Škoda predstavila plug-in hybrid, z ktorého bude vychádzať nástupca Rapidu a modely RS

0

Česká automobilka odhalila v predpremiére na autosalóne v Paríží krásny plug-in hybridný koncept Škoda Vision RS. Po dizajnovej stránke z neho bude vychádzať nástupca kompaktného hatchbacku Rapid. Jeho technika nám zas ponúka pohľad do budúcnosti športových modelov “RS”.

Škoda to myslí s elektromobilitou naozaj vážne. Najnovším dôkazom je koncepčný model Škoda Vision RS, ktorého plug-in hybridnú pohonnú jednotku dostanú budúce športové modely radu “RS”. Tie tak budú nielen výkonné, ale aj ekologické a “ekonomické”, pričom umožnia jazdu čisto na elektrinu.

Čo sa týka dizajnu Škody Vision RS, budeme dúfať, že nástupca modelu Rapid sa bude podobať na koncept najviac, ako sa bude dať. Vďaka nemu sme spoznali aj možné rozmery a objem kufra novej “Rapidky”, ktorá však bude niesť nové meno.

Zaujímavé rozmery

Koncept disponuje rozmermi 4 356 x 1 810 x 1 431 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 650 mm. S výnimkou výšky by mohol nástupca modelu Rapid disponovať podobnými, ak nie rovnakými rozmermi. Realistický sa zdá byť aj objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje hodnotu 430 l. 

Špecifikácie

Plug-in hybridná štúdia Škoda Vision RS využíva na svoj pohon 1,5-litrový benzínový motor TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor o výkone 75 kW (102 k). Celkový systémový výkon pohonnej jednotky je 180 kW (245 k). Tá sa postará za pomoci 6-st. automatickej prevodovky DSG o zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy. Škoda uvádza aj tzv. pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h, ktoré zvládne za 8,9 s. Maximálna rýchlosť vozidla je 210 km/h.

Elektrický dojazd 70 km

“Dopovanie” elektromotora má na svedomí Li-Ion batéria s kapacitou 13 kWh. Disponibilných je však len 9,9 kWh. Akumulátor zabezpečí konceptu elektrický dojazd 70 km a priemerné emisie CO2 33g/km. Výrobca neuvádza podľa akej normy boli tieto údaje vypočítané. Vzhľadom na ich hodnoty sa však dá predpokladať, že na základe zastaralého “optimistického” cyklu NEDC.

Nabije sa za 2,5 hodiny

Batéria plug-in hybridu sa dá nabiť za 2,5 hodiny. Ide to aj prostredníctvom bežnej zásuvky, v tomto prípade to však trvá dlhšie. Škoda ale neuvádza ako dlho. Batéria sa dá taktiež nabíjať za jazdy, prostredníctvom rekuperačného systému.

Jazdné režimy

Škoda Vison RS ponúka na výber 3 jazdné režimy:

  • Normal – pre hybridnú jazdu s využitím benzínového aj elektrického motora.
  • EV – pre jazdu čisto na elektrickú energiu, a to až do vzdialenosti 70 km.
  • Sport – pre športovú jazdu, napr. na okruhu, pričom je využitý maximálny výkonom hybridnej pohonnej jednotky.

Permanentné pripojenie k internetu

Škoda Vision RS je trvalo pripojená k sieti internet. Vďaka tomu budú môcť zákazníci využívať množstvo online služieb spadajúcich pod “Škoda Connect”. K dispozícii bude napríklad hlasový asistent Alexa od spoločnosti Amazon.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda investuje 2 miliardy € do elektromobility. Čoho sa dočkáme?
Škoda chystá 5 elektromobilov. Akých modelov sa dočkáme?
Novinky o e-SUV Škoda Vision E: Avizovaná cena, dojazd a verzia RS

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Škoda

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!