Škoda sa v spolupráci s partnermi podieľa na vývoji plne elektrického rally automobilu Škoda RE-X1 Kreisel. Ten ponúka vyšší výkon ako pôvodný spaľovací model, pričom jeho pohonný systém zabezpečil ambiciózny e-mobility startup Kreisel Electric. A Škoda teraz prezradila viac detailov o chystanom rally elektromobile.
Elektrické rally vozidlá sú jedným z dôkazov napredovania technológie elektrického pohonu, ktorý preniká do všetkých oblastí mobility a čoraz viac aj do motoršportu. Koncom minulého roka sme pritom informovali, že na rally cesty sa chystá elektromobil Škoda Fabia RE-X1. Ten stále prechádza vývojom, pričom aktuálna verzia nesie meno Škoda RE-X1 Kreisel.
Dodatok Kreisel sa v názve nenachádza náhodne, nakoľko za pohonným systémom vozidla stojí nádejný rakúsky startup Kreisel Electric, ktorý začínal prestavbami konvenčných áut na elektromobily (napr. Mercedes-Benz triedy G pre Arnolda Schwarzenegerra) a ktorý sa realizuje aj v rámci vývoja a výroby batérií. Jeho ambície pritom stále rastú.
Známe špecifikácie
Škoda RE-X1 Kreisel vychádza z úspešného rally špeciálu Škoda Fabia Rally2 evo, ktorý bol upravený tak, aby mohol prijať plne elektrický pohonný systém od Kreisel Electric. Ten je pritom výkonnejší ako v prípade pôvodného modelu so spaľovacím motorom.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Elektromobil totiž ponúka výkon 260 kW a krútiaci moment 600 Nm, zatiaľ čo model Fabia Rally2 evo disponuje výkonom 214 kW a krútiacim momentom 425 Nm vďaka turbomotoru s objemom 1,6 l. O dopovanie dvoch elektromotorov sa stará do podlahy integrovaná vysokovýkonná li-ion batéria s kapacitou 52,5 kWh, napätím až 860 V a kvapalinovým chladením.
Konateľ spoločnosti Kreisel Electric, Philipp Kreisel, na margo spolupráce so Škodou uviedol, že s ňou zdieľajú nielen víziu udržateľnej budúcnosti motoršportu, ale sledujú aj rovnakú stratégiu, ktorá spočíva v prenose technológií a technických riešení zo závodných do cestných vozidiel.
Kreisel Electric sa teda chce angažovať aj v rámci bežnej elektromobility, pričom Škoda RE-X1 Kreisel je jedným z prostriedkov na dosiahnutie ďalších cieľov. Rakúsky startup pritom pre tento rally elektromobil vyvinul aj ultra-rýchlu nabíjaciu stanicu s výkonom 200 kW.
Škoda RE-X1 Kreisel už bola homologovaná rakúskou asociáciou AMF a svoj závodný debut zažije v rámci Majstrovstiev Rakúska v rally, a to v júni budúceho roka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila novú stratégiu. Chystá min. 3 elektromobily, ktoré budú lacnejšie ako Enyaq
Elektrický Ford Fiesta „Projekt E“ je rýchlejší ako F1 a Tesla Roadster 2
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
4 komentáre
…hnonline.sk/novinky/4465906-hrozi-po-dieselgate-kauza-elektrogate-vedci-kritizuju-zle-vypocty-emisii-elektro…
https://www.teslamagazin.sk/elektromobily-emisie-podozriva-studia-iastec/
…youtu.be/NkDdMtmNJ…
Celkom ma zaujalo, že firma založená v roku 2014, ktorá má už dávno za sebou napríklad špičkovú prestavbu Škoda Yeti na EV (2015) je startup? Mimochodom táto spoločnosť je príkladom špičkového inžinierstva a nedostatočného rizikového financovania. V USA alebo Číne by rástli podstatne rýchlejšie. Bohužiaľ takto mrháme talentami v Európe. A odovzdávame líderstvo vo výrobe EV Číne.