Stellantis chystá možno až 7 „cenovo dostupných“ elektromobilov na spôsob Citroenu e-C3

4

Včera Citroen predstavil na európske pomery „cenovo dostupný elektromobil“ e-C3. Ten vyrástol na „novej“ platforme Smart Car, pričom aktuálne koncern Stellantis avizuje ďalšie modely na tejto báze, aby dokázal vzdorovať elektromobilom z Číny. A niektoré z nich by sa mohli vyrábať takisto na Slovensku.

Citroen vo svojej tlačovej správe k čerstvo predstavenému elektrickému crossoveru segmentu B s cenou od 19 990 € uviedol, že výrobné náklady sa im podarilo stlačiť aj vďaka platforme Smart Car. Francúzi pritom naznačili, že táto „vysoko flexibilná globálna platforma“ bola pôvodne vyvinutá najmä pre regióny ako Južná Amerika a India.

A dodali, že bola od začiatku navrhnutá tak, aby bola kompatibilná s plne elektrickým pohonom, aj keď umožňuje  stavbu spaľovacích modelov. Lacnejšia platforma sa koncernu Stellantis pritom hodí o to viac, že existuje riziko záplavy Európy „lacnými“ čínskymi elektromobilmi, aj keď také tu zatiaľ nenájdeme.

A práve na túto možnosť sa Stellantis pripravuje, informuje agentúra Reuters na základe vyjadrení vysoko postavených predstaviteľov koncernu. Na platforme „Smart Car“, ktorá bola odvodená zo súčasnej platformy CMP/eCMP, má pritom vzniknúť približne 7 nových áut. Dá sa predpokladať, že minimalne väčšina z nich bude plne elektrická, resp. aj plne elektrická.

Pripojí sa zrejme aj Fiat a Opel

Jedným z ďalších avizovaných „Smart Car modelov“ bude väčšia verzia už spomínaného elektromobilu e-C3. Môžeme zrejme očakávať niečo ako obdobu súčasného modelu C3 Aircross (viď titulná fotografia). O ďalšie modely sa postarajú minimálne ďalšie 2 koncernové značky. Stellantis pritom naznačil, že jednou z nich bude Fiat. To by korešpondovalo so skoršími vyjadreniami šéfa talianskej značky, pričom by malo ísť minimálne o elektrický model Panda novej generácie.

fiat chrysler elektromobilita

Zdroj ilustračnej fotografie: Fiat

Ďalšou pravdepodobnou značkou, ktorá by mala ponúknuť cenovo dostupnejšie elektromobil na báze „Smart Car“, je Opel. Ten takisto už skôr uviedol, že chystá cenovo dostupnejší elektrický model s cenou cca 25 000 €. A ako ďalší z najpravdepodobnejších koncernových kandidátov sa nám javí značka Peugeot, ale až neskôr.

Platforma sa industrializuje v Trnave

Keďže Stellantis uviedol, že platforma Smart Car sa „industrializuje“ v trnavskom závode koncernu, je možné, že na Slovensku sa bude po Citroene e-C3 vyrábať aj ďalší model na báze tejto platformy. Zaujímavé pritom je, že šéf Citroenu uviedol, že až 90 % komponentov pre Smart Car pochádza od dodávateľov „z nízkonákladových krajín“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen predstavil elektromobil e-C3 s cenou 19 990 / 23 300 € „Made in Slovakia“
Elektrický Fiat Panda sa postaví čínskym konkurentom, hovorí šéf značky
Stellantis avizuje elektromobily s najlepším dojazdom a nabíjaním v triede vďaka novej platforme. Aké parametre zabezpečí?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Platformy, platformy a zasa platformy. Mne je jedno na akej platforme to bude postavené (u môjho ICE netuším či nejakú má), len nech má BEV „rozumnú“ veľkosť, cenu (bez ambientných cirkusových svetiel a iných cingrlátok) a dojazd. A keďže čo je „rozumné“ je pre každého iné, treba širšiu škálu modelov BEV aby si každý svoje „rozumné“ mohol vybrať.

    • Hádam sa Ti nepáčia dizajnové skvosty a´la Pakistanský kamión.
      A buď rád, že to nie je tak veľké.
      A za tú cenu, no nekúp to.
      Deťom sa to náhodou páči 🙂
      A z bánk ich oslovujú s ponukou super spotrebných úverov… Skoro žiaden doklad potrebný…
      Dobrý anjel KISKA 🙂

  2. Aj malé autá sú potrebné, ale nie za 25, ale za 15. A autá pre ľudí bežnej veľkosti, teda cca 180 cm, povedzme ako Tesla Y, by mali byť za 20. Bez zbytočných asistentov a kudrliniek. Kto ich chce, nech si doplatí.

Pridajte komentár