Škoda predstavila rally elektromobil. Jeho technológie sa môžu dostať do bežných áut

4

Škoda sa v spolupráci s partnermi podieľa na vývoji plne elektrického rally automobilu Škoda RE-X1 Kreisel. Ten ponúka vyšší výkon ako pôvodný spaľovací model, pričom jeho pohonný systém zabezpečil ambiciózny e-mobility startup Kreisel Electric. A Škoda teraz prezradila viac detailov o chystanom rally elektromobile.

Elektrické rally vozidlá sú jedným z dôkazov napredovania technológie elektrického pohonu, ktorý preniká do všetkých oblastí mobility a čoraz viac aj do motoršportu. Koncom minulého roka sme pritom informovali, že na rally cesty sa chystá elektromobil Škoda Fabia RE-X1. Ten stále prechádza vývojom, pričom aktuálna verzia nesie meno Škoda RE-X1 Kreisel.

Dodatok Kreisel sa v názve nenachádza náhodne, nakoľko za pohonným systémom vozidla stojí nádejný rakúsky startup Kreisel Electric, ktorý začínal prestavbami konvenčných áut na elektromobily (napr. Mercedes-Benz triedy G pre Arnolda Schwarzenegerra) a ktorý sa realizuje aj v rámci vývoja a výroby batérií. Jeho ambície pritom stále rastú.

Známe špecifikácie

Škoda RE-X1 Kreisel vychádza z úspešného rally špeciálu Škoda Fabia Rally2 evo, ktorý bol upravený tak, aby mohol prijať plne elektrický pohonný systém od Kreisel Electric. Ten je pritom výkonnejší ako v prípade pôvodného modelu so spaľovacím motorom.

Elektromobil totiž ponúka výkon 260 kW a krútiaci moment 600 Nm, zatiaľ čo model Fabia Rally2 evo disponuje výkonom 214 kW a krútiacim momentom 425 Nm vďaka turbomotoru s objemom 1,6 l. O dopovanie dvoch elektromotorov sa stará do podlahy integrovaná vysokovýkonná li-ion batéria s kapacitou 52,5 kWh, napätím až 860 V a kvapalinovým chladením.

Konateľ spoločnosti Kreisel Electric, Philipp Kreisel, na margo spolupráce so Škodou uviedol, že s ňou zdieľajú nielen víziu udržateľnej budúcnosti motoršportu, ale sledujú aj rovnakú stratégiu, ktorá spočíva v prenose technológií a technických riešení zo závodných do cestných vozidiel.

Kreisel Electric sa teda chce angažovať aj v rámci bežnej elektromobility, pričom Škoda RE-X1 Kreisel je jedným z prostriedkov na dosiahnutie ďalších cieľov. Rakúsky startup pritom pre tento rally elektromobil vyvinul aj ultra-rýchlu nabíjaciu stanicu s výkonom 200 kW.

Škoda RE-X1 Kreisel už bola homologovaná rakúskou asociáciou AMF a svoj závodný debut zažije v rámci Majstrovstiev Rakúska v rally, a to v júni budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila novú stratégiu. Chystá min. 3 elektromobily, ktoré budú lacnejšie ako Enyaq
Elektrický Ford Fiesta „Projekt E“ je rýchlejší ako F1 a Tesla Roadster 2
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Celkom ma zaujalo, že firma založená v roku 2014, ktorá má už dávno za sebou napríklad špičkovú prestavbu Škoda Yeti na EV (2015) je startup? Mimochodom táto spoločnosť je príkladom špičkového inžinierstva a nedostatočného rizikového financovania. V USA alebo Číne by rástli podstatne rýchlejšie. Bohužiaľ takto mrháme talentami v Európe. A odovzdávame líderstvo vo výrobe EV Číne.

Pridajte komentár