Napriek neustálym výhradám šéfa koncernu Stellantis voči elektromobilite, 4. najväčší výrobca áut na svete chystá postupne čisto bezemisné portfólio áut, najskôr v Európe. A na tejto ceste si v najbližších dvoch rokoch pomôže zaujímavým počtom nových elektromobilov.
Koncern Stellantis, pod ktorý patria značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot a Ram, začiatkom tohto roku oznámil plán, v rámci ktorého chce do roku 2038 dosiahnuť nulové emisie uhlíka.
Najväčšie ambície v tomto smere má pritom v Európe, kde chce mať do roku 2030 čisto elektrické portfólio. A to je o 5 rokov skôr, ako bude v podstate vyžadovať EÚ. Pre porovnanie, v USA sa majú v tom čase batériové elektromobily podieľať na predajoch koncernu 50 percentami.
Do roku 2030 plánuje mať Stellantis vo svojom portfóliu 75 batériových elektromobilov a dosiahnuť ich ročný predaj na úrovni 5 mil. ks ročne. Ide o zaujímavé vyhliadky, každopádne nás zaujímalo, čo očakávať v tomto smere v najbližších rokoch.
A nedávno koncern Stellantis pomerne nenápadne oznámil, že sa usiluje uviesť na trh do roku 2024 28 úplne nových batériových elektromobilov. Čisto teoreticky to teda vychádza na 1 elektrický model od každej značky ročne. Tak to však zrejme nebude, keďže niektoré značky pravdepodobne ponúknu viac plne elektrických modelov, iné žiadne.
Aké modely očakávať v najbližších rokoch?
Stellantis síce aktuálne nebol konkrétnejší ohľadom chystaných elektrických modelov, nedávne oznámenia značiek spadajúcich pod tento koncern nám však dávajú aspoň čiastočnú predstavu, čo očakávať.
Možno až prekvapivo aktívna má byť v oblasti elektromobility značka Jeep. Tá chystá v najbližších rokoch pre Európu až 4 plne elektrické modely, počnúc sub-kompaktným SUV Avenger. Americký výrobca tiež spomína skutočný offroad Jeep Recon BEV či veľké prémiové SUV Jeep Wagoneer S.
Väčšinového zákazníka by zas mohol potešiť Citroen, ktorý avizuje cenovo dostupné elektromobily. Predzvesťou je pritom koncept Citroen Oli. Francúzi tiež potvrdili, že pracujú na elektrickom sub-kompakte „e-C3„.
Svoje prvé elektromobily avizuje značka Lancia. Prvým z nich, ktorý príde na trh v roku 2024, bude cca 4 metre dlhá Lancia Ypsilon, ktorá sa zaradí do segmentu B. Opel zas potvrdil, že budúci rok sa dočkáme plne elektrickej Astry a očakávať máme aj crossover e-Manta, aj keď nevieme kedy.
Značka Fiat oznámila zameranie na menšie elektromobily, pričom potvrdila 4 modely. Vozidlo segmentu B, pravdepodobne hatchback, príde na trh budúci rok. Ten budú nasledovať 3 nové crossovery v priebehu 3 rokov. Elektromobily z úplne iného súdka ponúkne Maserati – extra rýchle coupé GranTurismo Folgore a prémiové SUV Grecale Folgore.
A potvrdené boli aj ďalšie elektromobily, napr. crossover Peugeot e-408 či pickup RAM 1500 BEV (2024). V prípade druhého menovaného modelu je však zrejme otázne, či sa dostane na európsky trh.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis plánuje významné zlacnenie elektromobilov. Ale v dlhdobejšom horizonte
Stellantis v spolupráci vybuduje európsku verejnú nabíjaciu sieť v 15 000 lokáciách
Nabíjanie elektromobilov za jazdy vďaka elektrifikovanej ceste testuje aj Stellantis
3 komentáre
Ja sa len zopakujem zo 7. novembra:
Podľa toho, kto čo chystá, a kam sa s elektromobilmi chystá, nastane u nás a v EU od roku 2025 „elektroráj“!
Pre horných 10 000. Na ostatných sa dostane tak v r. 2050.
„Elektroráj“ v roku 2025 bude v bohatosti ponuky elektroáut, nie ráj v cenách pre kupujúcich! ….