Už o pár dní nám česká automobilka odhalí koncept plug-in hybridného hot hatch-a Škoda Vision RS. Ten sa stane základom pre budúce športové modely značky. Budúcnosť výkonných, športovo ladených „Škodoviek“ je tak pravdepodobne elektrifikovaná.
Zdá sa, že Škoda začína napĺňať slová svojich predstaviteľov z nedávnej minulosti. Aj keď zatiaľ len v podobe konceptu. Tí totiž viackrát povedali, že športovo ladené modely Škoda „RS“ by mali byť elektrifikované. Špecifikácie plug-in hybridného konceptu naznačujú, že jeho pohon by sa mohol dostať do sériových modelov.
Škoda Vision RS – špecifikácie
Plug-in hybridná štúdia Škoda Vision RS využíva na svoj pohon 1,5-litrový benzínový motor TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor o výkone 75 kW (102 k). Celkový systémový výkon pohonnej jednotky je 180 kW (245 k). Tá sa postará o zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy. Škoda uvádza aj tzv. pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h, ktoré zvládne za 8,9 s.
13 kWh a 70 km
„Dopovanie“ elektromotora má na svedomí Li-Ion batéria s kapacitou 13 kWh. Tá zabezpečí konceptu elektrický dojazd 70 km a priemerné emisie CO2 33g/km. Výrobca neuvádza podľa akej normy boli tieto údaje vypočítané. Vzhľadom na ich hodnoty sa však dá predpokladať, že na základe zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.
Nabíjanie
Batéria plug-in hybridu sa dá nabiť za 2,5 hodiny. Ide to aj prostredníctvom bežnej zásuvky, v tomto prípade to však trvá dlhšie. Škoda ale neuvádza ako dlho. Batéria sa dá taktiež nabíjať za jazdy, prostredníctvom rekuperačného systému.
Funkčný lak a karbón
Štúdia Škoda Vision RS dostala špeciálny biely lak s obsahom xyrallicových kryštálov, vďaka čomu „chytá“ modrastý odtieň. Skladá sa z troch vrstiev s obsahom organických zložiek, ktoré dokážu odrážať teplo. Tým znižujú teplotu v kabíne.
Na vozidle nájdeme aj množstvo prvkov z karbónu. Napríklad masku chladiča, predný a zadný spojler, vonkajšie spätné zrkadlá, bočné prahy či zadný difúzor.
Pretekársky volant a vegánske materiály
Volant plug-in hybridného hot hatch-a Škoda Vision RS nesie dizajn závodných špeciálov značky. Ten je rovnako ako zvyšok interiéru potiahnutý unikátnym materiálom so štruktúrou mini-trojuholníkov.
Škoda kládla v prípade športového konceptu dôraz aj na ekológiu výroby a použitých materiálov. Karbón je vyrobený z plne recyklovateľného polyesteru. Použitá bola koža Alcantara, ktorá je syntetická, a teda vegánska. Koberce sú vyrobené z vlákien listov ananásovníka.
Škoda Vision RS sa nám oficiálne odhalí na blížiacom sa autosalóne v Paríži. Ten sa začína 4. októbra.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda investuje 2 miliardy € do elektromobility. Čoho všetkého sa dočkáme?
Škoda už testuje nástupcu Rapidu. V hre CNG a hybrid | špionážne foto
Hybridná Škoda Octavia G-TEC dostáva výkonnejší a šetrnejší pohon
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Škoda