Škoda už zrejme testuje svoje elektrické SUV „preoblečené“ za VW Tiguan

6

Testovacie prototypy chystaných elektromobilov, ktoré sa preháňajú po cestách, vždy potešia, keďže predznamenávajú príchod sériovej verzie. Navyše nám môžu poskytnúť predstavu o dizajne. To by však nemalo platiť o „testovacej mule“ elektrického SUV, ktoré vzíde z konceptu Škoda Vision iV.

Ako už vieme, Škoda chystá kompaktné elektrické SUV/crossover, ktoré vzniklo na základoch koncernovej platformy MEB. Vychádzať bude pritom z odvážneho konceptu Škoda Vision iV. Ten sa bude vyrábať v Mladej Boleslavi, pričom Škoda sa na jeho produkciu pripravuje už od leta.

Z výrobných liniek by mal začať schádzať budúci rok. A napríklad v Nórsku si je možné tento elektromobil už zarezervovať. Zatiaľ však nepoznáme ani jeho predprodukčnú podobu. S jej odhalením nám žiaľ nepomohli ani  možné testovacie „prototypy“, ktoré by sa už mali preháňať po cestách.

Fotografie od Carscoops totiž naznačujú, že Škoda testuje svoju pripravovanú novinku „v koži“ koncernového modelu Volkswagen Tiguan. Dôkazom má byť české evidenčné číslo s rámom, na ktorom sa nachádzajú nápisy Škoda či „skoda-auto.cz“.

Je pritom jasné, že ide o elektrické vozidlo. Svedčia o tom napríklad nápisy „elektrofahrzeug“ (elektromobil), neprítomnosť koncovky výfuku či spodná časť vozidla, v rámci ktorej je s najväčšou pravdepodobnosťou „doinštalovaná“ batéria. Zdá sa pritom, že kvôli nej bolo nutné predlžiť rázvor vozidla, čo naznačuje línia, ktorá sa tiahne od B-stĺpika.

Očakávaní koncernoví súrodenci

No a ak by napriek spomínaným značkám nešlo o tzv. testovacou mulu Škody Vision iV, s najväčšou pravdepodobnosťou by to bola testovacia mula koncernového súrodenca tohto modelu – Volkswagen ID. Crozz (koncepčný názov) / ID.4 (predpokladaný názov).

Obe spomínané elektrické SUV vyrastú na rovnakej platforme, pričom ponúknu podobnú ak nie identickú techniku. Koncepčné vozidlá naznačujú, že by sme sa mali dočkať batérií s kapacitou cez 80 kWh, ktoré zabezpečia dojazd okolo 500 km.

Výrobcovia však zrejme ponúknu  aj „nižšie“ verzie s menšou batériou a výkonom. Koncepty boli pritom vybavené dvoma elektromotormi (každý na jednej náprave) s celkovým výkonom 225 kW. Svojou veľkosťou sa  budú tieto modely pohybovať okolo strednej triedy. Koncernovú rodinu kompaktných elektrických SUV by mal navyše doplniť model SEAT/Cupra Tavascan.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Test elektromobilu Škoda Vision iV, ktorý má blízko sériovému vozidlu
Elektromobil Škoda Citigoe iV by mohol v SR vyjsť na 9 590 €, ale…
Škoda: „10 e-áut do roku 2022.“ Aké modely očakávať?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Dobrá rada pán redaktor. V Tescu zháňajú triediča zeleniny. Pravopis sa neučí na fakulte, ale na základnej škole prvý stupeň.
    Ide to s vami „novinármi “ dolu vodou.

  2. Ale no tak… Priznam sa, že aj mne to trhá oči aj uši, keď vidím chyby na portáloch EV v spojitosti s batériami: v í, z viacerých batéríí atď.. Keďže to máme také jednoduché Bernolákovské – píš ako počuješ, tieto dlhé a krátke mäkké i by mohli zvládať aj technici 😉 Ale predsa len to tu nieje jazykové okienko a dôležitý je obsah..
    Vážený autor, napriek všetkým vtipom sme vám vďační aj vám milí ostatní novinári za vašu prácu a snahu hľadať pre nás lenivých čitateľov zaujímavé novinky a hlavne pravdu.

Pridajte komentár