„Krachol“ ďalší solárny elektromobil. Tento mal byť cenovo dostupný

4

Nemecká spoločnosť Sono Motors, ktorá sa považuje za „poskytovateľa riešení pre solárnu mobilitu“, dnes oznámila, že ukončuje program cenovo dostupného elektromobilu Sono Sion, ktorý si rezervovalo či predobjednalo vyše 45 000 zákazníkov. A to kvôli nepriaznivej ekonomickej situácii. „Ušetrené“ prostriedky pritom investuje do ostatných oblastí svojho podnikania.

Je jasné, že súčasná doba nepraje ani mobility startupom. Ide o presný opak toho, čo sme tu mali pred pandémiou a vojnou, kedy vyrastali takéto spoločnosti ako huby po daždi. Dôkazom súčasnej krízy sú napríklad spoločnosti Lightyear, Fox e-mobility, Aptera či slovenská spoločnosť Aeromobil.

A k ním sa pridal aj nemecký startup Sono Motors. Ten totiž aktuálne oznámil zmenu svojho obchodné modelu, pričom sa zameria výlučne na modernizáciu a integráciu svojej solárnej technológie do vozidiel tretích strán. A dodal, že ukončil program solárneho elektromobilu Sono Sion.

To môže byť veľká škoda, pretože tento pomerne praktický elektrický hatchback/mikrovan mal byť dostupný za 25 000 až 30 000 €. Jeho efektivitu pritom zvyšovala in-house technológia solárnych panelov, ktorá mala rozšíriť dojazd v priemere o 112 a maximálne 245 „solárnych“ km týždenne.

45 000+ rezervácií a predobjednávok

Solárny elektromobil Sono Sion nepomohla zachrániť ani dodatočná finančná kampaň a celkovo viac ako 45 000 rezervácií a predobjednávok (vyzbierané zálohy a vklady budú vrátene formou splátok). Model Sono sa tak stal podľa výrobcu obeťou „pretrvávajúcej nestability finančného trhu“, ktorá prinútila spoločnosť k škrtom a zefektívneniu činnosti. Vozidlo však nemusí byť úplne na „odpis“, pretože Nemci chcú tento projekt ponúknuť na predaj.

Spoločnosť Sono Motors sa teraz zameria na kapitálovo menej náročný obchodný model. Všetko úsilie a všetok kapitál teraz vrhne na svoju solárnu technológiu určenú pre iných výrobcov vozidiel. Tú má dnes používať v rámci osobných áut, autobusov či chladiarenských a rekreačných vozidiel už 23 B2B zákazníkov v Európe, Ázii a USA, vrátane spoločností ako Mitsubishi, Scania a MAN.

Táto technológia má podľa Sono Motors priniesť prevádzkovateľom vozových parkov úsporu paliva, nákladov a emisií CO2.

sono sion interier

Zdroj: Sono Motors

Zdroj: Sono Motors

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil MIA za menej ako 20 000 €, ktorý má mať slovenské batérie, je v ohrození
Výrobca solárneho elektromobilu Lightyear 0 s dojazdom až 1 000 km oznámil bankrot
Slovenský AeroMobil končí. Avizovaného elektrického lietajúceho auta sa tak zrejme nedočkáme

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Podvodníci čo pobrali peniaze od ľudí co ši pre-orderli tento nezmysel.
    100 krat ohlasili že končia, potom nejakym zazrakom zase pokračovali ked ich zadotovala nejaka firma alebo dostali podporu priamo od štátu. Nelogicky nezmyselny projekt ktorý nefungoval od úplného začiatku a nikam neviedol. Veď logicky ak by tento nápad mal zmysel, už dávno by sa ho ujala veľká automobilka a nie hŕstka hippie eco bláznov z garáže. Startupová naivná blbosť a ľudia čo nechapu zakladnym princípom varia z vody a presne tak to aj dopadlo.

  2. Ja som ich podporil nejakou sumou, ale ako vidím, nemalo to zmysel. Skúšal som im písať na kontaktný email, ale nedarí sa mi ho odoslať. Ako by bola emailová schránka nefunkčná. Chcel som im napísať dopyt o vrátenie mojich peňazí. Zjavne to bolo celé podvod a verím že som nebol sám. Dúfam, že si na nich súdy posvietia v ich domovskej krajine a za takýto megapodvod na ľuďoch pôjdu pykať. Potom si už nebudú v base vyberať či chcú energiu zo soláru alebo z jadra, alebo či budú jesť mäso alebo korienky.

  3. Nemusí to byť podvod, skrachovalo aj slovenské lietajúce auto a nikto nehovorí o podvode – prosto, úroky sa zvyšujú a financovanie sa sťažilo. takže peniaze sa minuli a práca sa nedá dokončiť. Aj Tesla v istej kritickej chvíli podľa Muska bola na krok od bankrotu, Musk prespával vo fabrike, pracovalo sa na hrane ľudských možností a v poslednej chvíli sa podarilo získať čerstvé peniaze a Tesla sa rozbehla.

Pridajte komentár