Slovenská Voltia rozširuje svoje portfólio o 5 nových modelov elektro-dodávok. Robiť sa budú v SR

8

Slovenská spoločnosť Voltia, ktorá sa venuje rozširovaniu prepravnej kapacity elektrických dodávok, oznámila, že do jej portfólia pribudne 5 nových modelov „Stellantis-Voltia XL“ vychádzajúcich z rovnakej platformy. Čo všetko majú priniesť tieto elektromobily, ktoré sa budú robiť v SR?

Spoločnosť Voltia popisuje svoju činnosť nasledovne. „S cieľom pomôcť zefektívniť a sprístupniť komerčnú elektromobilitu Voltia podporuje OEM výrobcov tým, že rozširuje použiteľnosť ich elektrických ľahkých úžitkových modelov na masovom trhu. Voltia poskytuje vývojové know-how, konštrukciu vozidiel, prototypovanie, nastavenie výroby a podporu predaja a marketingu.“

Prvým modelom, ktorý Voltia začala prerábať, je elektrická dodávka Nissan e-NV200, ktorý robí vo viacerých variantoch (objem úložného priestoru 6, 8 a 10 m3). A aktuálne slovenská spoločnosť oznamuje, že do jej portfólia pribudne až 5 nových modelov elektro-dodávok s objemom úložného priestoru 11 m3.

Tu však treba dodať, že tie vychádzajú z jednej platformy, pričom sa vzájomne moc neodlišujú. Ide totiž o koncernové modely Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy, Opel Vivaro-e a Vauxhaull Vivaro-e, ako aj príbuznú Toyotu Proace Electric. Voltia pritom svoje modely označuje ako Stellantis-Voltia XL.

Potešiteľné je, že „úžitkové konverzie“ týchto elektromobilov plánuje Voltia robiť na Slovensku. V Nitre sa majú robiť vozidlá pre celý európsky trh, zatiaľ čo v Trnave to budú autá vyhradené pre strednú a východnú Európu. A ak to bude potrebné, Voltia je pripravená rozšíriť výrobné kapacity vďaka zahraničným partnerom vo Francúzsku, Veľkej Británii či v Nemecku.

Prečo práve vybrané modely?

„Platforma Stellantis eK0, ktorú sme si vybrali, má podľa nás obrovský potenciál. Navyše sa výborne hodí k doručovaniu tovaru po mestách. Reagujeme tým na zvýšené požiadavky firiem v postpandemickom období na ľahký pohyb v dodávke aj pre stojaceho človeka. Okrem toho sme sa s cenou dostali na m3 pod 3 500 €. Celkové mesačné náklady na prevádzku sú potom rovnaké alebo dokonca nižšie ako pri dieseloch,“ vysvetľuje Juraj Ulehla, výkonný riaditeľ spoločnosti Voltia.

Slovenská spoločnosť ďalej uvádza niekoľko ďalších dôvodov, prečo sa rozhodla pre spomínané modely elektrických dodávok, a to:

  • Priemerný kuriér doručí denne 150 – 200 balíkov, takže ideálna kapacita jeho vozidla by mala byť 8 až 12 m3.
  • Nissan postupne utlmuje výrobu modelu e-NV200.
  • Vozidlo spoločne vyvinuté automobilkami Peugeot, Citroën, Opel a Vauxhaull sa stalo dodávkou roka 2021.
  • Podiel koncernu Stellantis spoločne s Toyotou na trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami je takmer 50 %. Oproti tomu má Nissan na spomínanom trhu 40-krát nižší podiel.
stellantis voltia xl

Zdroj: archív Voltia

Elektrické novinky Stellantis-Voltia XL budú dostupné s 50 kWh batériou (dojazd 200 km WLTP) a 75 kWh batériou (dojazd 285 km WLTP). Úžitkové zaťaženie vozidiel sa pritom pohybuje v rozmedzí 800 až 1 000 kg. Čo sa týka nabíjania, vozidlo podporuje DC nabíjanie max. výkonom 100 kW, pričom sa má na 80 % nabiť cca za 30 min. Palubná nabíjačka má v štandarde 7 kW, za príplatok je dostupná 11-kW „palubka“. Na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km.

Ďalšie výhody modelov Stellantis-Voltia XL

Spoločnosť Voltia uvádza tiež nasledovné výhody, ktoré majú priniesť jej nové elektrické dodávky (zrejme v porovnaní s priemernou dieselovou ľahkou dodávkou):

  • o 83 % nižšie náklady na palivo/km,
  • o 40 – 50 % nižšie náklady na údržbu,
  • úspora celkových nákladov behom 10 rokov na jednu dodávku vo výške viac ako 24 000 €

Čo sa týka ceny, modely Stellantis-Voltia XL začínajú na Slovensku na sume 35 950 €.

stellantis voltia xl

Zdroj: archív Voltia

Zdroj: Voltia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektro-dodávky Voltia mali dosiahnuť historický míľnik ohľadom ceny lízingu
Tesla má v pláne elektrickú dodávku. Môže to byť veľký biznis
Elektrické dodávky Voltia sa osvedčili v rámci londýnskeho e-mobility projektu
Nissan predstavil nástupcu úspešnej elektrickej dodávky e-NV200

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Nadpis cisty clickbait. Neviem ci si to tu Voltia predplaca, ale je to az nebezpecna provokacia klamlivej reklamy.
    Nadpis : „Voltia rozsiruje portfolio PRERABOK znackovych dodavok o 5 modelov“ by sa dal prekusnut..ale ono je to tu vzdy pisane v zmysle,akoby tie ev priamo vyrabala voltia.
    Nic proti, prave naopak, som rad, ze nejaky mini slovensky startup to dotiahol tak daleko.
    Len prosim vas nehovorme o slovenskych ev dodavkach.
    A napokon, zaujimalo by ma, ci nieje ekonomickejsie aj ekologickejsie vyrabat tie dodavky priamo podla projektov voltie rovno vo vyrobnych fabrikach originalnych znaciek.

    • Ďakujem za názor, LZ,

      aj keď s ním nemôžem súhlasiť. Portfólio spoločnosti Voltia sa rozšíri o spomínané modely, pričom článok hneď v úvode vysvetľuje, čomu presne sa spoločnosť Voltia venuje.

      Voltia si v rámci webu Teslamagazin.sk nič „nepredpláca“. Príde mi prirodzené, že slovenský web o elektromobilite informuje na základe oficiálnych tlačových správ o slovenskej spoločnosti, ktorá súvisí s elektromobilitou.

      A poprosím vás o vysvetlenie tej „nebezpečnej provokácie klamlivej reklamy“.

      Ďakujem.

      • Plne súhlasím s autorom článku. Treba si rozšíriť vedomosti ak chce niekto niekoho kritizovať (samozrejme svoj názor môže vyjadriť každý, len nech je k veci).
        Je úplne jedno aký je nadpis a iba Slovenská mentalita sa nad tým môže zamýšľať.
        VOLTIA našla resp využila možnosť urobiť z pickupu dodávku ktorá má samozrejme úplne iné nároky poplatky hmotnosť a iné. To že samotný výrobca túto možnosť nevyužil, neznamená že to odmieta.
        Veľakrát je komplikované zmeniť karosériu z mnohých dôvodov.
        Dokonca by takáto zmena u výrobcu mohla podstate predrazit cenu auta.

      • Dakujem za odpoved pan Baksa,
        Co sa tyka clanku, ano, ten vysvetluje, co a ako voltia robi.
        No ja hovorim o nadpise, ktory je objektivne zavadzajuci, pricom tam stacilo doplnit to jedno slovo a nadpis by sa stal pravdivejsim a presnejsim. Stojim si za tym, ze takto ako stoji nadpis momentalne, evokuje pochybnosti o sponzorstve, resp.clickbaite.
        Voltii samozrejme drzim palce, aby to dotiahla do nejakej vacsej spoluprace s OEM. Idealne by sa mi pacila ich vlastna vyroba EV dodavok, na ktoru su na sk slusne skusenosti aj sikovni ludia, ktori su zial rozutekani v inych automobilkach.

  2. Voltia len supluje „neschopnosť/neochotu“ prvovýrobcov, ktorí by mali takéto vozidlá ponúkať z prvovýroby! Pripomína to príbeh Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý pre EU upravuje v Lotišsku fa DARTZ, a potom autíčko stojí raztoľko! Alternatívu/verziu pre EU by mal robiť priamo výrobca, a cena by možno bola od 7.000 a nie od 10.000 Euro!

Pridajte komentár