Krachujúci SsangYong povstal novou značkou a elektromobilmi. Model Torres sa chystá aj do Európy

2

Najstaršia juhokórejská automobilka SsangYong, ktorá pôsobí aj na slovenskom trhu, to nemala ľahké. Viackrát bola na pokraji krachu a menila svojich majiteľov. Nedávno ju pred bankrotom zachránil juhokórejský konglomerát KG, ktorý zmenil jej názov na KG Mobility. A pred pár dňami sme sa dočkali predstavenia nového elektrického SUV Torres EVX a 3 koncepčných elektromobilov O100, F100 a KR10, ktorých sériové verzie majú prísť pomerne čoskoro.

Zdá sa, že špecialista na cenovo dostupnejšie SUV-čka, SsangYong, pretransformovaný na KG Mobility, má elektrickú budúcnosť. Aj keď zatiaľ nie čisto elektrickú. Ako informoval portál Korea Herald, spoločnosť KG Mobility pred pár dňami na autosalóne v Soule predstavila elektrické SUV Torres EVX, ako aj 3 koncepčné elektromobily.

Podľa oficiálnej webovej stránky k modelu „SsangYong“ Torres EVX má toto SUV strednej triedy rozmery 4 715 x 1 890 x 1 725 (dĺžka x šírka x výška), svetlá výška je 174 mm. Mnohých isto poteší naozaj veľký objem batožinového priestoru, a to 839 l, resp. 1 662 l po sklopení zadných sedadiel.

Spoločnosť KG Mobility tiež prezradila, že elektromobil Torres EVX je vybavený LFP batériou s kapacitou 73,4 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd „cca 500 km (WLTP)“. To by znamenalo, že vozidlo je pomerne efektívne, čomu sa na prvý pohľad ťažko verí. A to vzhľadom na veľkosť, tvar karosérie či skutočnosť, že vozidlo pravdepodobne nepoužíva dedikovanú platformu pre elektromobily, keďže dostupná bude aj verzia so spaľovacím motorom.

KG Mobility tiež uvádza, že ich novinka podporuje funkciu V2L. Tzn, že energiou z trakčnej batérie vozidla bude možné napájať napr. elektrické zariadenia. Podrobnosti ale zatiaľ nie sú známe. A Kórejci na svojom webe neprezradili ani výkon modelu Torres EVX. Viaceré médiá, ako napr. Carscoops, však informovali, že elektrické SUV ponúkne výkon 150 kW a pohon prednej nápravy. Web Arena EV spomína aj verziu 4×4.

Cena a ďalšie elektromobily

Spoznali sme taktiež cenu pre domáci kórejský trh. Tá sa pohybuje po prepočte v rozmedzí 34 000 až 37 000 € v závislosti od verzie, čo je na prvý pohľad zaujímavá cena. A kórejská novinka sa chystá aj do Európy (ešte tento rok). Európska cena však nie je známa. Sme tiež zvedaví, či sa na starý kontinent dostanú aj ďalšie elektromobily od KG Mobility, ktorých predzvesťou sú koncepty O100 (pickup), F100 (veľké SUV) a KR10 (kompaktné SUV). Tie by mali byť uvedené na trh do roku 2025.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý elektrický Ssangyong je už v európskom predaji. Cenou však zrejme nepoteší
Aj Hyundai chystá cenovo dostupnejšie elektromobily
„Krachol“ ďalší solárny elektromobil. Tento mal byť cenovo dostupný

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár