Tajné oddelenie Škody: Ako prebieha vývoj elektromobilu Vision iV?

3

Jedno z najutajovanejších oddelení automobilky Škoda sa zaoberá výrobou prototypov a modelov. Vznikajú v ňom prvé exempláre vozidiel, ktoré sa objavia na cestách až o niekoľko rokov. Toto oddelenie, známe pod skratkou EGV, sa aktuálne rozhodlo vyjsť z úplného utajenia. Svoju činnosť pritom prezentuje prostredníctvom  vozidla zahaleného do plachty. Napriek tomu je jasné, že ide o elektromobil Škoda Vision iV, ktorého sériová podoba bude odhalená v roku 2020.

V rámci oddelenia EGV pracuje 330 ľudí, ktorí pôsobia v závodoch v Mladej Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Na počiatku jeho činnosti je vízia nového vozidla a hlinený model v reálnej veľkosti. Začínajú sa tvoriť virtuálne prezentácie, pričom model prechádza 3D skenovaním, čo je základom pre vznik tzv. tvrdého modelu. Ten vyzerá presne ako budúce auto, aj keď ním ani zďaleka nie je.

Vývoj vozidla prebieha do značnej miery „virtuálne“. Hlinený model je prevedený pomocou skenera do 3D dát. Vzniknú tak „virtuálne prezentácie“, ktoré umožňujú zobraziť každý detail, simulovať výhľady z vozidla a ergonómiu interiéru. Všetky úpravy a zmeny pritom prebiehajú na digitálnej úrovni.

Fáza výroby prototypov

Potom nasleduje fáza výroby prototypov a ich testovanie. Konštruovanie prebieha na základe presných plôch exteriéru a interiéru. Tieto dáta prevezmú pracovníci oddelenia EGV, aby mohli vytvoriť pojazdný prototyp, ktorý bude vyrobený reálnymi výrobnými postupmi.

Tímy EGV stanovujú technologické postupy a technológie, konštruujú a zaisťujú prípravky a náradie pre výrobu prototypu, objednávajú a vyrábajú všetky potrebné diely, plánujú výrobný postup či softvérové riešenia. Diely karosérie sa lisujú z plechu, pričom k jej zostaveniu sa používajú ručné aj robotické pracoviská. Niektoré diely sa vyrábajú pomocou 3D tlačiarne.

Nasleduje montáž prototypu. Najskôr sa nasadí karoséria na podvozok, potom sa namontuje kokpit a zapája elektronika. Po zmontovaní sa nahrá softvér a nakalibrujú asistenčné systémy. Po záverečnej kontrole je prototyp pripravený na testovanie.

V rámci každého nového modelu pritom vznikajú desiatky karosérií a testovacích prototypov. Než sa dostane model do sériovej výroby, prototypy najazdia vyše 2 mil. km v najrôznejších podmienkach. Na základe týchto testov môže dôjsť k úprave vozidla. Keď si testovacie vozidlá splnia svoje úlohy, čaká ich väčšinou recyklácia.

Veríme, že vývoj kompaktného elektrického crossoveru, ktorý vzíde z konceptu Škoda Vision iV, ide podľa plánu a dočkáme sa tak budúcoročného predstavia jeho sériovej verzie a čo najskoršieho spustenia výroby a dodávok zákazníkom.

 Zdroj: Tlačová správa (Škoda)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Test elektromobilu Škoda Vision iV, ktorý má blízko sériovému vozidlu
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Nová Škoda Octavia s plug-in hybridným pohonom ponúkne e-dojazd 55 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár