Stellantis sa stane čisto elektrickou automobilkou najskôr v Európe. „Predstavený“ bol aj 1. elektrický Jeep

8

Štvrtá najväčšia automobilka na svete, Stellantis, pod ktorú patrí 14 značiek, predstavila strategický plán Dare Forward 2030. V rámci neho si tiež stanovila cieľový dátum pre dosiahnutie nulových emisií uhlíka. Na tejto ceste jej pritom pomôže aj čisto elektrické portfólio v Európe. Koncern celkovo chystá vyše 75 batériových elektromobilov. A aktuálne odhalil aj prvý elektromobil značky Jeep.

Dnes už neprekvapí, že aj nová stratégia koncernu Stellantis sa točí najmä okolo elektromobility. Bez nej totiž automobilka, pod ktorú patria značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot a Ram, nemôže dosiahnuť stanovený cieľ, a to nulové emisie uhlíka do roku 2038.

Do roku 2030 ich chce v porovnaní s minulým rokom znížiť o 50 %. K tomu jej výrazne pomôže ambiciózny plán v oblasti predaja batériových elektromobilov (BEV) v Európe. Do roku 2030 chce totiž na starom kontinente predávať už len vozidlá tohto druhu. V USA sa majú v tom čase BEV podieľať na predajoch koncernu 50 percentami.

Prvý elektrický Jeep

Do roku 2030 chce mať Stellantis vo svojom portfóliu vyše 75 batériových elektrických modelov a dosiahnuť ročný predaj elektromobilov na úrovni 5 mil. Medzi ne budú patriť aj dnes „predstavené“ modely. Tým prvým je elektrické SUV Jeep, ktoré bude vôbec prvým BEV značky. Na trh dorazí začiatkom budúceho roka. Druhým je elektrický pickup RAM 1500 BEV, ktorý príde na trh v roku 2024. Toto a 2 fotografie, resp. 2 skice je žiaľ všetko, čo nám na margo týchto elektromobilov Stellantis prezradil vo svoje aktuálnej tlačovej správe.

Dozvedeli sme sa ale napríklad to, že „špecifikácia americká produktová ofenzíva“ bude zahŕňať viac ako 25 úplne nových batériových elektromobilov. Koncern tiež oznámil, že zvyšuje plánovanú ročnú výrobnú kapacitu batérií pre svoje elektromobily zo 140 na 400 GWh.

Stellantis stále počíta aj s palivovými článkami na vodík. A to zrejme najmä v rámci vozidiel na komerčné účely. Vodíkový pohon chce totiž v roku 2024 rozšíriť aj na veľké dodávky a neskôr na ťažké nákladné vozidlá. A spolu so spoločnosťou Waymo plánuje „pripraviť pôdu pre udržateľné doručovanie ako služby“.

4. najväčšia automobilka sveta tiež uvádza, že na podporu svojej transformácie „zavedie softvérové, dátové a elektrické akadémie“. A do roku 2030 chce predávať tretinu svojich áut online.

Zdroj: Stellantis

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aké elektromobily chystá štvrtá najväčšia automobilka sveta – Stellantis?
Stellantis v spolupráci vybuduje európsku verejnú nabíjaciu sieť v 15 000 lokáciách
Fiat avizuje cenovo dostupné elektromobily najnižších tried. Vrátane „e-Pandy“ či SUV derivátu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. „Do roku 2030 chce totiž na starom kontinente predávať už len vozidlá tohto druhu. V USA sa majú v tom čase BEV podieľať na predajoch koncernu 50 percentami.“

    Chce predávať v Európe spaľováky do 2030, len či ich bude ešte niekto do 2030 chcieť aj kupovať. V Nórsku napríklad by už spaľováky mali končiť podľa krivky predaja v apríli tohto roku. A napadnutie Ukrajiny a problémy s ropou tento trend len urýchlia. Môžeme len ľutovať premárnené desaťročia, Tesla bola založená v roku 2003, ak by svetové automobilky začali s vývojom elektromobilov podobne ako Tesla, dnes mohla byť svetová doprava elektrifikovaná.

    https://www.teslamagazin.sk/spalovacie-auta-koniec-norsko-analyza-trend/

    • V severnej časti Nórska pri polarnom kruhu kde sú vysoké mínusové teploty ľudia nefrcia na elektromobiloch, lebo pri takých nízkych teplotách su nepoužiteľné.

      • Zasa hoax, prave spalovaky su pri nizkych teplotach nepouzitelne. Funguju len ked sa predohreju elektrinou, co je bezna prax v severskych krajinach vela rokov dozadu. Alebo spalovaky nechavaju nastartovane 24 hodin denne, co nie je ekonomicke ani ekologicke. Preto parkoviska maju zasuvky na predohrev spalovakov. Elektromobily funguju aj pod -30 stupnov, predohrev nepotrebuju. No samozrejme sa mozu nabijat/predohriat zo zasuviek na parkoviskach urcenych povodne pre spalovaky.

  2. Vedel by mi niekto povedať ,komu patrí táto 4-tá automobilka sveta ?Aspoň ktorému štátu ,kde sídli centrála ? A ktorá z tých automobiliek vyrába batérie ? Pretože plánovaný nárast výroby batérií je značný ?

    • Nie je to automobilka, je to združenie 14 automobiliek, ktoré si budú zdieľať komponenty. Hlavné sú Peugeot-Citroen, Opel a patria z nejakej časti čínskemu kapitálu, ktorý do nich investoval a tak ich zachránil pred krachom.

  3. Anoným-čo je napísané na začiatku tohoto článku ?? Ale aspoň som sa dozvedel : “ z nejakej časti čínskemu kapitálu “ !? Je to síce dosť všeobecné hodnotenie ,pretože vo svete kapitalistického biznisu platia dosť striktné a presné pravidlá . Klúčovú rolu tam hrá percentuálny finančný podiel jednotlivých automobiliek ? Ale kedže sa chcú zamerať hlavne na produkciu elektroáut ,tak dodávatel batérií bude zrejme Čína !? A to pre EU neni priaznivá situácia !

Pridajte komentár