Maďarská spoločnosť Platio ponúka „prvú solárnu príjazdovú cestu“

6

Solárne technológie napredujú, pričom nachádzajú nové miesta a aplikácie. Maďarská spoločnosť Platio prichádza v tomto smere s ďalšou „novinkou“, keď vyvinula solárne dlaždice, ktoré sú vhodné napríklad na aplikáciu v rámci príjazdovej cesty.

Solárna energia už dávno nie je len o veľkých solárnych farmách či solárnych paneloch na strechách domov. Veď napríklad Tesla integrovala solárne články priamo do strešných škridiel, množstvo výrobcov do automobilov, spoločnosť Armor do autoplachty a ďalšie spoločnosti do komerčných solárnych ciest.

No a spoločnosť Platio transformuje koncept solárnej cesty do produktu, ktorý je určený aj pre domácnosti. Jej solárny systém pritom pozostáva zo vzájomne prepojených „solárnych dlaždíc“. Podľa Platia sa na výrobu jednej dlaždice spotrebuje 400 PET fliaš, pričom dlaždica má byť odolnejšia ako betón.

Veľkosť inštalácie sa môže pohybovať v rozmedzí 10 až 30 m2. Solárne dlaždice nemajú byť vhodné len pre aplikáciu v rámci príjazdovej cesty. Maďarská spoločnosť ich totiž v rámci domácnosti odporúča použiť aj na terasách či balkónoch.

Má pokryť energetické potreby domácnosti

Inštalácia s rozlohou 20 m2 má podľa maďarskej spoločnosti vystačiť na pokrytie ročnej spotreby elektrickej energie priemernej domácnosti. Čo sa týka výkonu, na stránke výrobcu nájdeme odkaz na solárnu príjazdovú cestu s plochou 9 m2 s výkonom 1,7 kWp.

Platio tvrdí, že sa pri vývoji zamerali aj na estetickú stránku solárnych dlaždíc. Tie sú pritom dostupné v čiernej, červenej, modrej a zelenej farbe. Solárne články sú chránené tvrdeným sklom, pričom sú navrhnuté tak, aby odolali prejazdu automobilu. Ich povrch je kvôli bezpečnosti chodcov protišmykový.

Solárne dlaždice spoločnosti Platio nenájdeme len v rámci solárnych príjazdových ciest či iných miest v domácnosti. Nachádzajú sa totiž napríklad aj na námestí v Astane, v marine v Göteborgu či v chodníkoch v Budapešti, kde napájajú podsvietené billboardy a hub-y pri lavičkách, ktoré dokážu nabíjať mobilné zariadenia.

Zdroj: Inhabitat

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Solárnym vozovkám vo Francúzsku a Číne sa moc „nedarí“. Prečo?
Fraunhofer predstavil „neviditeľnú“ solárnu strechu pre elektromobily
Solárna autoplachta od Armor dokáže nabíjať elektrické vozidlá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Venuje sa montáži aj niekto na Slovensku? Zmapovali ste realizovateľnosť naproti streche od Tesly, teda kedy by sa to dalo montovať v strednej Európe? Aký je cenový rozdiel na 1 KWh?

  2. Povrch článkov je zrejme číry a viditeľne lesklý, preto mám pochybnosti o tvrdení o protišmykovom povrchu. Aká bude adhézia panelov s mokrým, zasneženým a obvykle znečisteným povrchom, a to všetko sťažené pri väčšom sklonom príjazdovej cesty. Inak O.K.

  3. Treba si prečítať špecifikácie na ich stránke… Google ti to preloží… A na montáž si zavolaj elektrikára, ktorý má skúsenosti zo solárnym systémom, dostaneš k tomu aj montážny návod… A keď nevieš ako na zamkovu, tak to už je tvoja vec… Však áno… Sú ľudia, ktorý si nedokážu ani poupratovať doma to je pravda… Ale radšej zavolaj odborníka, lebo dá sa to dodrbať strašne…

    • Každý výrobca prezentuje svoje výrobky len pozitívne. Ja zatiaľ nič nedodrbem, a ak by som chcel realizovať niečo také, tak až po zrelej úvahe, po vyhodnotení ostatných technických parametrov a ceny.

  4. Peťo? Tak načo sa pýtaš keď to vieš 🙂 ale keď to bude účinné, tak ja by som bez zaváhania vymenil krajné dlažby a osadil by som nejaké osvetlenie na ktoré som zabudol pri realizácií 🙂 Oh my bad…

Pridajte komentár