Nová Škoda Octavia ponúkne 3 elektrifikované varianty aj CNG pohon

0

Škoda odhalila informácie o 4. generácii svojho bestselleru Octavia. Dozvedeli sme sa pritom, že sa dočkáme dvoch plug-in hybridných variantov, mild hybridných verzií a tiež CNG variantu. Čo ponúknu?

Mild hybridy

Základná forma elektrifikácie automobilov v podobe mild hybridného ústrojenstva je v prípade novej Škody Octavia riešená prostredníctvom automatickej prevodovky DSG. Tá používa 48V remeňový štartér-generátor a 48V li-ion batériu.

To umožňuje s vypnutým spaľovacím motorom „plachtiť“ či nabíjať batériu prostredníctvom regeneratívneho brzdenia a využiť krútiaci moment elektromotoru ako výpomoc pre spaľovací motor („boost“). Spaľovací motor je pritom pri štarte tichší a menej vibruje.

Plug-in hybridné varianty

Tak ako plne elektrické Citigo a plug-in hybridný Superb, aj Škoda Octavia s plug-in hybridným pohonom bude niesť dodatok „iV“. Ponúkne pritom 2 varianty tejto pohonnej jednotky. Základom bude 1,4-litrový benzínový motor TSI a elektromotor s celkovým výkonom 150 kW.

Plánovaný je však aj výkonnejší variant, ktorý ponúkne 180 kW (245 k). To znamená, že bude výkonnejší ako väčšia Škoda Superb iV (160 kW). Česká automobilka zatiaľ síce nezverejnila kapacitu batérie, avšak s najväčšou pravdepodobnosťou môžeme očakávať 13 kWh akumulátor, ktorý nájdeme v modeloch Superb, Passat a aj v novom Golfe.

Väčšiemu a ťažšiemu modelu Superb iV pritom zabezpečí „elektrický“ dojazd 56 km (WLTP), takže Škoda Octavia iV by mala ponúknuť viac. A to aj vďaka výbornej aerodynamike, vyjadrenej koeficientom odporu vzduchu 0,24 (liftback), resp. 0,26 (combi).

CNG variant

Štvrtá generácie Škody Octavia bude dostupná aj s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). Táto verzia bude niesť dobre známy dodatok G-TEC. Jej pohonná jednotka zásobovaná CNG má vyprodukovať v porovnaní s prevádzkou na benzín o 25 % menej emisií CO2 a „oveľa menej“ emisií oxidov dusíka (NOx).

Verzia G-TEC disponuje 1,5-litrovým motorom TSI s výkonom 96 kW a 3 nádržami, ktoré pojmú celkovo 17,7 kg CNG, ako aj jednu nádrž na benzín s objemom 9 l. Ide tak v podstate o hybrid, ktorý dokáže jazdiť na CNG a v prípade potreby aj na benzín.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Škoda Citigoe iV by mohol v SR vyjsť na 9 590 €, ale…
Škoda a elektromobilita: Čoho všetkého sa dočkajú zákazníci?
Škoda Superb iV dostala cenovku. Ako je na tom v porovnaní s bežnými verziami?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár