Podarí sa vybudovať slovenskú národnú sieť nabíjacích staníc na 3. pokus?

5

Zrejme už dnes sme mohli využívať slovenskú národnú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily, avšak hospodárska súťaž o zhotoviteľa a prevádzkovateľa týchto staníc bola už 2-krát zrušená. A aktuálne hrozí, že nevyjde ani tretí pokus.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa už po tretíkrát snaží nájsť zhotoviteľa a prevádzkovateľa slovenskej národnej siete nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá. Nabíjacie stanice majú pritom vyrásť na 26 diaľničných odpočívadlách v 16 lokalitách.

slovenska narodna siet nabijacich stanic

Mapa slovenskej národnej siete nabíjacích staníc. Zdroj: RTVS

A to nie hocaké. Veď majú disponovať výkonom 150 až 350 kW. To znamená, že ide o tzv. ultra-rýchle nabíjacie stanice. Pre získanie predstavy o možnej rýchlosti nabíjania na takýchto nabíjačkách, uvádzame, že elektromobil Porsche Taycan, ktorý bude prvým modelom s podporou 350 kW nabíjania, získa na 350 kW nabíjačke dojazd 400 km len za 15 min nabíjania.

Aj preto je nám veľmi ľúto, že opätovne hrozí odklad budovania tejto siete. NDS naposledy zrušila hospodársku súťaž o zhotoviteľa a prevádzkovateľa nabíjacích staníc pred 2 rokmi. Podľa jej vyjadrenia malo byť dôvodom  „nedostatočné nastavenie špecifikácií“. Dôsledkom toho vraj nebola schopná posúdiť ponuky od dvoch súťažiacich subjektov (zdroj: RTVS).

Sťažnosť ohľadom transparentnosti súťaže

Aktuálne máme k dispozícii informácie, ktoré naznačujú, že by mohlo dôjsť už k 3. zrušeniu hospodárskej súťaže. NDS síce už vybrala víťaznú ponuku, avšak jeden zo súťažiacich subjektov vzniesol oficiálnu sťažnosť ohľadom diskriminačných podmienok súťaže a podozrenia z jej netransparentnosti.

Tá bola doručená aj Protimonopolnému úradu SR, ktorý sťažovateľovi zaslal nasledujúce stanovisko: „Vami popísané skutočnosti týkajúce sa predmetnej verejnej obchodnej súťaže môžu ovplyvniť intenzitu hospodárskej súťaže… Napriek vyššie uvedenému, úrad nezistil také skutočnosti, ktoré by v súčasnosti odôvodňovali začatie prešetrovania, resp. začatie správneho konania v zmysle ustanovení príslušných zákonov…

Protimonopolný úrad pritom ďalej dodáva: „Vzhľadom na uvedené si Vám dovoľujeme odporučiť naďalej komunikovať v tejto veci s vyššie uvedenými subjektmi (MH SR, NDS). Zároveň si dovoľujeme podotknúť, že subjektom, ktorý štandardne posudzuje podmienky konkrétnych verejných obstarávaní vo vzťahu k ich transparentnosti či nediskriminácii, je Úrad pre verejné obstarávanie.“

To teda znamená, že zrušenie 3. hospodárskej súťaže je stále v hre. Budeme dúfať, že z národnej siete nabíjacích staníc sa nestane podobná „sága“ ako napríklad v prípade diaľnice z Bratislavy do Košíc a že sa „nepredraží“ tak, ako býva u nás zvykom…

Zdroj titulného ilustračného obrázku: Greenway.sk

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský Greenway vybuduje 850 nabíjacích staníc v rámci strednej a východnej Európy
9 projektov, ktoré prinesú Európe a Slovensku obrovský počet nabíjacích staníc
Slovenská spoločnosť eJoin predstavila inovatívnu nabíjaciu stanicu pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ako vzdy. Nic sa tu nezmenilo. Slooovveennskooooooooo. je to vopred dohodnute a rozhodnute. Tu sa ziadna siet budovat nebude. Je potrebne slovakom predat tie tony spalovakov a tymto sposobom financovat vyvoj a vyrobu elektromobilov urcenych pre ine trhy. Je to tak jednoduche. Videli ste kolko reklam chodi v telke na elektromobily? Jedna. Na spalovaky? Ani ich nespocitam. Tak si spravte sami usudok o com to tu je. Predali nas vlastni.

  2. Presne tak ako s plnickami na CNG hlavne ze sa kazdy bije po hrudi ako mu zalezi na ekologii a skutek utek uz mali byt plnicky v kazdom okresnom meste ale hlavne ze platime emisne kontroly ktore su stale prisnejsie a stat sa na tom bali ale nerobi vobec nic mna by strasne zaujimalo kde koncia peniazky z tychto kontrol

Pridajte komentár