Prvý elektrický Ssangyong je už v európskom predaji. Cenou však zrejme nepoteší

6

Juhokórejská automobilka Ssangyong, ktorá pôsobí aj na Slovensku, začala predávať svoj prvých elektromobil Ssangyong Korando e-Motion na prvých európskych trhoch. Spoznali sme pritom aj prvé cenovky tohto kompaktného SUV segmentu C.

Ssangyong predstavil model Korando e-Motion už v lete 2021. A tento rok sa dostal aj do Európy. Ide v podstate o elektrickú verziu spaľovacieho modelu Korando, ktorý sa predáva aj u nás. Nevyrástol tak na dedikovanej platforme pre elektromobily.

Špecifikácie

Čo sa týka základných špecifikácií, potvrdili sa správy ešte z roku 2020. Ssangyong Korando e-Motion teda disponuje elektromotorom s výkonom 140 kW či batériou s kapacitou 61,5 kWh. A vďaka nedávnemu spusteniu predaja na nemeckom trhu sme sa toho dozvedeli podstatne viac.

Ako informuje Ecomento, prvý elektromobil od Ssangyongu má rozmery 4,45 x 1,87 x 1,63 m (dĺžka x šírka x výška), dojazd 339 km (WLTP), krútiaci moment 360 Nm či systém rýchlonabíjania umožňujúci nabitie batérie z 20 na 80 % za 33 min.

Výbava a cena

V štandardnej výbave pre nemecký trh novinka ponúkne okrem iného tepelné čerpadlo, automatickú klimatizáciu, bezkľúčový vstup, svetelné a dažďové senzory, 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, multifunkčný volant infotainment s osempalcovým dotykovým displejom, systém pre integráciu smartfónu, 6 reproduktorov, cúvaciu kameru, systém rozpoznávania dopravných značiek, adaptívny tempomat či ďalšie jazdné asistenčné systémy.

Základná verzia v Nemecku začína na cene 38 990 €, čo nie aj vzhľadom na dojazd málo. Stredný stupeň výbavy pritom stojí od 41 990 € a top variant od 45 590 €. Bude teda zaujímavé sledovať, či sa elektromobilu Ssangyong Korando e-Motion podarí presadiť medzi konkurenciou dostupnou na európskom trhu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Známa je už aj slovenská cena kompaktného elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric
Nová Kia e-Niro odhalila špecifikácie, vrátane prvých cenoviek
Spoznali sme ďalšie špecifikácie nového elektromobilu od Mitsubishi. Aj čínsku cenu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Ssangyong – na chvoste. Ako vždy.
    Vymenovanú štandardnú výbavu (automatickú klimatizáciu, bezkľúčový vstup, svetelné a dažďové senzory atď. atď.) majú v základnej výbave podstatne lacnejšie modely. A ten dojazd – preboha!!!
    Dovolím si trochu začrieť do histórie kórejských automobiliek – cca tak niečo vyše 20 rokov dozadu.
    Pred r. 2000 existovali 4 juhokórejské automobilky: Daewoo, Hyundai, Sssangyong a vtedy v Európe neznáma Kia.
    Daewoo bola veľmi úspešná značka (modely Espero, Nexia, Lanos, Tico…), bohužiaľ doplatili na svoju nezmyselnú cenovú politiku – lacné modely a predražený servis + predražené náhradné diely. Daewoo skrachovalo a pohltil ich Chevrolet.
    Hyundai a Kia sú tam, kde sú. So svojimi elektromodelmi (Hyundai IONIQ 5 a Kia EV 6) sú fakt v popredí.
    A Ssangyong – na chvoste. Ako vždy…

  2. Toto auto je zaostalé až to bolí. Proste nepodarená prerábka od starého manažmentu, ktoré prinieslo značku do krachu. Jednoducho nevedeli ako na to a výsledok je katastrofa. Teraz však prebral firmu nový manažment a to už bude podstatne zaujímavejšie. Ich skúsenosti sú práve z oblasti elektromobility a hneď urobili mimoriadne zaujímavý ťah s kooperáciou BYD. Na ich platforme dodajú v pomerne krátkej dobe nový model. Možno ich bude viac. Uvidíme čo bude s dedikovanou EV platformou pôvodne vyvíjanou interne v Ssangyong. Táto značka má veľmi problematické finančné krytie, ale s novým manažmentom môže výrazne prekvapiť, ako technologicky, tak aj ekonomicky.

  3. JD a IK, vaše tvrdenia sa musia prejaviť na katastrofálnom predajnom neúspechu prvých elektromobilov Ssangyong Korando e-Motion ………

    • Aj ja som zvedavý čo bude. Faktom je, že prerábaná platforma je katastrofa. Kto sedel v takejto prerábke a videl videá rozborky Sandy Munroa, vie o čom hovorím. Je to katastrofa nie len technická, ale i ekonomická. Dedikovaná platforma umožňuje rýchlejšiu a efektívnejšiu výrobu a samozrejme umožňuje realizovať oveľa vyšší profit. Vzhľadom ku Covidu a vojne na Ukrajine však prišlo k významným výpadkom produkcie BEV na celom svete a zároveň prelomeniu dopytu (akceptácie BEV) zákazníckeho mainstreamu. Dopyt stúpol, ponuka klesla. Výsledkom je že môžete draho predávať aj zaostalejší produkt.

      Nastal zaujímavý moment, ako zvládne nový manažment situáciu v automobilke. Chlapci pochádzajú z BEV startupového prostredia a zdá sa že sú podstatne akčnejší, ako pôvodný klasický (rozkysnutý) manažment. Vidieť to bolo na okamžite uzavretej spolupráce s BYD na dodávke ich platformy. A toto bude dilema. Čo uprednostniť? Predpokladám naozaj iba dočasne obmedzenú produkciu Korando e-Motion, s predajom určenom hlavne pre zaostalý trh EU a na domácom ihrisku. V Číne to bude vysoko nekonkurenčné BEV (drahé a zaostalé). Rozhodujúce bude dovyvinúť a vylepšiť vlastnú dedikovanú platformu, alebo až do stabilizácie cash flow realizovať výrobu na platforme BYD. Táto prerábka nemá potenciál vytrhnúť firmu z červených čísiel!

Pridajte komentár