SsangYong začal vyrábať svoj prvý elektromobil a chystá ďalšie. Európa sa dočká tento rok

8

Automobilka SsangYong, ktorá má zastúpenie aj na Slovensku, oznámila plány, ktoré by mali zachrániť jej budúcnosť. V rámci nich chystá viacero elektromobilov, pričom prvý, Ssangyong Korando e-Motion, sa už vyrába. A ten príde aj do Európy.

Najstaršia juhokórejská automobilka Ssangyong je v problémoch, nevzdáva sa však. Aktuálne totiž prostredníctvom tlačovej správy v skratke predstavila svoje plány, ktoré by jej mohli pomôcť k záchrane.

Ssangyong, ktorý sa špecializuje na vozidlá typu SUV, oznámil, že urýchľuje svoj program vývoja nových vozidiel. Cieľom je pritom aj splnenie budúcich požiadaviek medzinárodného automobilového trhu. A samozrejme chce pritiahnuť pozornosť investorov či spoločností, ktoré by mali záujem o fúziu či akvizíciu.

Prvý elektrický Ssangyong

Čo sa týka zamerania na nové vozidlá, prvým z nich je prvý elektrický model značky, ktorý vychádza zo spaľovacieho modelu Korando (ten sa predáva aj u nás). Elektromobil nesúci meno Ssangyong Korando e-Motion tak nedostal dedikovanú platformu. V minulých plánoch sa však spomínalo, že ďalšie elektrické vozidlá značky vyrastú na špecializovanej platforme pre elektromobily.

Podľa správ z minulého roka by mal Ssangyong Korando e-Motion disponovať elektromotorom s výkonom 140 kW a dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 153 km/h. Batérie od LG ES by mali ponúknuť kapacitu 61,5 kWh a zabezpečiť dojazd cez 420 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC.

A aktuálne sa dozvedáme, že tento model je vo výrobe od 14. júna, pričom prvé dodávky smerujúce do Európy majú byť spustené v auguste. Do predaja na starom kontinente sa však vozidlo dostane až ku koncu roka. Model Korando sa pritom predáva aj na Slovensku, takže by sme sa u nás mohli dočkať aj jeho plne elektrického súrodenca.

Ssangyong oznámil aj to, že budúci rok uvedie na trh modernejšie stredne veľké elektrické SUV, ktoré vyvíja pod menom J100. A taktiež sme sa dozvedeli, že juhokórejská automobilka chystá aj elektrický pickup.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku
Subaru avizuje svoj prvý elektromobil. Je výsledkom spolupráce s Toyotou
Vlajková loď čínskej elektromobilky NIO dostala európsku certifikáciu. Jej príchod sa blíži

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. „Všetci“ sa pripravujú na elektrickú budúcnosť! Určite však uvidíme aj obete tvrdej konkurencie! Bude jednou z nich aj automobilka SsangYong napriek jej plánom?! … a kto ešte?!

      • je to ako citat v kazdej diskusii ten isty komentar, s par pozmenemymi slovami 🙂 Ale vyznam slov ziadny, tie komenty nemaju ziadnu pridanu hodnotu, su pisane len kvoli tomu, aby sa nieco napisalo.

  2. Na elektrickú budùcnosť sa už automobilky „pripravujú “ podľa mňa slimačîm tempom asi 50 rokov.Nevedel by ich niekto odbrzdiť?

  3. Každá veľká automobilka z TOP10 musí mať produkciu batérií v ráde TWh/rok. Inak je BEV len marketingovým doplnkom ICE.
    Pre porovnanie, Tesla oznámila plánovanú kapacitu 3000GWh (alebo 3TWh) ročne do roku 2030.
    Nezabúdajme, že klesajúcou cenou a stúpajúcou gravimetrickou hustotou budú zákazníci žiadať lepšie batérie, ako dnes. A to znamená viac ako dnešných priemerných cca 50kWh/auto. Možno o desať rokov bude priemer 75kWh/auto. To je tiež výrazná položka pre kalkuláciu potrebnej kapacity tovární na batérie.

  4. No pekne elektromobili, ale trochu možno zabúdame a výrobu elektrickej energie. Pri takom tempe bude elektrina drahšia a možno aj nedostatok. Už teraz to nie je až také ružové. Ak nemáš svoj dom a v dome svoje nabíjanie tak tie verejné nie sú až také lacné. To chce normálny prirodzený vývoj nič na silu. U nás na Slovensku máme Atómové a vodné elektrárne. Tuším iba jedna je uhoľná, no iné krajiny nie sú na tom tak dobre. Česi tuším majú tiež ešte trochu uhoľných elektrárni, ale ak ti vezmeme také Poľsko tak tam nemajú jadrové či vodné elektrárne tak sú práve všetky uhoľné elektrárne. To znamená, že ak sa zvýši odber energie tak bude aj oveľa viacej smogu z elektrárni.

    • bude to presne naopak. Spinava elektrina je v EU stale viac a viac pokutovana a uz teraz je o kusok drahsia ako bezemisna elektrina z obnovitelnych zdrojov. A s pridajucim casom sa noznice budu roztvarat este viac. O koncovej cene pre zakaznika je mozne polemizovat – ja si myslim, ze u obnovitelnych zdrojov je prave naopak priestor na brutalne zlacnenie (hoci nie hned, v kratkodobom az strednodobom horizonte pojdu pravdepodobne ceny elektriny skor nahor). Ale akonahle bude uz po celom svete vybudovana kvalitna siet pre vyrobu elektriny z obnovitelnych zdrojov, prevazdka a udrzba takychto systemov bude uz extremne lacna, a bude vyadovat iba zlomok pracovnych miest v porovnani s terajsimi masineriami uholnych elektrarni a komplikovanym retazcom vyroby a dodavky. Obnova solarnych panelov, veternych turbin, bateriovych ulozisk a pod. sa deje len raz za niekolko desatroci. Cele sa to da predstavit na jednoduchom priklade rodinneho domu so strechou posiatou solarnymi panelmi a bateriou pre akumulovanie energie kvoli vyuzitiu v noci. Majitel na zaciatku investuje nemale peniaze, ale po 10-15 rokoch sa mu to splati a po celu zvysnu dobu zivotnosti uz ma energiu prakticky zadarmo. Navyse po cely cas s takmer nulovou udrzbou systemu.

  5. Áno, to všetko čo opisujú ostatné príspevky, a určite ešte viac, sa skrýva za mojou obavou o prežitie automobilky SsangYong a aj niektorých iných, ktorých pád v budúcnosti môže byť veľkým prekvapením! Aj samotná Tesla bola viackrát vo veľkých problémoch!

Pridajte komentár