Batérie od Storedot s ultra-rýchlym nabíjaním menia hru, majú tvrdiť automobilky, ktoré ich testujú

9

Spoločnosť Storedot, ktorá roky sľubovala batérie s nabitím za 5 min a ktorej investormi sú napríklad spoločnosti Mercedes-Benz, Volvo, Polestar či VinFast, aktuálne uvádza, že automobilky, ktoré testujú jej batérie XFC, hlásia výkon „meniaci pravidlá hry“.

Začiatkom tohto roka izraelský startup Storedot uviedol, že ich batérie a systémy XFC už testuje viac ako 15 svetových automobiliek a že pripravujú masovú výrobu prvej generácie svojich batérií. A aktuálne prichádza so správou, že od týchto automobiliek dostáva „vynikajúcu spätnú väzbu“.

Tá sa týka „výkonu“ A-vzoriek batériových článkov XFC v rámci prvej 6-mesačnej testovacej a integračnej fázy. A hneď na úvod Izraelčania tvrdia, že podľa popredných svetových automobiliek tieto batérie menia pravidlá hry. Testy pritom vykonalo alebo ešte stále vykonáva 15 výrobcov áut z Európy, Ázie a USA. Storedot žiaľ neuvádza, ktoré značky, ale dá sa predpokladať, že medzi nimi budú spoločnosti Mercedes-Benz, Volvo, Polestar a VinFast, ktoré sú investormi izraelského startupu.

Zverejnené špecifikácie

Batériové články XFC mali podľa spoločnosti Storedot prekonať očakávania. V rámci testovania mala byť dosiahnutá energetická hustota cez 300 Wh/kg (zrejme na úrovni článkov), nabíjací výkon nad koeficient 4C (výkon väčší ako 4-násobok kapacity batérie) a vyše 1 000 nabíjacích cyklov v rámci ultra-rýchleho nabíjania.

Niektoré automobilky už mali prejsť do druhej fázy testovania, ktorá sa týka B-vzoriek batériových článkov prispôsobených ich vlastným požiadavkám, a to aj na úrovni tvarového faktora.

Prevádzkový riaditeľ spoločnosti StoreDot Amir Tirosh teraz hovorí, že spätná väzba od partnerov im dáva ešte väčšiu dôveru v to, že ich batérie sa dokážu nabiť z 10 na 80 % za 10 min. A dodáva, že batérie XFC umožnia automobilkám navrhovať elektromobily s rozmerovo menšími batériami, ktoré sa zároveň dokážu nabiť len za niekoľko minút.

Pozitívom tiež je, že batérie Storedot XFC sa dajú vyrobiť na štandardných batériových linkách, ktoré vlastnia partneri spoločnosti Storedot alebo subdodávatelia týchto partnerov. A tak je možné sa okamžite pustiť do B-vzoriek batérií.

baterie storedot xfc

Zdroj: StoreDot

3 generácie

Sme veľmi zvedaví, kedy sa dostanú (ak sa teda dostanú) prvé batérie do komerčných elektromobilov a aké budú ich vlastnosti. Storedot totiž opakuje, že prvá generácia batériových článkov XFC na báze kremíka „100in5“ (zisk dojazdu 100 míľ/160 km počas 5 min nabíjania) sa má dostať do masovej výroby budúci rok a následné generácie 100in3 (technológia semi-solid state) a 100in2 („post-lítiová“ architektúra) v roku 2028, resp. 2032.

baterie storedot xfc

Zdroj fotografie: StoreDot

Zdroj: Storedot  

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Storedot vyvíja „samoopraviteľné“ batérie pre elektromobily. A nielen to
VW avizuje „prelomovú inováciu“ pre výrobu lacnejších elektromobilov. Tesla však začala skôr
Tento elektromobil sa má nabiť za 6 min, a to vďaka batérii od Nyobolt
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. A co takto sa inspirovat Nikolom Teslom, ktory dokazal prenasat energiu vzduchom a netreba potom ziadne alebo len minimalne baterie hm?

    • Teslov systém prenosu energie mal jedinú chybičku. Ak by ho spustil nedalo by sa obmedziť kto elektriku dostane a kto nie. Čiže majitelia prenosovej sústavy by ostali bez príjmov. Takže dnešný energobaróni pozorne sledujú dianie a zničia každý drobný náznak pokusu uskutočniť Teslov plán

    • No tak sa inšpiruj a vytvor to. Ano elektrina sa da prenasat aj bezdrotovo (napriklad bezdrotove nabijanie mobilov) ale straty rastu geometricky so vzdialenostou a napoviem Ti aj ze indukciou sa elektrina negeneruje iba tam kde chces ale aj tam kde nechces (napriklad v obvodoch auta, v obvodoch kardiostimulatora vodica auta,…).

    • Alebo čo keby to jazdilo na tmu a zimu? Tak ako žiarovky absorbujú tmu čo sa potom páli v elektrárňach, môže sa tma plastikovým dvojspaľovačom použiť na lokomóciu.

  2. Srandičky, srandičky! Ja stále držím palce, aj keď neviem komu, aby prišiel s lacnou, ľahkou a výkonnou batériou, aby nastal na zemi ráj ……… 🙂

Pridajte komentár