„Športová“ Škoda Octavia s plug-in hybridným pohonom sa dočkala predstavenia

1

Po viacerých upútavkách sme sa dočkali oficiálneho predstavenia modelu Škoda Octavia RS iV. Ide o „športovú“ verziu modelu Octavia novej generácie, ktorá sa vôbec po prvýkrát v histórii dočkala elektrifikácie.

ŠKODA po prvý raz ponúka model svojej športovej rodiny RS s pohonom plug-in hybrid. Benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW poskytujú novému modelu ŠKODA OCTAVIA RS iV systémový výkon 180 kW (245 k). S čiernymi aplikáciami na karosérii sa OCTAVIA RS iV dá na prvý pohľad identifikovať ako športový špičkový model štvrtej generácie bestselleru značky ŠKODA.

Okrem toho český automobilový výrobca začne v tomto roku ponúkať v novom modelovom rade OCTAVIA tri ďalšie elektrifikované verzie. OCTAVIA iV má pohon plug‑in hybrid so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a bude na výber vo výbavových stupňoch Ambition a Style. Dve verzie e-TEC s výkonom 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) budú, po prvý raz pri značky ŠKODA, využívať technológiu mild-hybrid. ŠKODA začne modely OCTAVIA iV a OCTAVIA RS iV predávať na prvých trhoch v druhom polroku 2020.

Christian Strube, člen predstavenstva ŠKODA pre technický vývoj povedal: „Modelom OCTAVIA RS iV otvárame novú kapitolu v príbehu úspechu našich modelov RS. Po prvý raz dostáva náš špičkový športový model pohon plug-in hybrid. Prináša novému modelu OCTAVIA RS iV zvýšenie výkonnosti v kombinácii s redukciou spotreby paliva a emisií CO2.“

Pohonný systém

ŠKODA kombinuje benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW. Spolu poskytujú modelu OCTAVIA RS iV systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, ktorý sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Emisie CO2 sú približne 30 g/km v cykle WLTP (predbežný údaj).

Lítiovo-iónová vysokonapäťová batéria má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojazd s elektrickým pohonom do 60 kilometrov v cykle WLTP (predbežný údaj). Maximálny krútiaci moment elektromotora 330 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu, zabezpečuje energickú akceleráciu. V športovom režime, ktorý poskytuje celý systémový výkon, OCTAVIA RS iV zrýchľuje za 7,3 sekundy z 0 na 100 km/h. Maximálna rýchlosť je 225 km/h. Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické dynamické vyladenie športového podvozka.

Špecifické vizuálne znaky

ŠKODA OCTAVIA RS iV má sériovo špecifické LED svetlomety do hmly a čierne 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, strmene bŕzd sú lakované v typickej červenej farbe RS. Na želanie výrobca montuje 19-palcové kolesá. Maska ŠKODA, vzduchové zásterky, difúzor na špecifickom prednom nárazníku RS, aeroflaps, difúzor v zadnom nárazníku a rámy okien sú v športovej čiernej farbe. Limuzína má čierny zadný spojler RS, COMBI má strešný spojler lakovaný vo farbe karosérie.

Interiér v štýle RS

Pri pohľade do kabíny modelu OCTAVIA RS iV upúta interiér prevažne čiernej farby. Trojramenný kožený multifunkčný športový volant nesie logo vRS a páčky na ovládanie DSG. Predné športové sedadlá sú potiahnuté čiernou látkou, voliteľné ergonomické sedadlá majú poťah z alcantary a kože, ako aj nastavovanie dĺžky sedáka. Na sedadlách je logo RS a farebné dekoračné stehy červenej alebo striebrosivej farby, ktoré možno nájsť aj na koženom poťahu volantu, lakťových opierkach a prístrojovom paneli potiahnutom alcantarou. Športový interiér dopĺňajú dekoračné lišty RS a pedále v hliníkovom vyhotovení.

Zdroj: tlačová správa (Škoda)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Elektrické SUV značky Škoda sa blíži. Dostalo už aj meno
Elektrifikované Škody trhajú v Českej republike „e-rekordy“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Jeden komentár

Pridajte komentár