Nemecký e-mobility startup Sono Motors predstavil produkčnú verziu svojho solárneho elektromobilu Sono Sion. Podľa výrobcu ide o „prvé cenovo dostupné vozidlo tohto druhu“, ktoré sa dostane do sériovej výroby budúci rok.
Spoločnosť Sono Motors prekonala finančné problémy, vstúpila na burzu a všetko nasvedčuje tomu, že jej prvý solárny elektromobil Sono Sion je na dobrej ceste do sériovej výroby. A aktuálne bola predstavená jeho produkčná verzia.
Špecifikácie
Exteriér vozidla s rozmermi 4 470 x 1 830 x 1 660 x 2 830 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a objemom batožinového priestoru 650 l pokrýva 456 integrovaných solárnych článkov. Výrobca očakáva, že tento solárny systém vyprodukuje energiu, ktorá rozšíri dojazd v priemere o 112 km a maximálne 245 km týždenne. A čisto vďaka svojej LFP batérii s kapacitou 54 kWh má vozidlo zvládnuť dojazd 305 km (zrejme podľa cyklu WLTP).
- Zdroj: Sono Motors
- Zdroj: Sono Motors
- Zdroj: Sono Motors
Sono Motors tiež tvrdí, že vďaka solárnemu systému budú elektromobilisti jazdiaci v rámci nemeckých metropol nabíjať až 4-krát menej často, ako je tomu v prípade konvenčných elektromobilov rovnakej triedy s porovnateľnou batériou. Čo sa týka nabíjania, Sono Sion podporuje max. nabíjací výkon 75 kW (nabitie na 80 % za 35 min) a disponuje palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW. A určite poteší podpora obojsmerného nabíjania, ktoré umožní napájať elektrické zariadenia, domácnosti či iné elektrické vozidlá energiou z batérie vozidla, a to výkonom až 11 kW.
Keď už je reč o kW, výkon elektromotora s krútiacim momentom 270 Nm dosahuje 120 kW a zabezpečí maximálnu rýchlosť 140 km/h, ako aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h cca za 9 s.
Výroba a cena
Sono Motors aktuálne v Mníchove stavia svoje prvé vozidlá v sériovej podobe, ktoré sa použijú na testovanie (vrátane crash testov) a homologizáciu. Sériová produkcia sa má začať vo Fínsku v druhej polovici budúceho roka. Tú bude mať na starosti zmluvný výrobca Valmet Automotive, s ktorým sa nemecký startup dohodol na výrobe cca 257 000 vozidiel počas 7 rokov.
Sono Motors tiež uvádza, že k 1. júlu eviduje viac ako 19 000 rezervácií s priemernou výškou rezervačného poplatku 2 225 €. V tlačovej správe pritom nájdeme aj odhadovanú cenu vozidla, a to 25 126 €. Zrejme však ide o cenu bez DPH, keďže v rámci rezervačnej stránky je uvedená cena 29 990 €.
Zdroj: Sono Motors
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lightyear predstavil sériovú verziu solármobilu, ktorý „netreba nabíjať mesiace“
Solárny mini-elektromobil Squad za 6 250 € je už možné predobjednať
Holanďania predstavili obytné auto budúcnosti s údajným 730-km solárnym dojazdom
6 komentárov
Žiadny krásavec to nebude! O tom potom! Neviem či by ho chceli aj také pohrebné služby! Či to bude výstrel do tmy, ešte len uvidíme! Nádej mu tak trochu dáva v minulosti úspešný škaredý Renault CV2 ….
Pardon, oprava Citroen 2CV !
V tomto prípade je zrejme tá „krása“ podriadená funkčnosti, t.j. optimálnemu rozloženiu solárnych článkov. Alebo?
A tých 11 kW na napájanie iných elektrických zariadení je úžasných. Verím, že táto funkcionalita bude v blízkej budúcnosti u BEV štandardom. Iba jeden príklad – v dnešných „suchých časoch“ možnosť čerpať vodu z rieky na zalievanie bez možnosti štandardnej elektrickej prípojky a bezpočet ďalších možných využití…
Či to bude len ten výstrel do tmy, ešte uvidíme! Pozor, pozor na tých úžasných 11 kW!
Ak nebude elektrika v sieti a voda v potoku, nepomôže ani celý deň nabíjaný solár! 🙂 ….
Len aby elektrina bola vobec na svietenie….
… akože zajtra nebude svietiť slnko?