Solárny elektromobil Sono Sion za 25 500 € bol predstavený v podobe nového prototypu

5

Nemecká spoločnosť Sono Motors predstavila v rámci CES 2021 nový prototyp svojho „cenovo dostupného“ solárneho elektromobilu Sono Sion. Zdá sa pritom, že ten je veľmi blízky sériovému vozidlu. A to nie je všetko, Nemci totiž ukázali aj solárny príves.

Nie je to tak dávno, čo nemecký startup Sono Motors čelil finančným problémom. Tie sú však už zažehnané, dôkazom čoho je aj nový prototyp solárneho elektromobilu Sono Sion, ktorého cena bola stanovená na 25 500 € (s DPH).

Jeho najväčšou zaujímavosťou je solárny systém, pričom celková plocha solárnych článkov, ktoré sú integrované do karosérie vozidla, je 6 m2. Tie vygenerujú 220 W na m2 a zabezpečia dojazd „až 5 800 km za rok“. Denný výkon samozrejme záleží od ročného obdobia či „slnečnosti“. Napr. za ideálnych podmienok v Mníchove majú články vyprodukovať energiu pre 34-km dojazd.

Už dávnejšie sme spoznali základne technické špecifikácie pohonného systému. Sono Sion bude disponovať výkonom 120 kW a krútiacim momentom 290 Nm. Kvapalinou chladená batéria, ktorá je nabíjateľná aj prostredníctvom bežných nabíjačiek, má kapacitu 35 kWh a má zabezpečiť dojazd 255 km (WLTP).

Množstvo sériových komponentov

Aktuálne predstavený solárny prototyp obsahuje sérové diely alebo diely blízke sériovým dielom. Sériová je napríklad elektrická pohonná jednotka, podvozok, palubná doska či centrálna jednotka MPPT (MCU). A solárne panely teraz nájdeme v rámci všetkých rovných aj zakrivených vonkajších častí vozidla. Sono Motors tiež hlási pokroky ohľadom mobilnej aplikácie a infotainmentu, ktoré už komunikujú s riadiacimi jednotkami.

Podľa dávnejších informácií sú oficiálna produkcia a prvé dodávky solárneho elektromobilu Sono Sion naplánované na začiatok budúceho roka. V rámci aktuálnej tlačovej správy Sono Motors sme sa v tejto veci nedozvedeli nič nové.

Solárny príves

Nemecký startup na CES 2021 prekvapil, keď ukázal solárny príves, ktorý vyvinul v spolupráci s fínskou spoločnosťou Valoe. Ten dokumentuje širšie využitie solárnej technológie Sono Solar Technology, ktorá má mať podľa Nemcov potenciál v rámci rôznych aplikácií. Uvádzajú pritom, že technológia Sono Solar Technology je lacnejšia, ľahšia a oveľa efektívnejšia ako bežné solárne články na báze skla.

sono motors solarny prives

Zdroj: Sono Motors

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Solárny elektromobil Lightyear One je najaerodynamickejšie auto sveta
Rodinný solár-elektromobil s dojazdom 1200 km a vzhľadom rýchlovlaku
Elektromobil Aptera s dojazdom 400 až 1600 km začína na cene 25 900 $

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Možno to vyzerá na prvý pohľad ako pekný nezmysel. Nejakých 34 km jazdy navyše – chacha. A ešte k tomu za ideálnych podmienok!
    Ale pozrime sa na to ináč – koľko áut sa denne „smaží“ na slnku? A k tomu autobusy, náklaďáky…
    Rýdzo teoreticky vzaté – z koľkých jadrových elektrární by to „vydalo“ výkonu?

    • Ake chcha? 34 km v mojom malom (tretom najvacsom meste SK)) mam na 3 dni jazdy po meste. Aj keby som mal take normalne vybavovacky a chodil krizom krazom, tak 34km aj menej mi staci na cely den. Cize pre ludi co u nas chodia do a z prace + po deti, tak sa za 7 dni zvysia km aj na nejaky ten vikendovy vylet po blizkom okoli bez potreby nabijania.

      • Aj ked to vezmem z pohladu, ze na mojom mestskom aute mam rocny najazd 4000km, tak 5800km zp solaru co udavaju mi urcite bude stacit a kludne moze byt aj viac zamracenych dni kedze mi staci o 1800km menej pre moje potreby. 🙂

        • MAREK ano nabijanie z obchodaku je sice zadarmo, ale nie tak ekologicke ako z vlastneho solaru auta. No a autosolar je riesenie aj pre tych co byvaju na vidieku, alebo minimestach bez obchodnych centier s nabkami zdarma.
          A ked auto za 25K eur moze mat 6m2 kolektorov, mohli byt to mat aj ostatne o dost drahsie auta. 5-6000km je podstatna porcia priemerneho rocneho najazdu nielen slovakov. A pomohlo by to aj penazenke aj ekologii. V takom PL urcite kde maju ele zo zasuvky dost spinavu.

Pridajte komentár