Sony sa spája s Hondou kvôli elektromobilom, Ford sa delí na „elektrickú a spaľovaciu“ divíziu

1

V automobilovom svete sa dejú naozaj zaujímavé veci. Veď spoločnosti Sony a Honda podpísali dohodu vedúcu k spoločného podniku, ktorý má vyvíjať a predávať elektromobily. Ford zas oznámil, že sa rozdelí na 2 samostatné divízie, pričom jedna sa bude špecializovať na elektromobily a druhá na spaľovacie autá.

Sony a Honda informovali, že podpísali memorandum o porozumení so zámerom založenia spoločného podniku, a to na tento rok. V rámci neho by prebiehal spoločný vývoj a predaj batériových elektromobilov „s vysokou pridanou hodnotou“.

Prostredníctvom spoločného podniku majú byť spojené schopnosti Hondy v oblasti vývoja mobility, technológie výroby karosérií vozidiel a riadenia popredajných služieb so schopnosťami Sony v oblasti vývoja a aplikácie zobrazovacích, snímacích, telekomunikačných, sieťových a zábavných technológií.

Očakáva sa, že spoločný podnik bude plánovať, navrhovať, vyvíjať a predávať elektromobily, ale nebude vlastniť a prevádzkovať výrobné zariadenia. Za výrobu prvého elektromobilu, ktorý má prísť do predaja v roku 2025, by mala byť zodpovedná spoločnosť Honda. Spoločnosť Sony by zas mala vyvinúť platformu mobilitných služieb a poskytnúť ju spoločnému podniku.

Ohľadom prvého elektromobilu vznikajúceho spoločného podniku spoločností Sony a Honda zatiaľ nič nevieme. Ani to, či bude mať niečo spoločné s koncepčnými elektromobilmi Sony Vision-S a Sony Vision-S 02.

Ford sa delí na dve divízie

Kým dve spoločnosti Sony a Honda sa chcú spojiť, automobilka Ford oznámila, že sa rozdelí na dve divízie. A to Ford Blue a Ford Model e, pričom ako vieme, práve názov Model E bol predmetom sporu medzi Fordom a Teslou, ktorá chcela dať svojmu sedanu strednej triedy, dnes známemu ako Model 3, pôvodne názov Model E. Ford však tomu napokon zabránil.

Hlavným cieľom rozdelenia Fordu je podpora veľkosériovej výroby elektromobilov. Rozdelenie má tiež priniesť energickosť a rýchlosť startupu, ktorý bude podporovaný hlbokými technickými a výrobnými znalosťami.

Úlohou divízie Ford Blue bude rozvíjať ikonické portfólio modelov Ford so spaľovacími motormi so zameraním na rast a ziskovosť. A to prostredníctvom znižovania nákladov, zjednodušovania prevádzky a zlepšovania kvality. Zároveň bude mať na starosti poskytovanie inžinierskych a výrobných kapacít pre všetky modely Ford.

Divízia Ford Model e má zas urýchliť inovácie a zavádzanie elektromobilov vo veľkom meradle. Zároveň bude mať na zodpovednosti vývoj softvéru a online technológií/služieb pre všetky vozidlá Ford.

ford model e ford blue

Zdroj: Ford

Divízie budú pôsobiť samostatne, pričom budú vzájomne zdieľať relevantné technológie a skúsenosti. Od roku 2023 by mali samostatne vykazovať aj hospodárske výsledky. Ford tiež ohlásil plán, že chce do roku 2026 vyrábať viac ako 2 mil. elektromobilov ročne. A očakáva, že do roku 2030 sa budú elektromobily podieľať na jeho globálnych predajoch 50 percentami.

Zdroje: Sony, Ford

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Sony predstavilo aj elektrické SUV, ktoré by sa mohlo dostať do sériovej výroby
Ford začína kopírovať Teslu z hľadiska stratégie a technológie vylepšovania elektromobilov
Honda chystá množstvo elektromobilov nielen pre Čínu. Odhalila prvých 5 modelov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Beriem na vedomie! Nemám nič proti tomu! Dnes si však robím viac starosti o to, aby sme sa v zdraví dožili zajtrajška !!! ……..

Pridajte komentár