Elektrický SsangYong Torres vstúpil na slovenský trh a odhalil cenu aj extra záruku

14

Slovenské zastúpenie značky SsangYong oznámilo, že na náš trh vstúpilo elektrické SUV SsangYong Torres EVX. Tento model netradičných rozmerov pritom ponúkne veľký batožinový priestor, nadštandardnú záruku na batériu či pomerne zaujímavú cenu.

Juhokórejská značka SsangYong špecializujúca sa na vozidlá typu SUV zdá sa pokračuje v napĺňaní svojich plánov v oblasti elektromobility aj pod novým majiteľom KG Motors. Dôkazom môže by model SsangYong Torres EVX, ktorý aktuálne prichádza na slovenský trh.

Netypické rozmery

SsangYong Torres EVX je na základe rozmerov 4 715 x 1 890 x 1 715 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 680 mm ťažké zaradiť do konkrétneho segmentu. Dĺžkou sa totiž môže radiť do strednej triedy, šírkou skôr ku kompaktom a rázvorom k väčším subkompaktom. Svetlá výška vozidla dosahuje 169 mm.

Nadštandardný kufor aj záruka na batériu

Zdá sa, že za väčšou dĺžkou modelu Torres je „batoh“ za zadnou nápravou, ktorý poskytuje nadštandardný objem batožinového priestoru. Presné číslo je však otázkou. Na slovenskom webe značky nájdeme hodnotu 839 l a napr. na nemeckej stránke 703 l. Nevieme pritom o tom, že by malo vozidlo „dodatočný“ predný kufor (frunk). Každopádne, obe hodnoty sú zaujímavé.

A určite je zaujímavá aj nadštandardná záruka na trakčnú batériu vozidla. A to 10 rokov alebo 1 000 000 km. Je pritom garantovaná minimálna zostatková kapacita 70 % z pôvodnej kapacity batérie.

Ďalšie špecifikácie

Elektromobil SsangYong Torres EVX ponúka pohon prednej nápravy, výkon 152 kW, krútiaci moment 339 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximálnu rýchlosť 175 km/h, LFP batériu s kapacitou 73,4 kWh, dojazd 462 km (WLTP), nabitie z 10 na 80 % do 37 min, 10,5-kW palubnú nabíjačku či ťažnú kapacitu 1 500 kg.

Cena na Slovensku

SsangYong Torres EVX je na slovenskom trhu dostupný v dvoch stupňoch výbavy. Variant „Style“ u nás začína na cene 34 990 € a ponúka napr. LED svetlomety, cúvaciu kameru, adaptívny tempomat, 18″ kolesá, nabíjací kábel či množstvo jazdných asistentov. A variant „Premium“ s rozšírenou výbavou začína na cene 38 490 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„SsangYong“ spúšťa elektrickú ofenzívu. Pomôže mu pritom čínsky gigant BYD
Slovenský elektro-ro(a)dster ide do výroby. Medzičasom však zdražel
Prvý elektrický Ssangyong je už v európskom predaji. Cenou však zrejme nepoteší
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Ak uvažujem racionálne, tak ani za tú „pomerne priaznivú“ cenu by som SsangYong Torres EVX nekupoval!
    Výrobca nemá dostatočne stabilnú pozíciu a meno na trhu, a ja na to dám! A ešte niečo, irituje ma ten čierny c-stĺpik. Rovnako „zlý“ pocit mám napr. aj z c-stĺpika u Kodiaqu! 🙂

    • Nerád by som „vláčil tie BYD EV črevá po zemi“, 🙂 keď sa mi vysype niečo iné, a SsangYong „v probémoch, alebo už vôbec nie, nebude vedieť dodať iné diely, prípadne urobiť servis!

  2. Toto poriadne zamieša karty.
    Uzitkove hodnoty su velmi pekne, k tomu LFP bateria a zaruka 10rokov alebo 1mil. km, dojazd nech by 400km kombinovane. Veľa ľuďom to bude davať zmysel, kedže Enyaq začina (holotina) na cca 40 000€ a ked sa da nejaka vybava tak to je 50 000€ a to už je vela. Cena 35 000€ zaklad, ked sa tam prihodia nejake doplnky tak 38 000€.
    Zaujimave.

  3. Želám veľa šťastných km a pevné zdravie tým, ktorí si kúpia SsangYong Torres EVX, a aby im vydržala batéria viac ako 10 rokov a dosiahli hádam aj ten 1 milión km !!! 🙂

    P.S. Ja som tú odvahu nenašiel ……..

    • A preco by nemala? Je BYD Blade, tipujem ze od nich/s nimi ladili aj BMS. Za mna je prave ta baterka ta spolahliva cast. Zbytok bude troaku otazka, od koho maju motor a periferie, chladiaci system atd. Hlavne palubnu nabijacku…

  4. Frfľoši budú frflať na predný náhon, ale keby som chcel veľké BEV, tak za tú cenu je to veľmi zaujímavé auto. Keby som rozmýšľal medzi týmto a Enyaqom, tak vážne uvažujem, či ten Enyaq stojí za cenu o 15k vyššiu.

    Mne vadí na tom len 1 vec – neefektivita vozidla. Dojazd 462 WLTP na 73,4 kWh batérii je dosť slabé. Enyaq má pri batérii 77 kWh WLTP dojazd 565 km. Pri cene 34990 € je to momentálne na Slovensku BEV s najdlhším dojazdom.

      • wltp by malo byt vzdy wltp, o tom to standard je. Kolko ma jeden a druhy v realnej praxi je uz ina piesenka.
        Podla profilu trasy velky rozdiel robi kvalita/ucinnost rekuperacie, kvalita/ucinnost kurenia/klimy/tepelneho cerpadla. aerodynamika pri obvyklej rychhlosti sofera atd. atd.
        Iny dojazd bude mat ten co chodi 110 vs ten co 160, iny ten co vykuruje na 18C a ten co na 25C, iny ten co chodi na dojazd brzdenim motorom/rekup iny ten co dupe brrzdu na poslednu chvilu …

      • Ukáž jediné auto, ktoré má „reálne“ wltp kilometre. WLTP metodika je už sama o sebe chybná a nereálna. Nehovorí o reálnom dojazde, ale na porovnanie medzi automobilmi sa to dá použiť. Nabližšie k reálnemu dojazdu má EPA metodika alebo ešte lepšia informácie na ev-database. Akurát tento Ssangyong tam ešte nie je.

    • Ono je otázka, co je těch 73,4kWh. Někdě píšou že celková kapacita jinde zase, že využitelná. A to pak udělá celkem rozdíl.
      Stejně jako, že někde píšou nabití z 10-80% za 37min na 100kW nabíječce a 28min na 150kW nabíječce. Jinde zase, že těch 37min. je na 150kW nabíječce.
      A to se asi nerozřeší do doby než se objeví křivka nabíjení z nějakého testu + testy spotřeby.

      • JLK, presne tak! Chýbajú normy a štandardy pre parametre a ich porovnávania! Vládne stále pionierska doba elektromobility! 🙂

Pridajte komentár