Slováci čoraz častejšie uprednostňujú same day delivery, teda doručenie v ten istý deň. Plánované nákupy sú mesačným záujmom približne 70 % zákazníkov a 42 % z nich ho potom realizuje online. Práve tu sa skrýva obrovský potenciál pre spoločnosti, ktoré umožňujú nákup tovaru online. Vo väčšine prípadov sú totiž ľudia ochotní priplatiť si za nákup, ak ho dostanú v ten istý deň. Tu však pre mnohé spoločnosti vzniká otázka. Dokážu zásielku doručiť zákazníkovi načas?
E-commerce rýchlo rastie, konkurenčná výhoda spočíva v rýchlosti doručenia
E-commerce neustále rastie. S príchodom smartfónov a internetového pripojenia je teraz objednávka otázkou niekoľkých kliknutí. Objednávku možno zadať 24 hodín denne, 7 dní v týždni a tovar je prakticky vždy k dispozícii. Jednou z konkurenčných výhod tak môže byť rýchlosť, s akou môžu maloobchodníci dodať tovar konečnému zákazníkovi. Rýchle doručenie nepoškodenej zásielky a profesionálne správanie kuriéra sa tak môže stať jedným z faktorov, vďaka ktorým sa zákazníci budú vracať.
Pre mnohé spoločnosti je lepšie využiť na doručenie skúseného dopravcu
Pre niektoré spoločnosti nemá zmysel udržiavať vozový park vlastných vozidiel. Ak ide o narýchlo zadané objednávky a vozidlá by väčšinu času stáli, toto riešenie by mohlo byť skôr nerentabilné. Spoločnosti, ktoré si ponechávajú niektoré vozidlá na doručovanie, niekedy zápasia s nedostatočným pokrytím v čase špičky. Pohyb po meste môže byť v čase najväčšej záťaže skutočným problémom.
S dobrou aplikáciou bude doručovanie jednoduché
Mestská logistika je rýchlo sa rozvíjajúce odvetvie a rovnako aj doručovanie na poslednej míli. Na trhu je prepravca s názvom DODO, ktorý sa špecializuje práve na poslednú míľu, t. j. doručovanie zásielok konečnému zákazníkovi. Na efektívne doručovanie a pohyb po meste používajú kuriéri spoločnosti DODO špeciálnu aplikáciu GAIA, ktorú vyvinula samotná spoločnosť. Pomáha pri komunikácii s dispečingom a zákazníkmi, podporuje všetky typy platieb a dokáže optimalizovať trasu kuriérov tak, aby zásielky nemali meškanie. A spoločnosť myslí aj na udržateľnosť. Až 97 % vozového parku tvoria vozidlá na CNG.
Slovenskí zákazníci uprednostňujú rýchle, ideálne ešte v ten istý deň doručenie. Spoločnosti by preto mali na túto skutočnosť reagovať a zabezpečiť si prepravcu, ktorý sa špecializuje na doručovanie na poslednú míľu.
Zdroj: Inzercia
2 komentáre
A hodte mi to priamo do kóje A666-666.
Nasadím 3D brýle, objednám, dovezú, zahrám hru na novom priestore, povozím sa v novom virtuálnom aute čo aj lieta…
Nikdy som nemyslel, že sci-fi filmy mojej doby sa splnia. Napríklad taká Idiocracy 🙂
Neviem, či tu bude dostatočne účinné nasadiť elektrovozidlá s autopilotom, alebo skôr drony. Asi tie drony. Ale kedy, to je iná otázka. určite nie zajtra alebo „od pondelka“! 🙂
P.S. kto by nechcel doručenie obratom, ale kto je schopný a ochotný aj zaplatiť za drahšie doručenie obratom?! 🙂