Toto je prvý plug-in hybrid od Škody. Ponúkne elektrický dojazd 55 km

3

Škoda predstavila spoločne s elektromobilom Citigoe iV aj svoj prvý plug-in hybrid – Škoda Superb iV. Ide o známy sedan strednej triedy po facelifte, v ktorého útrobách nájdeme aj Li-ion batériu a elektromotor.

Bratislava zažila počas jedného dňa hneď dve svetové premiéry. Potešujúce je, že oba predstavené modely disponujú (aj) elektrifikovanou pohonnou jednotkou. V modeli Škoda Superb iV pritom nájdeme koncernový plug-in hybridný systém, ktorý využíva aj Volkswagen Passat GTE.

Výkon

Pod „kapotou“ Superbu iV nájdeme 1,4-litrový 4-valec TSI s výkonom 115 kW (156 k) a elektromotor s výkonom 85 kW (116 k). Celkový systémový výkon pohonnej jednotky pritom činí 160 kW (218 k), maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 400 Nm. Pohonná jednotka je spriahnutá so 6 st. automatickou prevodovkou DSG.

Batéria a dojazd

O elektrický dojazd 55 km (WLTP) sa postará 13 kWh Li-ion batéria, ktorá je uložená v podlahe pred zadnou nápravou. Celkový dojazd v hybridnom režime má byť 850 km, a to aj vďaka 50 litrovej nádrži na benzín. Priemerné emisie CO2 by nemali podľa predbežných meraní v rámci cyklu WLTP prekročiť 40 g/km. Elektrická časť pohonnej jednotky si ukrojí z objemu batožinového priestoru až 140 l (sedan – 485 l), resp. 150 l (combi – 510 l).

Nabíjanie

Škoda Superb iV sa má z bežnej zásuvky „pohodlne“ nabiť počas noci. Za pomoci wallboxu s výkonom 3,6 kW to trvá 3 a pol hodiny. Nabíjací port je integrovaný v rámci masky chladiča. Batériu je tiež možné nabíjať počas jazdy prostredníctvom spaľovacieho motora či pomocou rekuperácie brzdnej energie.

Odlišnosti plug-in hybridnej verzie

Okrem pohonnej jednotky a menšieho kufra sa Superb iV líši od konvenčnej verzie aj ďalšími vecami. Najväčší dostupný dotykový displej (10,25″) nájdeme v rámci plug-in hybridu už v štandardnej výbave. Ten pritom zobrazuje informácie, ktoré sú špecifické pre jeho pohonnú jednotku (kapacita batérie, elektrický dojazd, mapa nabíjacích staníc…).

Pomocou aplikácie e-Manager je možné v rámci infotainmentu nastaviť časový profil, ktorý ešte pred započatím jazdy zapne klimatizáciu či spustí nabíjanie. Plug-in hybrid má navyše aj zvukový generátor E-noise, ktorého cieľom je ochrana chodcov pri tichej jazde na elektrický pohon pri nízkych rýchlostiach.

Škoda Superb iV ponúka aj 3 jazdné režimy. Čisto elektrický (len batériový pohon), hybridný (zameraný na efektivitu) a Sport (využitie maximálneho výkonu).

Výroba prvého plug-in hybridu značky Škoda začne na jeseň tohto roku. Na trh sa pritom dostane začiatkom toho budúce. Cenu nám česká automobilka zatiaľ neprezradila. Podľa neoficiálnych informácií by mal Superb iV štartovať na sume okolo 1 milióna Kč, čo je v prepočte takmer 39 000 €.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia chystá výrobu 1. „slovenského“ PHEV aj „konkurenta“ Tesly Model 3
Plug-in hybridy BMW dostanú batérie novej technológie, čím si polepšia na e-dojazde
Opel predstavil svoj prvý plug-in hybrid. Plne elektrická Corsa už onedlho

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Business service koncernová mašinéria v praxi:
    záruku to vydrží a nešťastník,čo to kúpi po menežerovi bude prekvapený servisnými nákladmi.
    Malý turbomotor s priamym vstrekovaním a s DSG v hybridnom systéme už hocijaký garážmajster nezvládne.

Pridajte komentár