Nový elektrický Smart #1 sa chystá na trh. Spoznali sme aj prvé predpredajné ceny

3

Značka Smart zažíva obrodu, pričom jej prvý elektromobil novej generácie Smart #1 sa už chystá na trh. Toto na  pomery značky nadštandardne veľké a výkonné vozidlo štartuje jej čisto elektrickú éru. A nedávno sme sa ohľadom tejto novinky dozvedeli ďalšie informácie, vrátane predpredajnej ceny na prvom trhu.

Rozmery 4 270 x 1 822 x 1 636 mm a rázvor 2 750 mm radia nový Smart medzi „kompakty“ (segment C). A na pomery značky je neštandardný aj výkon 200 kW či krútiaci moment 343 Nm. Batéria NMC s kapacitou 66 kWh má zabezpečiť dojazd 420 – 440 km podľa cyklu WLTP a podporovať DC nabíjanie maximálnym výkonom 150 kW (nabitie z 10 na 80 % za menej ako 30 min).

Z Číny aktuálne prichádzajú aj vďaka CarNewsChina správy, že neskôr sa tiež dočkáme výkonnejšej verzie „Brabus“ s dvoma elektromotormi a pohonom oboch náprav. Spomínaná verzia, ktorá príde na trh ako prvá, disponuje pohonom zadnej nápravy. A očakávať zrejme môžeme aj nižšie postavenú verziu.

Smart #1, ktorý je prvým výsledkom spoločného podniku automobiliek Mercedes-Benz a Geely (ten vlastnia obe spoločnosti v pomere 50:50), vyrástol na novej platforme čínskeho koncernu Geely, ktorá nesie označenie SEA. Tá je tiež základom nedávno predstaveného veľkého športového crossoveru Lotus Eletre.

Začne v Číne

Zdá sa, že úplne prvým trhom, kde je možné Smart #1 rezervovať, je Čína. Dostupné sú pritom 2 varianty s označením „Pro+“ a „Premium“. Obe verzie majú výkon 200 kW a batériu s kapacitou 66 kWh. O rozdieloch toho zatiaľ moc nevieme. Každopádne jedným z nich je technológia na báze karbidu kremíka, ktorou disponuje variant „Premium“. To sa prejaví vyššou efektivitou vyjadrenou aj vyšším dojazdom – 440 km oproti 420 km (WLTP).

Spoznali sme tiež údaje ohľadom záruky, ktorú ponúka výrobca v Číne, kde sa bude novinka vyrábať. Na vozidlo sa vzťahuje záruka 4 roky alebo 150 000 km a na batériu 8 rokov alebo 150 000 km.

Smart #1 je možné v rámci najväčšieho automobilového trhu už aj rezervovať. Avizovaná predpredajná cena je 190 000 RMB (cca 27 400 €) v prípade variantu Pro+, resp. 230 000 RMB (cca 31 000 €) v prípade variantu Premium. Finálne ceny majú byť oznámené v júni. Nás budú samozrejme zaujímať európske, resp. slovenské cenovky, ktoré zvyknú byť na starom kontinente podstatne vyššie ako v Číne, kde sa začne nový Smart predávať v 3. kvartáli tohto roku. Kedy sa dočkáme v Európe, Smart zatiaľ neprezradil.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé plne elektrické BMW radu 3 je určené pre Čínu. Dočkať by sa však mala aj Európa
Bude prvé elektrické Subaru lacnejšie ako jeho dvojička od Toyoty?
Novinky o blížiacom sa elektro-SUV Kia EV9, vrátane prvej zmienky o cene

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Už 12.04.2022 som napísal o predstavení Smartu #1:
    „Túto správu štvrtý deň nikto nekomentoval. Tento Smart asi nikoho z nás nezaujal. Pritom mám pocit, že má tvár smutného žabiaka ….. „. Zaujme Čínu a potom EU a ostatný svet?!

    • Áno, je to presne tak. Ten „pôvodný“ SMART je také milé zlaté „autíčko cililink“, s ktorým sa dá zaparkovať všade (napríklad kde autá parkujú pozdĺžne pri ceste a je tam trochu väčšia medzera, zaparkujete priečne, kolmo na cestu).
      Tento „nový“ nezaujal ničím, aspoň teda mňa nie. Nech sa na mňa neurazí, ale v dnešnej dobe je to iba „šedivý priemer“…

Pridajte komentár