Smart predstavil elektromobil novej generácie. Ponúkne nadštandardný výkon, dojazd aj priestor

3

Značka Smart, ktorej pred pár rokmi hrozil zánik, predstavila úplne nový elektromobil Smart #1, ktorý stelesňuje jej „obrodu“. Ide pritom o úplne iné vozidlo, na aké sme boli doteraz v rámci značky zvyknutí. Ponúka totiž nadštandardný výkon, dojazd aj priestor.

Značka Smart mala neistý osud, predtým ako spoločnosti Daimler a Geely v roku 2019 oznámili založenie spoločného podniku, v rámci ktorého si rozdelili podiel v tejto automobilke na polovicu. Ohlásili pritom, že Smart sa stane čisto elektrickou značkou a že Daimler bude mať na starosti dizajn a čínsky koncern Geely vývoj nových elektromobilov Smart. No a prvým modelom, ktorý vzišiel z tejto spolupráce, je Smart #1.

Rozmery a batožinový priestor

Rozmery 4 270 x 1 822 x 1 636 mm a rázvor 2 750 mm radia nový Smart medzi „kompakty“ (segment C). Čo sa týka batožinového priestoru, výrobca uvádza hodnoty 273 až 411 l (zrejme v závislosti od polohy posúvateľného zadného radu sedadiel) v prípade zadného kufra a 15 l v rámci predného kufra/“frunku“.

smart #1

Zdroj: Smart

Pohonný systém

Zdá sa, že Smart #1 by mohol prísť na trh vo viacerých verziách (min. v dvoch). Výrobca však zatiaľ spomína len špecifikácie variantu, ktorý sa ukáže ako prvý. Ten ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 200 kW, krútiaci moment 343 Nm či maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Batéria, dojazd a nabíjanie

Novinka bude vybavená li-ion batériou s chémiou NMC a kapacitou 66 kWh. Zabezpečiť má dojazd 420 až 440 km podľa cyklu WLTP. Podporovať bude DC nabíjanie maximálnym výkonom 150 kW, pričom sa má za ideálnych podmienok nabiť z 10 na 80 % za menej ako 30 min. V prípade AC nabíjania spomína Smart výkon až 22 kW, vďaka čomu sa má model #1 nabiť z 10 na 80 % do 3 hod.

V interiéri okrem iného nájdeme centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 12,8″, digitálny prístrojový panel vodiča s uhlopriečkou 9,2″ či head-up displej s uhlopriečkou 10″. Smart #1 bude naozaj „smart“, čoho dôkazom je aj podpora aktualizácií na diaľku (OTA), ktorá sa má týkať viac ako 75 % elektronických riadiacich jednotiek vozidla.

Smart vo svojej aktuálnej tlačovej správe nespomína termín príchodu svojej novinky na trh a ani jej cenu. Na ďalšie dôležité informácie si tak budeme musieť počkať.

Zdroj: Smart

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Fiat by mal byť ľudovou Teslou,“ hovorí šéf značky a avizuje 4 nové menšie modely
MINI potvrdilo 2 nové elektromobily. Pôjde o crossovery
Dacia pracuje na novej generácii cenovo dostupného elektromobilu Spring

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Túto správu štvrtý deň nikto nekomentoval. Tento Smart asi nikoho z nás nezaujal. Pritom mám pocit, že má tvár smutného žabiaka …..

  2. Lehce bych to osekal o fičury, které jsou v segmentu malých vozítek zbytečné a celkově spíš komplikují výrobu (tedy podle mých zkušenosti) a zamyslel bych se nad výškou spodní hrany zadních víka a jeho velikostí.
    Jinak, proč ne?

Pridajte komentár