisíc ročne. Zrušili plánovaný vstup na trh USA. Chýbajú im baterky…
Ik, Ja netvrdím, že by to predajne pre Mercedes nebol úspech. Naopak, predať 30000 ks nekonkurencie-schopnych drahých suv hlupákom, ktorý nevedia počítať a lipnú len na „značke“, sa dá považovať naozaj za obrovský úspech. Ale ja som písal o niečom inom.. O túžbe, alebo rečiach mercedesu, že EQC bude tesla killer, čo sa teda rozhodne nepodarilo.
A na americký trh nejdú nie preto, že by nemali baterky, ale preto, že pochopili, že tam by to bolo pre nich úplné fiasko a navyše tam nepotrebujú spĺňať emisné normy tak ako v EÚ. Takže EQC bola len ďalšia s mnohých špekulácií obrích automobiliek, ako sa vyhnúť plateniu pokút za emisie. Moja otázka je: kedy už konečne aj bežný bohatý slovak toto pochopí a prestane kupovať tie „značky“, len preto lebo boli v minulosti značkami? Kedy si začne všímať, že je tu konkurencia, ktorá je 10-20 rokov popredu od tých dinosaurich „značiek“ za rovnaké alebo aj menšie ceny?
Súhlasím, boli tak prešpekulovaní a skazení, až ich to chytráctvo dobehlo.
Teraz lobujú (legálne podplácajú a vydierajú) EU aby dostali darom extra peniaze na baterkárne a transformáciu na BEV. Kapitalizácia zisku a socializácia strát v priamom prenose. A účet v EU dostane tradične stredná trieda…
Treba pozrieť na to, ako to robí Čína. Aj vďaka BEV im naopak stredná trieda zbohatne a rozšíri sa.
Zo strategického hľadiska je jasné, že ani malé BEV nie sú v Európe ideálnym riešením pre väčšinu populácie. Tou bude zdieľaná spolujazdca v taxíku s virtuálnym šoférom . K tomu klasická elektrifikovaná MHD, ako nosná doprava. Pre nižšiu a strednú triedu to navyše bude ekonomickou nevyhnutnosťou. Jednoducho nebudú mat dosť bubákov utiahnuť parkovacie náklady, dane za individuálnu dopravu a auto (toto poradie nie je náhodné). Bude to podobný proces zdražovania, ako dnes si už stredná trieda nemôže dovoliť kúpiť byt.
Presne IK. Parkoviska budú nielen drahé, ale absolútne zaniknú, keďže nebudú potrebné z dôvodu, že sa robotaxi budú chodiť parkovať a nabíjať mimo mesto.. A navyše ich na počet obyvateľov nebude vôbec potrebné také množstvo, ako máme áut dnes, keď ma každý túžbu a každý 10-ty reálnu potrebu vlastniť svoje auto.
A toto nie je budúcnosť z filmu, ale nevyhnutnosť do 10-15rokov..obzvlášť vo väčších mestách, kde už dnes ľudia netúžia stresovať, sedieť v zápchach, hľadať kde zaparkovať a nakoniec ani vlastniť =platiť poistky a dane, alebo sí vôbec robiť vodičak.
Pre Indov drahe vozidlo…a ak by ku nam prislo, tak bude stat 10 000 eur….cize aj pre nas, bedac drahe….
Ešte pridávam príklad. Volkswagen v Číne predáva od marca za 5 102 eur Volkswagen Sihao E10X. A to je auto o level inde. Samozrejme má LFP batérie.