„Cenovo dostupný“ solárny elektromobil Sono Sion bol predstavený v produkčnej verzii

6

Nemecký e-mobility startup Sono Motors predstavil produkčnú verziu svojho solárneho elektromobilu Sono Sion. Podľa výrobcu ide o „prvé cenovo dostupné vozidlo tohto druhu“, ktoré sa dostane do sériovej výroby budúci rok.

Spoločnosť Sono Motors prekonala finančné problémy, vstúpila na burzu a všetko nasvedčuje tomu, že jej prvý solárny elektromobil Sono Sion je na dobrej ceste do sériovej výroby. A aktuálne bola predstavená jeho produkčná verzia.

Špecifikácie

Exteriér vozidla s rozmermi 4 470 x 1 830 x 1 660 x 2 830 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a objemom batožinového priestoru 650 l pokrýva 456 integrovaných solárnych článkov. Výrobca očakáva, že tento solárny systém vyprodukuje energiu, ktorá rozšíri dojazd v priemere o 112 km a maximálne 245 km týždenne. A čisto vďaka svojej LFP batérii s kapacitou 54 kWh má vozidlo zvládnuť dojazd 305 km (zrejme podľa cyklu WLTP).

Sono Motors tiež tvrdí, že vďaka solárnemu systému budú elektromobilisti jazdiaci v rámci nemeckých metropol nabíjať až 4-krát menej často, ako je tomu v prípade konvenčných elektromobilov rovnakej triedy s porovnateľnou batériou. Čo sa týka nabíjania, Sono Sion podporuje max. nabíjací výkon 75 kW (nabitie na 80 % za 35 min) a disponuje palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW. A určite poteší podpora obojsmerného nabíjania, ktoré umožní napájať elektrické zariadenia, domácnosti či iné elektrické vozidlá energiou z batérie vozidla, a to výkonom až 11 kW.

Keď už je reč o kW, výkon elektromotora s krútiacim momentom 270 Nm dosahuje 120 kW a zabezpečí maximálnu rýchlosť 140 km/h, ako aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h cca za 9 s.

Výroba a cena

Sono Motors aktuálne v Mníchove stavia svoje prvé vozidlá v sériovej podobe, ktoré sa použijú na testovanie (vrátane crash testov) a homologizáciu. Sériová produkcia sa má začať vo Fínsku v druhej polovici budúceho roka. Tú bude mať na starosti zmluvný výrobca Valmet Automotive, s ktorým sa nemecký startup dohodol na výrobe cca 257 000 vozidiel počas 7 rokov.

sono sion interier

Zdroj: Sono Motors

Sono Motors tiež uvádza, že k 1. júlu eviduje viac ako 19 000 rezervácií s priemernou výškou rezervačného poplatku 2 225 €. V tlačovej správe pritom nájdeme aj odhadovanú cenu vozidla, a to 25 126 €. Zrejme však ide o cenu bez DPH, keďže v rámci rezervačnej stránky je uvedená cena 29 990 €.

Zdroj: Sono Motors

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lightyear predstavil sériovú verziu solármobilu, ktorý „netreba nabíjať mesiace“
Solárny mini-elektromobil Squad za 6 250 € je už možné predobjednať
Holanďania predstavili obytné auto budúcnosti s údajným 730-km solárnym dojazdom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Žiadny krásavec to nebude! O tom potom! Neviem či by ho chceli aj také pohrebné služby! Či to bude výstrel do tmy, ešte len uvidíme! Nádej mu tak trochu dáva v minulosti úspešný škaredý Renault CV2 ….

    • V tomto prípade je zrejme tá „krása“ podriadená funkčnosti, t.j. optimálnemu rozloženiu solárnych článkov. Alebo?
      A tých 11 kW na napájanie iných elektrických zariadení je úžasných. Verím, že táto funkcionalita bude v blízkej budúcnosti u BEV štandardom. Iba jeden príklad – v dnešných „suchých časoch“ možnosť čerpať vodu z rieky na zalievanie bez možnosti štandardnej elektrickej prípojky a bezpočet ďalších možných využití…

      • Či to bude len ten výstrel do tmy, ešte uvidíme! Pozor, pozor na tých úžasných 11 kW!
        Ak nebude elektrika v sieti a voda v potoku, nepomôže ani celý deň nabíjaný solár! 🙂 ….

Pridajte komentár