Smart poodhalil svoj prvý elektromobil novej generácie: Kompaktné SUV Concept #1 blízke sériovému modelu

0

Značka Smart, ktorej ešte pomerne nedávno hrozil zánik, vstupuje do novej čisto elektrickej éry. V nej už nebude ponúkať len malé mestské vozidlá, čoho dôkazom je aj kompaktné elektrické koncepčné SUV Smart Concept #1, ktoré má byť blízke sériovému vozidlu.

Nie je tomu až tak dávno, čo mala značka Smart, vtedy patriaca do koncernu Daimler, existenčné problémy. V roku 2019 ju však zachránilo vytvorenie spoločného podniku koncernov Daimler a Geely (50:50).

Obe spoločnosti sa pritom dohodli, že dizajn novej generácie elektromobilov Smart bude navrhovať celosvetová sieť divízie Mercedes-Benz Design. Čínske Geely a jeho globálne inžinierske centrá zas majú na starosti oblasť vývoja. Nové vozidlá sa budú vyrábať v novom čínskom závode, odkiaľ sa budú distribuovať na globálny trh.

Krátko po oznámení spoločného podniku sa Smart stal čisto elektrickou značkou, keď boli z ponuky stiahnuté modely so spaľovacím motorom. No a Smart Concept #1 je predzvesťou prvého elektromobilu značky novej generácie, ktorý má byť blízky sériovému modelu, uvádza Daimler vo svojej tlačovej správe.

Smart Concept #1

Smart Concept #1 je postavený na platforme určenej špeciálne pre plne elektrické batériové vozidlá, vďaka čomu má podľa výrobcu poskytnúť priestor na nohy a lakte na úrovni vozidiel z vyšších segmentov. Koncept disponuje rozmermi 4 290/1 910/1 698 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvorom 2 750 mm. Dĺžkou sa tak radí do segmentu B, rázvorom do segmentu C a šírkou skôr do segmentu D. Takže tu máme zaujímavý „triedny“ mix. Sme preto zvedaví na finálne rozmery 5-miestneho sériového vozidla, najmä na jeho šírku.

Dedikovaná platforma však nemá priniesť len zaujímavú priestorovú ponuku, ale podľa Daimleru aj „dlhú životnosť batérie, funkcie rýchleho nabíjania či pestrú paletu softvérových aktualizácií vozidla na diaľku“ (OTA). Nová generácia elektromobilov značky Smart má pritom disponovať výkonným centrálnym počítačom, ktorý ovláda štyri hlavné oblasti: infotainment, asistenčné systémy vodiča, e-mobility funkcie a architektúru pre elektrické/elektronické vozidlá (E/E). Vďaka tomu má byť možné pravidelne aktualizovať 75 % všetkých riadiacich jednotiek.

Daimler tiež informuje, že nová čisto elektrická éra značky Smart prinesie „prepojené, prvotriedne batériové vozidlá, ktoré sú určené pre náročných zákazníkov“. To naznačuje, že nepôjde o masové elektromobily zamerané na cenovú dostupnosť. Nuž, uvidíme. Snáď sa dočkáme aj „jednoduchších“ menších modelov za rozumnú cenu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MINI potvrdilo 2 nové elektromobily. Pôjde o crossovery
Čínske Geely chystá e-mobility ofenzívu vďaka novej platforme a „2-miliónovej“ batérii
Daimler/Mercedes po spaľovacích motoroch a vodíkových osobných autách ukončil aj vývoj plug-in hybridov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár