Automobilka Škoda v rámci svojho e-mobility ekosystému na Slovensku zavádza aj nabíjaciu službu Škoda Powerpass. Tá umožní zjednodušené nabíjanie ako u nás, tak aj v Európe, a to aj vo vlajkovej sieti ultrarýchlych nabíjacích staníc Ionity. Aké sú ceny nabíjania a mesačných programov?
Služba Škoda Powerpass umožní slovenským zákazníkom českej automobilky zjednodušený prístup k viac ako 820 nabíjacím staniciam na Slovensku a vyše 200 000 nabíjacím staniciam v celkovo 24 európskych krajinách. A to prostredníctvom jedinej RFID karty alebo mobilnej aplikácie, pričom vyúčtovanie využitých nabíjacích služieb prebehne raz mesačne.
Ceny za nabíjanie v rámci jednotlivých sietí sú zazmluvnené a zákazník si ich vie pozrieť vopred. K dispozícii sú aj informácie o zahrnutých nabíjacích sieťach či ich nabíjacích staniciach, vrátane výkonu, pričom si je možné vopred naplánovať vhodnú trasu pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti.
V siete Škoda Powerpass sú v rámci Slovenska zahrnutí aj dvaja naši najväčší poskytovatelia nabíjacích služieb – ZSE a Greenway. A k dispozícii je napr. aj „celoeurópska“ sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc spoločnosti Ionity (150 až 350 kW), v ktorej má účasť aj koncern VW Group.
3 tarifné modely
V rámci základnej tarify Charge Free zákazník neplatí mesačný poplatok. Pri nabíjaní na rýchlonabíjacích staniciach siete IONITY platí 0,79 eur za kWh, pri nabíjaní striedavým prúdom (AC) je cena 0,49 eur / kWh a pri nabíjaní jednosmerným prúdom (DC) 0,79 eur / kWh.
V tarife Simply Charge bude základný mesačný poplatok vo výške 17,59 eur. Na rýchlonabíjacích staniciach siete IONITY bude potom nabíjanie stáť 0,50 eur za kWh. Na ostatných verejných nabíjacích miestach sa bude pri nabíjaní striedavým prúdom (AC) platiť 0,29 eur / kWh a pri nabíjaní jednosmerným prúdom (DC) 0,49 eur / kWh. Základný poplatok v tarife Charge Faster bude 22,59 eur mesačne, pričom sa náklady spojené s nabíjaním znížia na 0,30 eur / kWh v sieti IONITY a na 0,19 eur / kWh (AC), resp. 0,39 eur / kWh (DC) na nabíjacích staniciach ostatných poskytovateľov.
Zvýhodnenie pre model Enyaq iV
Zákazníci, ktorí siahnu po elektromobile Škoda Enyaq iV, získajú v prvom roku od aktivácie služby zvýhodnené podmienky. Majitelia modelov Škoda Enyaq iV vybavených na želanie vyšším nabíjacím výkonom batérie (balík rýchle DC nabíjanie) získajú v rámci služby Škoda Powerpass na prvých 12 mesiacov od aktivácie služby tarifu Charge Faster bez základného poplatku, tzn. 0 eur mesačne pri najvýhodnejších cenách (AC = 0,19 eur / kWh, DC = 0,39 eur / kWh, Ionity = 0,30 eur / kWh).
Pre model Enyaq bez „balíka rýchle DC nabíjanie“ budú k dispozícii všetky tri vyššie spomínané tarify s rovnakými nabíjacími sadzbami, avšak so zvýhodnenými mesačnými poplatkami. Charge Free bude ponúkaný bez mesačného poplatku, za tarifu Simply Charge zaplatia zákazníci 4,99 eur mesačne a Charge Faster vyjde na 9,99 eur mesačne. Doba viazanosti služby u všetkých tarifných variantov bude vždy predstavovať 12 mesiacov. Všetky uvedené ceny sú vrátane DPH.
Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
Škoda ponúka slovenským zákazníkom 3 balíky e-mobility služieb. Zverejnila aj ich ceny
Nová Škoda Enyaq iV 80x s dvoma motormi a pohonom 4×4 má prvé cenovky
15 komentárov
Úplný „cenový Babylon“ oproti tekutým palivám! Nuž budeme si musieť zvykať! Kto pritom vie, ako sa budú meniť jednotlivé tarify s rýchlym pribúdaním BEV, a „pomalším“ pribúdaním nabíjacích staníc …..
Dovolím si ešte jednu poznámku k „cenovému Babylonu“: Nulový tarif za kWh z fotovoltaických panelov na streche.
A neexistujúce panely na streche, z ktorých by zadarmo kvapkal benzín/nafta…
Ok, este keby boli taki dobri Skodovaci a prepocitali to na kilometre, resp. kolko bude stat 100 km jazdy, zhruba, podla spotreby a tej ceny za kWh. Aspon nejaky priklad.
dlhodoba priemerna spotreba bude cca 20kwh/100km pre Enyaq takze si vynasob ceny x20 (20kwh z nabijacky ale neznamena 20kwh v baterke a ta spotreba hodne kolise podla podmienok a jazdy)
takze dlhodobo cca 4-16eur/100km podla tariffy… cca 4eur /100km to vyjde aj nabijanim doma
Je to hranie sa s číslami. „Rozklikol“ som si cenník SSE a logicky a jasne víťazí nabíjanie doma. Bez debaty.
„Korunu“ tomu dal istý elektromobilista, ktorý mi to vysvetlil pri jednej nabíjačke pred Lidlom:
„Z domu k Lidlu to mám 8 km a 8 km naspäť. Počas nákupu sa mi tu auto dobije tak, že jazdím na nákupy grátis a ešte mám cca 20 km dojazdu grátis navyše.“
Tento rozhovor sa udial v Nemecku. Snáď sa podobné rozhovory budú diať aj na Slovensku…
V Lidli v Novej Dubnici už pred 2 rokmi bola free nabíjačka pre zákazníkovi, ktorí v Lidli nakupujú.
Zdá sa, že v budúcnosti si autá budeme kupovať aj, a možno najmä podľa toho, aké sadzby za nabíjanie automobilka zákazníkovi poskytne a na ako dlho.
Tak toto je tazka tragedia ! Tesla supercharger ( vykon 120 az 250 kw/h ) stoji 24 cent / kw. A mesacne samozrejme nic…
Cize v najvyssom „Skoda pausali“ za 23e mesacne mam ceny ako pri ZSE pausali s nulovym mesacnym poplatkom??? Ak nevyuzijem IONITY, tak som kazdy mesiac 23e v minuse. Premakane. 🙂
Celé je to akési čudné. Už z princípu – aké sú obrovské rozdiely v cenách za jednotlivé paušály od jenotlivých dodávateľov. Ako keby tam výrobná cena energie snáď ani nehrala úlohu.
Celé je to len o biznise – investície, marketing, rabaty, zisky. Prevádzkové náklady, nákupom energií počínajúc, takmer zanedbateľné.
Podobne ako ďalšie služby – mobilní operátori, internet, televízia, atď atď.
JD: nič na tom nie je čudné. Postav si svoju sieť a zistíš koľko to stojí. Takže som si istý, že by si bol rád, aby sa ti investícia vrátila, čo možno najskôr. Keďže na sk nie je nijak extra veľa užívateľov nabijaciek, tak je cena logicky vysoko, kým sa to nezačne rentovat. Napokon ako sám uvádzaš príklad mobilných operátorov, ktorí na začiatku rovnako stanovili vysoké ceny, kým nabrali viac zákazníkov a kým sa im vrátili investície.(to ze majú dnes medzi sebou kartel zmluvy je iná story)
Je pravda, že sa dá ísť na to aj inak pri tých nabíjačkách, viď Tesla, ale tá to vykrýva získami inde. Ak si malý podnikateľ a jediné s čím podnikáš budú nabíjačky, logicky sa budeš snažiť nabrať veľa klientov a zaplatiť dlh (investíciu) čím skôr, viac menej bez ohľadu na to, za koľko ti predá kWh dodávateľ energie.
Som absolútnym zástancom EV z viacerých dôvodov :
1. nezávislosť na rope a tým aj oslobodenie niektorých štátov, ktoré za ťažbu platia krvou a neslobodou.
2. Väčšiu ekológiu (zdravie, čistejšia budúcnosť..)
3. Technologický pokrok (komfort, ticho v mestách..)
A preto sa snažím ľudom vysvetľovať výhody prechodu na ev.
Ale tvrdiť, že je energia zo solárnych panelov zadarmo je kontraproduktívne.
Môžme povedať, že nám takáto energia dáva obrovskú slobodu, pretože si každý môže vyrobiť energiu u seba a netreba na to prepravu, a hlavne dohľad (daňový) štátov.
Ale rozhodne to nie je energia zadarmo.
Je to rovnako ako pri všetkom : najprv investícia a potom výhody (sloboda, výroba u seba, atď..)
Príklad: za 10kw panely s batériami a inštaláciou zaplatíš min 30k. Životnosť je približne 20-30rokov. Ak to veľmi zjednodušíme a nebudeme počítať už žiadne straty ani údržbu, tak 1 kWh nás bude stáť :
20rokov x 365dní x 40kwh denne(približne, priemerne 4h denne slnka na max výkon počas celého roka ) = 292 000 vyrobených kWh za celú životnosť systému, následne
30000 eur / 292000 kWh = 0.10 eur za kWh.
Ak teda máme 30k, ktoré by nám len zbytočne tvrdli na účte, rodinný dom a elektrické auto, mohlo by to dávať totálnu slobodu nabíjania len doma z panelov, ak by sme jazdili 100-200km denne.
Mozno to skonci ako s mobilnymi operatormi, ze pojde o maximalizaciu poctu uzivatelov a ich popaltky za pausali a suvisiace sluzby na lokalite a nie hovorne/kwh. Od miliona uzivatelov ak vytiahnu priemerne 20e mesacny pausal, tak maju doma 20 mil. mesacne k tomu trzba za jedlo, napoje, umyvarku, automaty atd. kym nabijas
Prečo nie? Ved je to napokon pekná vízia.
Veď kedy nás v minulosti stál mesiac jazdenia autom cenu hodinovej mzdy?
Hodinovej mzdy??? Niesme vsetci posranci, alebo kto ma plat 3800e mesacne? Na SK je to obvykla stvrtina z toho a mensi. Teda ak si v hrubom hovoril, inak este menej. 🙁
Ok, tak nech aj 3hodinovej mzdy. No kedy v minulosti to bolo menej?
Pamätám si, keď stal benzín 12 korún a vtedy sa zarábalo 2000-4000,ludia bežne najazdili max 10tis km ročne. Takže dajme tomu 800 km mesačne, škoda 105 žrala 7 litrov na 100km, Lada kľudne aj 10, čo stálo 700 až 900 korún. Teda takmer pol mesačného platu.