SsangYong chystá svoj prvý elektromobil. Mohol by byť dostupný aj v SR

0

Najstaršia kórejská automobilka SsangYong, ktorá sa na slovenský trh vrátila len pomerne nedávno, chce takisto zachytiť vlnu elektromobility. Plánuje pritom viacero elektromobilov. Prvým oznámeným modelom je SsangYong E100, ktorý má prísť na trh budúci rok. Budúcnosť automobilky však nemusí byť najistejšia.

SsangYong oznámil svoje elektrifikačné plány v októbri minulého roka. Ich súčasťou je aj vývoj špecializovanej platformy pre elektromobily. Vedúci predstavitelia kórejskej automobilky portálu Auto Express prezradili, že na tejto platforme vyrastú 3 alebo 4 modely typu SUV, ktoré sa zaradia do nižšej strednej a strednej triedy.

Kórejci by pritom mohli využiť know-how materskej spoločnosti Mahindra, ktorá už má skúsenosti s elektromobilmi. A navyše pôsobí aj v rámci šampionátu Formula E, ktorý slúži aj na vývoj a testovanie nových e-mobility technológií. O batérie sa minimálne spočiatku postará spoločnosť LG Chem.

Prvý elektromobil avizovaný na budúci rok

Elektromobily postavené na avizovanej špecializovanej platforme majú začať prichádzať na trh až od roku 2024. Prvých elektromobilov SsangYong sa však dočkáme podstatne skôr. Tie totiž vzniknú na existujúcich platformách, ktoré používajú súčasné spaľovacie vozidlá značky.

Úplne prvý elektromobil od SsangYongu pritom vzniká na rovnakej platforme ako spaľovací model Korando. Ten nesie pracovné označenie SsangYong E100 a na trh má podľa výrobcu doraziť v prvej polovici budúceho roka. Auto Express v tejto súvislosti informuje, že v Británii bude k dispozícii v apríli. Po ňom má nasledovať menšie elektrické SUV na báze modelu Tivoli.

Britský portál dodáva, že SsangYong E100 disponuje elektromotorom s výkonom 140 kW a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 153 km/h. Batéria od LG Chem ponúkne kapacitu 61,5 kWh a zabezpečí dojazd cez 420 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.

Otázna budúcnosť

Spomínané plány najstaršej kórejskej automobilky s vyše 60-ročnou históriou však môže teoreticky zhatiť „koronakríza“. Materská spoločnosť Mahindra totiž kvôli pandémii v apríli odložila investíciu do značky SsangYoung, a to v hodnote 423 mil. $. Taktiež sa spomínalo, že chce predať svoj cca 75 % podiel, ktorý má v rámci kórejskej značky, informoval CarAdvice.

Po týchto správach však SsangYong v júli predstavil plány ohľadom spomínaného prvého elektromobilu „Korando E100“, takže minimálne tento model je stále na pláne. A toho by sme sa teoreticky mali dočkať aj na Slovensku. Veď kórejská automobilka u nás opätovne pôsobí od roku 2018, pričom ponúka aj model Korando so spaľovacími motormi.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na slovenský trh prichádza čínske elektro-SUV DFSK Seres 3. Poznáme cenu
KIA chystá 7 nových elektromobilov. Načrtla ich dizajn
Hyundai má novú značku pre elektromobily – IONIQ. Chystá 3 nové modely

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár