Stellantis avizuje elektromobily s najlepším dojazdom a nabíjaním v triede vďaka novej platforme. Aké parametre zabezpečí?

7

Jeden z najväčších výrobcov áut na svete, koncern Stellantis, pod ktorý patrí 14 značiek, predstavil úplne novú platformu STLA Medium. A tá je konečne navrhnutá špeciálne pre elektromobily. Aké parametre zabezpečí koncernovým e-modelom?

Stellantis, ktorý zgrupuje značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot a Ram, uvádza, že platforma STLA Medium bola navrhnutá tak, aby zabezpečila koncernovým elektromobilom dojazd cez 700 km, rýchle nabíjanie, cenovo dostupnosť, požadovaný výkon, efektivitu a potešenie z jazdy.

Táto platforma je prvou zo 4 koncernových dedikovaných platforiem pre elektromobily a je určená špeciálne pre modely zo segmentov C a D, tzn. nižšej strednej a strednej triedy. Stellantis pritom avizuje modely typu crossover, SUV a „osobné vozidlá“ (sedany, hatchbacky?). Koncern tiež uvádza, že na tejto platforme sa môžu vyrobiť 2 milióny elektromobilov ročne v rámci závodov po celom svete. V Európe má byť pritom spustená výroba tento rok.

Parametre, ktoré má zabezpečiť

Podľa Stellantisu ich nová platforma zabezpečí najlepší dojazd v triede, a to cez 700 km, pričom maximálna možná inštalovaná kapacita je 98 kWh. To platí pre top batérie „Performance“. K dispozícii budú aj batérie „Standard“, ktoré umožnia dojazd aj viac ako 500 km (WLTP).

400-V platforma STLA Medium má tiež zabezpečiť najvyššiu efektivitu a najkratšie nabíjanie triede. Stellantis pritom spomína spotrebu 14 kWh na 100 km a nabitie z 20 na 80 % za 27 min. Už dnes však nájdeme elektromobily zo segmentov C a D s podstatne rýchlejším nabíjaním a zrejme aj vyššou efektivitou.

Platforma STLA tiež prinesie elektromobily s pohonom prednej nápravy alebo oboch náprav, výkonom 160 až 285 kW, batériovými packmi s údajne najnižšími nákladmi v triede, rázvorom 2 700 až 2 900 mm, dĺžkou 4,3 až 4,9 m či svetlou výškou aj cez 220 mm.

Taktiež má umožňovať použitie batériových článkov s rôznou chémiou, vrátane bezkobaltových a bezniklových (LFP, LMFP?), ako aj budúcich solid-state batérií. A podporuje aj bezdrôtové aktualizácie softvéru na diaľku (tzv. OTA), pričom tie majú priniesť aj zdokonaľovanie použitého hardvéru.

stla medium

Zdroj: Stellantis

Zdroj: Stellantis

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis avizuje 28 nových elektromobilov do 2 rokov. Aké modely očakávať?
Stellantis plánuje významné zlacnenie elektromobilov. Ale v dlhdobejšom horizonte
O „elektrickej“ budúcnosti rozhodli politici či zákazníci? Najvyšší predstavitelia Stellantisu si protirečia
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Zakazdym mi pride clanok o super obrovskych dojazdoch a extremne nizky cas dobijania a stale sa to cele toci v kruhu a takmer nikto to nechce, do roku 2035 sa EU rozpadne skrz taketo teple vymysli….. a tie baterky co uz teraz sekaju zavody mozete dat na hracky a male auta na ovladanie …. Nemal by som voci emobilite nic ale ked vidim ako sa na nu tlaci politicky a ludi tlacia do kuta tak mi je z toho celeho zle. Dufam ze cely tento e-osial rychlo skonci.

    • Tento príbeh tak rýchlo neskončí a ja som tomu rád. Bude to síce ešte tuhý boj z tzv. petrolínami, ale keď sa vyrovnajú ceny so spaľovákmi, vtedy aj oni pochopia, že pomaly sa pasúc odfučia do veterán klubu a budeme ich obdivovať len na zrazoch a v starých filmoch.

Pridajte komentár