Hneď začiatkom roka sme sa dočkali veľkého prekvapenia, keď spoločnosť Sony predstavila prototyp elektromobilu s názvom Sony Vision-S.
Šéf Sony Kenichiro Yoshida pri príležitosti prekvapujúceho predstavenia prototypu Vision-S povedal, že mobilný telefón bol mega-trendom predchádzajúceho desaťročia, pričom v tom terajšom to má byť mobilita.
Elektromobil Sony nie je pritom len o základnej mobilite, ale aj technológiách zobrazovania a snímania, ktoré prispievajú k bezpečnejšej a spoľahlivejšej autonómnej jazde a technológiách, ktoré sa starajú o zábavu na palube.
Systémy pre zobrazovanie a snímanie pochádzajú priamo od spoločnosti Sony, rovnako ako vstavaný softvér s umelou inteligenciou a telekomunikačné a cloudové technológie. Funkcie vozidla je pritom možné neustále aktualizovať a rozvíjať.
- Zdroj: Sony
- Zdroj fotografie: Sony
- Zdroj: Sony
V elektromobile Sony Vision-S nájdeme celkovo 33 senzorov, vrátane obrazových snímačov typu CMOS a ToF. Tie sa starajú o detegovanie a rozpoznávanie osôb a predmetov, a to v rámci interiéru aj exteriéru, čo má priniesť pokročilú podporu počas jazdy.
Od spoločnosti Sony tiež pochádza audiosystém „360 Reality Audio“ s reproduktormi, ktoré sú integrované do každého sedadla. Na palubnej doske nájdeme podobne ako v prípade elektromobilu Honda E hneď 5 displejov. 2 postranné slúžia na premietanie obrazu z digitálnych spätných zrkadiel, 1 tvorí digitálnu prístrojovú dosku a zvyšné 2 slúžia ako infotainment pre vodiča a spolujazdca. Ďalšie 2 displeje majú k dispozícii pasažieri sediaci vzadu, pričom posádka si bude môcť prostredníctvom nich vychutnať rozmanitý obsah.
Sony Vision-S – špecifikácie
Spoločnosť Sony zverejnila aj pár základných špecifikácií svojho elektromobilu, ktorý bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťami Benteler, Blackberry, Bosch, Continental, Elektrobit, Genetex, Here, Magna, Nvidia, Qualcomm a ZF.
Rozmery 4 895 x 1 900 x 1 450 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 3 000 mm radia tento 4-miestny elektrický sedan do rovnakej kategórie, v akej sa nachádza Tesla Model S. Hmotnosť vozidla dosahuje hodnotu 2 350 kg.
- Zdroj: Sony
- Zdroj: Sony
- Zdroj: Sony
O pohon vozidla starajú dva elektromotory s výkonom po 200 kW, ktoré nájdeme na prednej aj zadnej náprave. Tie majú zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 s a maximálnu rýchlosť 240 km/h. Údaje o kapacite batérie a dojazde Sony neuvádza. Nemalo by však ísť len o maketu, keďže Sony ukazuje aj platformu vozidla, pričom uvádza, že na nej môžu vyrásť rôzne typy vozidiel.
- Zdroj: Sony
- Zdroj: Sony
Ťažko povedať, či je nejaká šanca, že Sony začne vyrábať toto či iné vozidlo. Je pritom pravdepodobné, že slúži skôr na prezentáciu technológií spoločnosti Sony, ktoré sú využiteľné v automobilovom priemysle, ako aj technológií jej partnerov. Každopádne je to ďalšia dobrá reklama pre elektromobilitu.
Zdroj: Sony
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Apple údajne pracuje na elektromobile s vlastnými batériami a motormi
Huawei ukončil vývoj elektromobilu. Áut sa však nevzdáva
Apple chcel údajne kúpiť Teslu. Koľko za ňu ponúkal?
2 komentáre
ak to bude take kvalitne ako televizory SONY, tak preco nie 😉
Presne za 297 rokov pri každodennej práci a suchých spagetach na to bude ;D