Mladoboleslavská automobilka privezie na autosalón do Ženevy úplne nový hybridný koncept Škoda Vision X. Kompaktné SUV je zaujímavé aj tým, že k svojmu pohonu využíva elektrinu, benzín a zemný plyn (CNG).
Škoda Vision X je prvým hybridný modelom značky poháňaný benzínom, CNG a elektrickou energiou. A taktiež aj prvým modelom s pohonom oboch náprav, ktorý nevyužíva kardanový hriadeľ.
Špecifická pohonná jednotka
Najpodstatnejšiu časť hybridnej pohonnej jednotky tvorí 1,5 litrový motor TSI G-TEC, ktorý bol špeciálne navrhnutý pre spaľovanie CNG, resp. benzínu. V rámci prevádzky na CNG dosahuje výkon 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. CNG nádrže sa nachádzajú pod zadnými sedačkami a za zadnou nápravou.
K spaľovaciemu motoru poháňajúcemu prednú nápravu sa v prípade potreby pripája elektromotor s krútiacim momentom 70 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Napríklad pri rýchlejšej akcelerácií alebo na nespevnenom povrchu kvôli lepšej trakcii. Hlavný elektromotor je dopovaný kompaktnými Li-Ion batériami (48V), ktoré sú nabíjané počas jazdy prostredníctvom rekuperovanej energie. Koncept prejde čisto na elektrickú energiu 2 km.
Agilnejší, ekologickejší a cenovo dostupnejší
„Autá na CNG sú čisté a cenovo výhodné. A hybridný pohon predstavuje pre našich zákazníkov vstup do bezemisnej mobility,“ hovorí šéf technického vývoja Škody, Christian Strube.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Semi “drví” asfalt a podľa Daimleru popiera zákony fyziky | VIDEO
EÚ chce 10 až 20 “Gigafactory”. Jedna z nich by mohla vyrásť pri Nitre
Skvelý nápad Telekomu! Svoje rozvodné skrine premení na nabíjacie stanice
Škoda Vision X dokáže jazdiť s pohonom prednej či zadnej nápravy, ako aj oboch súčasne. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Dojazd na jedno natankovanie benzínu/CNG je 650 km. Emisie CO2 sa pohybujú okolo úrovne 89 g/km.
Zdroj: Škoda